Nekromanti Koll: Intresse av VÄRMEDÖD som pbf?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Jag satt och funderade på hur jag ska få till test av VÄRMEDÖD. Senast gick det inte så bra (var bara jag och Möller). Det gick att konstatera att spelet funkar bäst på 3-4+ spelare, även om jag inte vet hur många man kan vara innan det går sönder alldeles. Det är väl den vanliga gränsen, typ 5-8 eller nåt sånt.

Nåja; VÄRMEDÖD är en rollberättelsebrädlek för 3-8 spelare som jag under nåt åt nu försökt utveckla. Det har gått lite segt, mycket pga brist på speltest och även visst brist på intresse från det allmänna hållet.

Så; om man klickar på inläggslänken ovan får man läsa den senaste versionen av reglerna. De är inte så långa.

Jag tänkte försöka hitta ett sätt att visualisera alltihop (nåt sätt att digitalisera "brädet"), och så försöka spela det som forumspel.

Någon som är med på att testa?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Åkej, så räknar jag till tre intresserade utöver mig.

Jag ska fundera lite över formerna, och räknar med att förklara reglerna steg för steg medan vi spelar. Jag kommer att starta en förberedelsetråd så snart jag hittat någon form av onlineskissblock vi alla kan använda för att gemensamt skissa och snacka oss fram till en spelplan med hjälp av. Fast först ska vi ju bestämma vilken värld vi ska spela i...

Återkommer =)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Paxen said:
Om det inte är försent så vill jag haka på.
Awesome.


Jag vet inte om det finns någon gräns för hur många VÄRMEDÖD funkar med, men jag testar gärna. Det enda jag vet är att på två blir det pannkaka, och förra versionen var kul på fyra tills reglerna gick sönder...


//Krank, som ska fundera på tänkbara spelvärldar under morgondagen
 
Top