Nekromanti Kommande spel!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
  • The Academy (Författare: wilper)
  • Petty Gods (Författare: James Malisciewski (Grognardia))
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Utgivna spel

Lite önskemål:
Jag skulle vilja se lite mer info om sådan finns:
- Utgivningsdatum för pdf respektive i tryckt form (dessa datum kan mycket väl vara olika).
- Om det kommer att ges ut i olika versioner (ibland ges spel ut både som en gratis light-version och en full version som kostar pengar).
- Framstegsrapport som: i betatest, speltestas, korrläses osv, det ger en känsla av att det HÄNDER saker. :gremsmile:

Jag skulle även vilja se datum för fler spel av forumiter, t.ex.
- Arferts Fantasy! (som borde ha ett ungefärligt utgivningsdatum nu)
- Krilles Blå Himmel (som också börjar bli färdigt)
- Dantes Dungeon of Doom (jag vet att det inte är tänkt att ges ut, men det är fortfarande intressant att se framstegsrapporter)
- Oldtimers 4ever Fantasy (jag vet att det är mer av ett evighetsprojekt, men jag tycker ändå att det kan omnämnas :gremsmile: )

Ett annat spel som jag väntar ska få ett utgivningsdatum är Warlords of the Apocalypse

Sedan vet jag inte hur intressant det är att fylla ut listan med spel som har kommit under hösten, men här kommer ett par stycken som jag tycker ska få ett omnämnande:
Abney Parks Airship Pirates
(Pathfinder) Psionics Unleashed (tryckta versionen)
Unhallowed Metropolis, Revised Edition

P.S.
Magnus, jag antar att du vill ha den här tråden ren så radera mitt inlägg när du uppdaterat vad du tycker är nödvändigt.
D.S.

Edit: Niklas73 har väl ett utgivningsdatum på sitt Rymdepos numera?

Edit2: för spel som kommit ut - kan man tänka sig länkar till recensioner?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Re: Utgivna spel

Jonathan Walton (snubben som låg bakom årets Shakespeare-temade omgång av Game Chef, bland annat) håller på att sammanställa en antologi med och om indiespel. Den är en aning försenad och skulle egentligen kommit ut redan, nu siktar han på att släppa den i början på 2012.

Lista med planerade artiklar/spel

-- D. Vincent Baker: "Rock of Tahamaat, Space Tyrant" [game]
-- Jennifer Brozek: "How to Set Expectations by Stealing from the Movies" [article]
-- Dave Chalker: "Problem Solving with Junk" [article]
-- Luke Crane: "The Shadow World of Small Press RPG Game Books" [article]
-- Steve Dempsey: "Tiblisi" [game]
-- Steve Hickey: "My Life with the Snakes of Dr. Oserlinde" [convention scenario for My Life with Master]
-- Rudy Johnson: "Student/Zombie" [game]
-- Johnstone Metzger: "Using Tabletop Roleplaying Games to Communicate and Experience Historical Understanding" [article]
-- Wilhelm Person: "The Phenomenon" [game, Polaris hack]
-- Bill White: "Listening to Actual Play: Reflections and Revelations from RPG Recordings" [article]
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
  • Carcosa (Författare: Geoffrey McKinney/Bolag: Lamentations of the Flame Princess)
  • Isle of the Unknown (Författare: Geoffrey McKinney/Bolag: Lamentations of the Flame Princess)
  • Fantasy! (Författare: Tomas Arfert/Bolag: SagaGames)
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
952
Location
Uppsala
Då kan jag säga att du kan lägga till VEUS som "Nån gång under 2012", det är i alla fall planen :gremsmile:

En alpha testomgång kommer ske nu i januari/februari, beta test typ mars/april/maj och sedan release någon gång senare under året. Kommer uppdatera hemsidan med denna info snart.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Re: Utgivna spel

wilper said:
Jonathan Walton (snubben som låg bakom årets Shakespeare-temade omgång av Game Chef, bland annat) håller på att sammanställa en antologi med och om indiespel. Den är en aning försenad och skulle egentligen kommit ut redan, nu siktar han på att släppa den i början på 2012.

Lista med planerade artiklar/spel

-- D. Vincent Baker: "Rock of Tahamaat, Space Tyrant" [game]
-- Jennifer Brozek: "How to Set Expectations by Stealing from the Movies" [article]
-- Dave Chalker: "Problem Solving with Junk" [article]
-- Luke Crane: "The Shadow World of Small Press RPG Game Books" [article]
-- Steve Dempsey: "Tiblisi" [game]
-- Steve Hickey: "My Life with the Snakes of Dr. Oserlinde" [convention scenario for My Life with Master]
-- Rudy Johnson: "Student/Zombie" [game]
-- Johnstone Metzger: "Using Tabletop Roleplaying Games to Communicate and Experience Historical Understanding" [article]
-- Wilhelm Person: "The Phenomenon" [game, Polaris hack]
-- Bill White: "Listening to Actual Play: Reflections and Revelations from RPG Recordings" [article]
Jonathan fick andra prioriteringar och Magic Missile lades på is för överskådlig framtid.

Mitt spel The Phenomenon och DeBracys översättning av det tillbaka till svenska går att ladda ner från http://wilper.wordpress.com/the-phenomenon

Ta pitchen från Kranks More than human, den passar precis lika bra på Fenomenet. :)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
More than Human kommer officiellt i samband med Gothcon, men har redan dykt upp i olika nätbokhandlar och landar i SF_boks hyllor om nån vecka, dvs så fort de fått fakturan och vet vilket pris de ska sätta.

Rotsystem kommer antagligen kring påsk 2014, eller tidigare om jag bryter mitt mönster. Just nu är jag inne i en mycket kreativ period, och aldrig har jag kommit så långt på så kort tid. Speltest imorgon!

Invasion har tappat styrfart och kan preliminärt tas bort från listan.

Eventuellt försöker jag bygga någon kampanjexpansion till More than Human också.
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
krank said:
Rotsystem kommer antagligen kring påsk 2013, eller tidigare om jag bryter mitt mönster. Just nu är jag inne i en mycket kreativ period, och aldrig har jag kommit så långt på så kort tid. Speltest imorgon!
Påsk 2013, nästa vecka alltså? :gremconfused: :gremcrazy:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Mutanter och Manicker räknas vara bli klart någon gång under 2013.

Ljungeld befinner sig i planneringstadier men kommer förhoppningsvis bli klart under 2014.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Sereg said:
krank said:
Rotsystem kommer antagligen kring påsk 2014, eller tidigare om jag bryter mitt mönster. Just nu är jag inne i en mycket kreativ period, och aldrig har jag kommit så långt på så kort tid. Speltest imorgon!
Påsk 2013, nästa vecka alltså? :gremconfused: :gremcrazy:
Nu läste du väl allt lite snett? =)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
krank said:
Sereg said:
krank said:
Rotsystem kommer antagligen kring påsk 2014, eller tidigare om jag bryter mitt mönster. Just nu är jag inne i en mycket kreativ period, och aldrig har jag kommit så långt på så kort tid. Speltest imorgon!
Påsk 2013, nästa vecka alltså? :gremconfused: :gremcrazy:
Nu läste du väl allt lite snett? =)
Fusk! :gremwink:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Star Challenge

Har det kommit så långt nu att du vågar säga att det kommer 2013? Coolt!

Kämpa på, mållinjen är inom synhåll!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
SciFi!

..ett hårtSF-spel i Traveller-traditionen. Och en touch klassisk Heinlein-SF. Med Fantasy!:s regelmotor.

Författare: Anders Blixt med flera. Ska ges ut i år, om gudarna vill.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Arfert said:
SciFi!

..ett hårtSF-spel i Traveller-traditionen. Och en touch klassisk Heinlein-SF. Med Fantasy!:s regelmotor.

Författare: Anders Blixt med flera. Ska ges ut i år, om gudarna vill.
Grymt spännande
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Fantasy! Var trevligt men inte riktigt för mig.

SciFi! Gör mig däremot lite varm i byxorna! Jag är sjukt nyfiken!
 
Top