Varulv [KoK] - R5

Accepterar du ordförande Brynolfs förslag?

• Total voters
    10
Tänk om Stradt och Ant + nån till är ulvarna. Då Stradt inte har tid att spela så ska han nu offras och kommer ge ulvarna en extra poäng varje runda framåt
Strikt betraktat finns det inget som grönar @Anthrox och @Brynolf. Vi bara tycker att de är det utifrån hur vi tolkar spelet. Jag vill påminna om att vi 1) inte vet något om hur ulvgengets förmågor funkar och 2) hur ulvarna ligger till i SHP-poäng.

Men visst, det mesta talar för att de är gröna.

Exempel:
Vi röstar fram Sysp nu och röstar ut Stradh.
Då har vi kvar i nästa runda (om inga nattmord skett dvs, då går det ännu snabbare):
Octa
Bm
Basse
Empi
Då kan vi röstar fram tex Empi, och rösta ut BM.
Rundan efter det kan vi röstar fram octa och rösta ut Basse.
Och efter det kan vi återrösta Brynolf, vilket borde leda till vinst.

Det vi vinner är att vi slipper gå igenom alla osäkra kort för ordförande, och snabbare kan komma åt säkra. Det vi förlorar är att vi riskerar att ge ulvarna 3-6 extra poäng (1-3 extra nattmordsmäjligheter).
Ett aber jag kan se är om Stradh är grön och ulvarna börjar nattmörda byordförander för att få det slumpat så ökar risken att en ulv blir ordförande och kan påbörja en ulvkedja. En risk vi är villiga att ta?

@Octagonal vet jag lite om eftersom jag var nere i kreativitetens rika gruva igår. Jag har frågat vad han gjorde som var så grönande igår, men har inte fått något svar. Jag gillar hursomhelst inte resonemanget som Octa körde med de första två rundorna, typ: ”äh vi kör lite lattjo på uppstuds, gåresågåre!!” ”Bybor Tar Ansvar” Octa! 😤
Komigen nu Basse. Läs om förra rundan så märker du att jag drev igenom Anthrox paket. Anthrox är grön. Hade jag varit ulv hade jag inte gjort det.

Anledningen till mitt lattjo spelande tidigare är att detta är rätt likt resistance. Där handlar det mångt och mycket om att chansa på folk att lita på. Genomför de byns vilja fortsätter man lita på dessa.
Exakt så har jag spelat detta spel och tänker fortsätt att göra.
Frågor på detta?😇

Basse detta är inget klassiskt varulvsspel. När vi kör VJVS finns det en mall. Detta är något nytt där vi famlade oss fram i början. Därmed min vi testar och ser vad som händer approach. Som att köra ett spel för första gången. Man får chansa och lära sig under tiden. Makear det sense?

Döda ingen @Anthrox

Nojiga jag tänker att du grönar dig, genom att genomföra uppdrag och sen börjar nattmörda oss alla. Eftersom du är ”grön” överlever du till slutet och vinner.
Så döda inte nån. Visa att du är bybo.

Komigen nu Basse. Läs om förra rundan så märker du att jag drev igenom Anthrox paket. Anthrox är grön. Hade jag varit ulv hade jag inte gjort det?
Jaja. Okej, vi gör inget alls (inga utröstningar) och inga dramatiska val av paket eller så. Får vi nåt med 3 eller 2 till byn så tar vi det. Ulvarna gnisslar tänder, vi klappar händer! 👌🤙🫶

Ett aber jag kan se är om Stradh är grön och ulvarna börjar nattmörda byordförander för att få det slumpat så ökar risken att en ulv blir ordförande och kan påbörja en ulvkedja. En risk vi är villiga att ta?
Om ulvarna mördar okända kandidater leder det oss ännu snabbare till att kunna återvälja Brynolf, och mörda kandidater kan de göra oavsett om vi röstar ut någon eller ej. Vi har också fortsatt utrymme att tacka nej till ett paket ifall vi hamnar i en osäker situation . Om vi dessutom röstar ut en ulv eller två den vägen kan ju de ulvarna inte längre bli ordförande. Och om nattmord kostar minst två har de bara ettnattmord att tillgå under denna eller nästa runda.
Men det är nog lite hugget som stucket här hur vi gör, båda planerna har för och nackdelar.

Jag drev stenhårt på att paketet skulle gå igenom.
En ulv hade inte gjort det. Jag tjatade och argumenterade, sedan vände det.

En ulv hade inte sett till att en grön Anthrox fick vara ordförande igen.

Klat att en ulv skulle kunna rösta jag till Anthrox paket. Han erbjöd sig ju att hänga sig själv, hur är det dåligt för ulvarna?

Klat att en ulv skulle kunna rösta jag till Anthrox paket. Han erbjöd sig ju att hänga sig själv, hur är det dåligt för ulvarna?

Så du tror jag drev igenom paketet för att Anthrox förmodligen skulle hänga sig själv. Har du belägg?

Argumenterar jag för att Anthrox ska hänga sig själv i mina poster? Nej det motsatta.

Nej jag tror du är ulv. I mina ögon orimliga tolkningar du för fram.

Back