Nekromanti Kommande äventyr

KnightVision

Veteran
Joined
19 Nov 2001
Messages
140
Location
Uppsala
Så, vilka äventyr vill ni se till Western IV om ni fick önska vad ni ville? Platser/händelser/intrig?
 

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
Det kommer ett ca 16 sidor stort äventyr i nästa Fenix.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Om jag får önska? Bara fritt?
  • Det Stora Postrånet
  • Beskydda bosättarna
  • Spana mot rödskinnen, bli kär, byt sida
  • Undersöka det dödliga fältsjukhuset
  • Söka efter Guld
  • Spökstaden på Slättens Mysterium
  • Upptäcka nationell konspiration
  • Besöka Grand Canyon
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,287
  • Guida den blåsta turisten i Västerns vildmarker
  • Karl-Oskar och Kristina bygger bo i Minnesota - flera år långt äventyr
  • Drama i småstad rörande 14de tillägget till konstitutionen
  • Överlev i oländig terräng - Robinson Crusoe fast i öken/Klippiga Bergen/Wisconsins stora skogar...
  • Galen väckelsepredikant viglar upp lokalt regemente

  • Ökänd skurk försöker få nytt liv efter avtjänat straff. Rollpersonerna får skydda mot fördomsfull omgivning
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,544
En sandlåda jag kan råna och mörda folk i medan jag har på mig en cool svart hatt.
 

Skarpskytten

Mellan två äventyr
Joined
18 May 2007
Messages
6,009
Location
Smålands golvbrunn
God45;n116001 said:
En sandlåda jag kan råna och mörda folk i medan jag har på mig en cool svart hatt.
Detta är nog det enda som skulle kunna få mig att spela Western igen.

Om det är en riktigt fet sandlåda och den ligger i New Mexico/Arizona.

(Jag var sjukt pepp på Western IV typ 2007, men, sorry, those days are over. Om jag får ett riktigt igen jobb köper jag väl den).
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,544
Så det här är vad jag tänker mig. Äventyret kommer heta "The Bad" och jag vill ha hela Colorado som en sandlåda. Året är 1860 och Colorado kommer inte vara en delstat på ett år till men Denver är på plats och det är också tillräckligt många andra städer och mindre samhällen för att man snart ska göra det här till en delstat. Kriget hänger i luften men det är inte direkt här det kommer bryta ut vilket ger en avlägsen apokalyptisk känsla. Colorado har alla miljöerna vi förknippar med western, öken, Klippiga bergen, skogar, odlingsmark, grässlätter och forsar. Alltihop utsatt för ett extremt och nyckfullt väder med torka, hagel, tornados och jordbävningar på menyn.

Pike's Peak guld rushen, kanske den största i USA:s historia är i full swing. Urbefolkningen är i processen att bli folkmördad och driven av sina land. Agrobusiness, industri och boskapsuppfödning är i en expansions boom. Det här är också delstaten som var känd som "The World's Sanitarium" på grund av mängden människor med tuberkulos.

Laglösheten som bara kan komma från vild, fri och oregulerad girighet både från individer och från storföretag är på sin absoluta spetts och kommer inte lugnas fören om ett år när området blir en delstat och kriget lägger en våt filt på vinsterna.

Med andra ord, för att citerat Al Pacino:


Fast med en hel delstat.

Äventyret bör innehålla beskrivningar av platser, stora mängder npc:er och äventyrskrokar och sedan regler för att skapa, driva och bygga ut sitt eget brottsimperium från att leda ett rövarband till att bli en rövarbaron med sitt eget tågbolag.

Full mörka triaden uppmuntring med en revolver i varje hand.


 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Skarpskytten;n116008 said:
Detta är nog det enda som skulle kunna få mig att spela Western igen.

Om det är en riktigt fet sandlåda och den ligger i New Mexico/Arizona.

(Jag var sjukt pepp på Western IV typ 2007, men, sorry, those days are over. Om jag får ett riktigt igen jobb köper jag väl den).
Det var ju så man spelade när man var yngling, bara att köpa böckerna och köra på! Boken innehåller ett dussin (?) helsidor vapen med fullfärgsbilder! :D
 

Skarpskytten

Mellan två äventyr
Joined
18 May 2007
Messages
6,009
Location
Smålands golvbrunn
Inkognito;n116099 said:
Det var ju så man spelade när man var yngling, bara att köpa böckerna och köra på!
Jo, jag har varit med i två sådana kampanjer.* Fast vi fattade ju inte riktigt vad vi gjorde och det var väl mer slump att det blev bra. Det God45 efterlyser är ju en genomtänkt och kompetent gjord sandlåda.

*Den där SLs bäste kompis hade en brutet bra karaktär och som handlade om hur brutet bra hans karaktär var vill jag helst glömma. Den med den 17-årige revolvermannen-massmördaren "Whiskey Kid" och hans självutnämnde motivationschoach/manager "Unlce Buck" och deras gäng, "The Limping Bunch" glömmer jag inte i första taget.

För övrigt, @God45: Det är bara att börja skriva! Gillbringarna ger säkert ut THe Bad när du har fått den klar. :wink:
 

Fridigern

Swordsman
Joined
23 Sep 2014
Messages
404
Om det kommer en Utvandrarna-modul till Western kommer jag att tvingas köpa den och allt utgivet material. Håller på att kolla igenom filmerna, fan vad bra de är!
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Många roliga förslag. Kan ju avslöja att delar av dem är mer eller mindre med i vår pipline redan. Här nedan är en kort introduktion till de tre närmaste äventyren till Western IV.

Ingenjör Hamblys Maskin
I nästa nummer av Fenix (kommer nästa vecka) hittar ni det supercharmiga äventyret Ingenjör Hamblys Maskin. Åsa Roos står för äventyrskonstruktion och text, men vi har förstås varit inne och petat. Lukas bilder rockar, med inte mindre än 15 spelledarpersoner på bild. Det blir suffragetter, uppfinnare, pinkertons och många fler i ett äventyr som tar sin början tio dagar innan den stora hundraårsutställningen öppnar i Philadelphia. Här är det intriger, organisationer och den där andan av ”the coming thing”, satt i en storstad. Men ändå typiskt för nya Western!

Den Sista Räden
I Grundbok II: Regelboken blir det istället Texas och lite Indianterritoriet, med krig mot comancherna, gårdar som brinner, markaffärer och sheriffval i äventyret Den Sista Räden. Det lilla samhället Buffalo Gap beskrivs utförligt, då vi hoppas att det kan bli en plats för rollpersonerna att återkomma till (om inte annat så för äventyret som kommer med i Fenix nr 6). Äventyret var från början tänkt som en kortare introduktionsäventyr, men har under skrivandet växt till en minikampanj. I Regelboken kommer det att finnas med handouts med bilder på 18 spelledarpersoner och flera kartor.

En Ömfoting Steg av Tåget
Bonusäventyret En Ömfoting Steg av Tåget, som alla ni som förhandsbeställt redan – eller gör det innan tryckpressarna rullar igång – får. Det är 16 sidor i fyrfärg + handouts (bl.a. 9 spelledarpersoner på bild och kartor). Historien går att länka ihop med Den Sista Räden, så att det naturligt faller in precis innan eller efter det äventyret. Äventyret utspelar sig i Indianterritoriet, närmare bestämt i Choctawnationen bland laglösa, spritbrännare och bibelförsäljare.

Sammanlagt har Lukas illustrerat 42 nya spelledarpersoner till de tre äventyren:)

/Anders & Tove
 
Top