...införde NeoGames till rollspelssverige med all önskvärd (eller ännu mer?
) regeldetalj.
Min Koll* är dock mer allmänt inriktad, och ställer följande fråga: vad är det specifika som (i ert tycke) särskiljer Eons system från andra. Vari ligger dess stora styrka? Observera att jag med system menar regelsystem, och alltså varken monetära kulturfinesser eller avlopp.
Tänker avvakta min Koll och sedan lägga till mitt eget, korrekta, svar. Bara för att.
--
Björn, who haveth returneth
*...för Polls är ju inte tillåtna, vilket jag förstår orsaken till. Mina patenterade Kolls, däremot, har inga såna problem.
) regeldetalj.Min Koll* är dock mer allmänt inriktad, och ställer följande fråga: vad är det specifika som (i ert tycke) särskiljer Eons system från andra. Vari ligger dess stora styrka? Observera att jag med system menar regelsystem, och alltså varken monetära kulturfinesser eller avlopp.
Tänker avvakta min Koll och sedan lägga till mitt eget, korrekta, svar. Bara för att.
--
Björn, who haveth returneth
*...för Polls är ju inte tillåtna, vilket jag förstår orsaken till. Mina patenterade Kolls, däremot, har inga såna problem.

). Eons magisystem är inte heller helt unikt, åtminstone om man ser till delarna i systemet och metafysiken - sådant som aspekter, magiska regler och liknande har definitivt förekommit förut. Men det är ju helthelten som gör Eons magi väldigt intressant, inte dess enskilda delar. Däremot är det inte regelsystem, utan metafysiken som gör det intressant!