Så det här är vad jag tänker mig. Äventyret kommer heta "
The Bad" och jag vill ha hela Colorado som en sandlåda. Året är 1860 och Colorado kommer inte vara en delstat på ett år till men Denver är på plats och det är också tillräckligt många andra städer och mindre samhällen för att man snart ska göra det här till en delstat. Kriget hänger i luften men det är inte direkt här det kommer bryta ut vilket ger en avlägsen apokalyptisk känsla. Colorado har alla miljöerna vi förknippar med western, öken, Klippiga bergen, skogar, odlingsmark, grässlätter och forsar. Alltihop utsatt för ett extremt och nyckfullt väder med torka, hagel, tornados och jordbävningar på menyn.
Pike's Peak guld rushen, kanske den största i USA:s historia är i full swing. Urbefolkningen är i processen att bli folkmördad och driven av sina land. Agrobusiness, industri och boskapsuppfödning är i en expansions boom. Det här är också delstaten som var känd som "The World's Sanitarium" på grund av mängden människor med tuberkulos.
Laglösheten som bara kan komma från vild, fri och oregulerad girighet både från individer och från storföretag är på sin absoluta spetts och kommer inte lugnas fören om ett år när området blir en delstat och kriget lägger en våt filt på vinsterna.
Med andra ord, för att citerat Al Pacino:
Fast med en hel delstat.
Äventyret bör innehålla beskrivningar av platser, stora mängder npc:er och äventyrskrokar och sedan regler för att skapa, driva och bygga ut sitt eget brottsimperium från att leda ett rövarband till att bli en rövarbaron med sitt eget tågbolag.
Full mörka triaden uppmuntring med en revolver i varje hand.