Nekromanti Koll på musiken...

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Exakt just nu, medans du läser detta? Vad lyssnar du på då?
"Little Red Rooster" med Rolling Stones. Nä ojsan, nu blev det visst "Nya skor" med Dag Vag. Vad spännande! Jag tror jag ska trycka ett par gånger på skip-knappen och se vad som slumpas fram:

"Car Jamming" The Clash (bortglömd pärla från "Combat Rock")
"At the House of Elrond & The Ring Goes South" Bo Hansson (alla rollspelare har Bosses sagan om ringen-platta, men kolla även in "Ur trollkarlens hatt" som kom efteråt)
"Organic" Philip Glass (Anders minimalist-vurm släpas fram i ljuset)
"The Battle of the Mounds" Conan the Barbarian-soundtracket (Basil Poulidoris rular!)
"One Woman" Isaac Hayes (från tiden innan han drog på sig kockmössan)
"Feeling Alright With the Crew" 999 (fan vad jag gillar den låten! Baktakts-punk när den är som bäst.)
"Semester" Bo Kaspers Orkester (tror knappast det finns nån låt som är mer semester än denna)
"The Bells of Acheron" Candlemass (nu blev jag tvungen att ställa ner högtalarna på golvet)
"Sloppy (I Saw My Baby Gettin)" Devo (jävla Dante! Jag kan inte längre höra Devo utan att tänka på hans skärp)
"Tube Disaster" UK Subs (en av de få bra grejorna från deras 90-tal)
"Boys of Summer" Don Henley (ojsan, hur ska jag bortförklara den här? :gremblush:)
"I Smell Winter" The Housemartins (Pop-trivia: Fat Boy Slim spelar bas på den här låten)
"Smokestack Lightnin" Howlin Wolf (hårdaste katten i skogen)

/Anders
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Just nu är det Bif Naked med Story of my life.
När jag först kollade tråden så hade jag inget ljud på alls, men det är ju för tråkigt, så var tvungen att öppna winamp...)

/Ulfgeir
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Re: Qntal - Am morgen fruo [ANT]

Har du någon länk till någon hemsida där man kan ladda ner smakprov?

/Ulfgeir
 

Ichabod_UBBT

Warrior
Joined
10 Jun 2005
Messages
265
Location
Växjö
"At the House of Elrond & The Ring Goes South" Bo Hansson (alla rollspelare har Bosses sagan om ringen-platta, men kolla även in "Ur trollkarlens hatt" som kom efteråt)
Är det nån mer än jag som såg riddare, trollkarlar, orcher och onda nekromantiker fara förbi framför ögonen när jag såg "Tillsammans" av Lukas Modysson? Dom spelade lite av hans musik där... tog typ 10 minuter innan jag fattade varför jag tänkte på nått helt annat. :gremlaugh:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Ingen men... [ANT]

Abbas platta The Visitors var det senaste jag lyssnade på. I övrigt har jag nästan bara lyssnat på Cornelis i två dar.
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Audioslave som yasse

Och det var ju inget sammanträffande.

Men eftersom jag pysslade med så mycket annat han jag med Soundgarden - my wave, Audioslave - the worm och Rage against the machine - calm like a bomb.

/Ceram, I am the sky.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Medan jag läste tråden: The Ark, "Deliver Us From Free Will". Sen tog den slut, och nu lyssnar jag på Evanescence, "Bring Me To Life".
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Qntal

Det finns en del smakprov åtminstone på deras senaste skiva 'Ozymandias' på www.qntal.de, fast deras allra bästa skiva är 'III'. Men annars kan du ju passa på att ladda hem några smakprov via något p2p-program (Qntal brukar gå att hitta på Soulseek) - det är ju faktiskt inte olagligt förrän om två dar.

- Ymir, hänvisar
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Nix, inga trollkarlar.

Jag var för upptagen med att vagga fram och tillbaka i fosterställning och återuppleva min barndom i ett gröna vågen-hem i Gagnef.
 
Top