Varulv [KoK] - R6

Accepterar du orsförande Sysps paket?

• Total voters
    8
Ska på konsert snart men hinner in innan 23 för att låsa paketet.

Vi kör på 1-1 i paketet, släng 2-3, skicka 0-0 då?

Octagonal till ordförande?

Stradh röstas ut?

Någon emot? Än har vi tid att diskutera. (Eller ja, ni har tid. Jag ska höra på Amanda Jenssen 😄)
Jag tycker vi ska skicka vidare 2-3, eftersom vi annars kan få skräp och inte vinna på tre rundor. Och som sagt, även om vi inte röstar igenom den nu så kan vi röstar igenom den sista rundan eftersom ulvarna inte kan spendera poängen när de redan har förlorat ändå.

@Vimes går det att gå till protokollen med den nuvarande ordföranden? Eller måste det vara en ordförande som har avslutat sin runda?

För om det går att gå till protokollen med den ordföranden som gör sin runda så är 3 av 4 möjliga förmågor som Brynolf (och snart Sysp) fått användbara för att dubbelkolla ifall ordföranden är röd eller grön.

Well, med såna intäkter så kan de mörda en av oss per runda. Oskönt.
De måste då också mörda 8 bybor för att vinna på mord (eftersom det bara finns en ulv kvar i spel då). Så de måste mörda oss snabbare än två spelare/runda för att kunna vinna.

Ok! Nu vänder vi på kuttingen! Tack för alla pedagogiska exempel på hur lite ulvarna ksn ha! 💪😃👌

Ordföranderöst: Octagonal

Ingen utröstning!

Klapp-klapp-klapp!

Jag fattar inte riktigt varför ulvarna ska nattmörda öht. Tror de att de kan vinna genom att nattmörda en-två stycken och sedan…tja, vaddå? Hur ska de vinna? Nej, det här blir en match om poängen och det stör mig något ofantligt hur alla är så chill med att vi inte vet ett dugg hur många SHP-poäng ulvarna har.
För övrigt spelar det ingen roll hur många poäng de har, utan vad de gör med dem. Ulvarna vinner inte på poäng, det gör bara byn.
Ulvarna vinner på att gissa våra organisationer, och vi vet inte hur de får den informationen. Mest rimligt är ju att de spenderar poäng för att få den, men då har de också slösat poäng på att mörda Häger. Dvs oavsett vilket sätt ulvarna än försöker vinna på så ligger de efter.

Låt oss räkna på vad mord och liknande kostar för ulvarna.

R1R2, R2R3, R3R4 - Hägern dödas. R4R5, R5R6, R6R7
1 1 1 1 1 1

§6 (Ordning under natten)
  1. Ulvarnas förmågor
  2. Paketet genomförs (utröstning, poängfördelning)
  3. Ulvarna gissar vilka roller som är i spel och detta vinstvillkor kontrolleras
  4. Kontroll av vinstvillkor baserade på spelarsammansättning (d.v.s. är alla ulvar döda? är ulvarna lika många eller fler än byborna?)
  5. Kontroll av New World Order-vinstvillkoret.
Detta betyder att ulvarna använda förmågan nattmord efter att bara ha samlat 2 poäng. Eftersom Hägerstrand dog innan ulvarna fick sina poäng kostar det bara två poäng att döda. Nu är vi inne på runda 6 så efter natten R5R6 ovan. Ulvarna har då tre poäng i hand nu om de inte har brännt poäng på siare vilket är fullt möjligt. De valde dock inte att nattmörda igen vad det ser ut som.
De får sina gratispoäng i början på varje runda, så R3 när Häger mördades hade de 3 poäng. Nu i R6 har de fått totalt 6 poäng.

§4.2.1 Ulvarna får också 4-[antalet ulvar] Wake up, sheeple!-poäng vid starten av varje runda.

Så i nästa runda, om vi röstar igenom 1-1 kommer de ha fått totalt 8 poäng, och har spenderat på ett nattmord och vad som sker i natt. (Och eventuella osynliga grejer som vi inte ser)

Om nattmord kostar 3 tror jag vi ser ett i natt, och ett igen R8. Så hög risk att Octa blir mördad nu då.

Ska på konsert snart men hinner in innan 23 för att låsa paketet.

Vi kör på 1-1 i paketet, släng 2-3, skicka 0-0 då?

Octagonal till ordförande?

Stradh röstas ut?

Någon emot? Än har vi tid att diskutera. (Eller ja, ni har tid. Jag ska höra på Amanda Jenssen 😄)
JAG röstar då å det grövsta på @Empiricus som näste ordförande.

Ja, hög risk för mord ikväll. Därför finns utrymme för @Sysp att spexa lite och välja vem han vill av empi och octa.
Hög risk för R4 - Part 2 också, men det kommer vi nog inte undan om inte du har en förmåga som kan kontrollera kvaliteten på nästa runda.

Gott så, det innebär att en ulvordförande troligtvis inte kan ljuga om vad hen fått eftersom det är för stor risk att bli påkommen av det. Likaså med misstroendeförklaring (fast om Brynolf har misstroende är det nog game over för ulvarna, Sysp blir det ju jobbigare med om han är ulv och har misstroende 🥲). Och ett siande på en ordförande är ju ett siande liksom. Så det är bara väktare Brynolf kan ha fått som inte säkerställer bibehållet momentum, men den kan å andra sidan förhindra ett nattmord den här rundan eftersom antalet bra kandidater för ett nattmord är rätt skralt.

Av de som är kvar i potentiella ordföranden så tycker jag Octagonal är minst sämst efter mig själv. Men egentligen så tycker jag annars det inte finns några tydliga kandidater som inte mycket väl skulle kunna vara ulvar. Jag tror också att minst en ulv har varit ordförande men i så fall inte kommit till skott med sitt paket.

Jag ser en fördel med att utvisa @StradhLestat :
§3.7 Om ordföranden inte har låst paketet kommer följande hända:
  • ordförandeskapet i nästa runda slumpas
  • vilken konspiration som ingår i paketet, vilken som slängs och vilken som skickas vidare slumpas
Stradhlestat kommer inom några rundor behöva vara ordförande. Det är inte alls omöjligt att hen kommer att vara frånvarande och inte låsa ett paket innan nästa deadline om man tar senaste rundorna som indikator för det. Så paketet kan komma att bli slumpat, eventuella kedjor av bevis på att folk skickat vidare rätt konspiration kommer vara borta. Efter StradhLestat kommer nästa ordföranden att vara slumpad och det kan antingen bli samma igen eller vemsomhelst annars. Blir det en ulv så sitter vi dåligt till för då kan det komma vadsomhelst och inte finnas några sätt att kolla av vad som väljs. Jag har inte riktigt tid eller kognitiv resurs att räkna på hur många poäng som skulle kunna trilla in på ulvkontot under de rundorna.

Ordföranderöst: @Octagonal
Utvisning: @StradhLestat

Back