Varulv [KoK] - R5

Accepterar du ordförande Brynolfs förslag?

• Total voters
    9
Varför ska vi hÀnga dig nu?
För att jag anstrÀngde mig som fan med att försöka offra mig for the greater good!

Hvarfor da?
I mina ögon var det han, Sysp och Fjodde som drev pÄ att Àndra opinionen. Och Sysp och Fjodde har jag redan som hyfsat gröna sÄ. KÀnns inte sÀrskilt ulvigt spel nÀr det sÄg ut som att paketet skulle röstas ner.

God kvÀll! Sitter i bilen pÄ vÀg hem frÄn spelning. HÀr har det hÀnt grejer, bra sÄdana! Bra jobbat @Antrox!

Jag röstar för paketet, förstÄs.

Ordförande: @Sysp

Ingen bör röstas ut.

Jag kan inte slÀppa det hÀr med konspirationerna som ordförandena ser, att de inte skulle ha nÄgon bÀrande information som vi har nytta av. VÀl bara Sidd som kopplat konspirationer till organisation?

Jag kan inte slÀppa det hÀr med konspirationerna som ordförandena ser, att de inte skulle ha nÄgon bÀrande information som vi har nytta av. VÀl bara Sidd som kopplat konspirationer till organisation?
Bra, det hade jag inte tÀnkt pÄ att kolla. Hmhmhm, nope, inga referenser till vÄra organisationer hÀr heller vad jag kan bedöma.

Jag tror Sidd ser mer och mer ulvig ut, min sjÀl.

SÄja, snyggt jobbat. Det finns hopp, nu Àr jag ledig resten av spelet sÄ ska göra ett nytt försök att lÀsa in mig.

Vi borde ocksÄ kunna rÀkna pÄ om Brynolf borde blivit mördad nu kopplat till att HÀgern blev det.

Anthrox Àr 100% grön ocksÄ!

Ulvarna Àr ocksÄ lÄngt ifrÄn att vinna. Förmodligen lika lÄngt ifrÄn som oss om inte Ànnu lÀngre.

Varför sÀger jag det?
Vimes Àndrar till tvÄ rundor per dag. Vad det betyder Àr att vi har ett lÄngt spel med mÄnga rundor kvar. MÄnga rundor kvar=ulvarna Àr inte nÀra att vinna.
Det talar för att vi kan sitta stilla i bÄten och samla poÀng.

Sen om exempelvis Big mama eller Impetigo blir ordförande tror jag det smartaste Àr att rösta ner dessa sÄ inte ulvarna lyckas samla extra poÀng via ordförandeskap.

Om Anthrox Àr grön gör det undertecknad och möjligtvis Sidd grön.
Resten vĂ€nda nĂ€r pendeln redan vĂ€nt vilket jag inte ger nĂ„gonting för alls😇

Sen om exempelvis Big mama eller Impetigo blir ordförande tror jag det smartaste Àr att rösta ner dessa
Du tycker inte Impe grönades av att gröne Anth bekrÀftade hans poÀngkombinationer dÄ?

Om Anthrox Àr grön gör det undertecknad och möjligtvis Sidd grön.
Det dÀr fÄr du gÀrna förklara lite nÀrmare.

Du tycker inte Impe grönades av att gröne Anth bekrÀftade hans poÀngkombinationer dÄ?
Möjligt, fÄr ta och lÀsa om ordentligt. VÀldigt rödande av Impetigo att rösta ner paketet. Det jag grundar mina misstankar pÄ.
Plus den ökande magkÀnslan att nÄgot inte riktigt stÀmmer dÀr.

Det dÀr fÄr du gÀrna förk
Röstningen stod och vÀgde i ett lÀge dÀr ulvarna hade tjÀnat pÄ att rösta nej. DÄ bytte jag sÄ det stod lika. Sedan Sidd sÄ bÀgaren rann över pÄ Ja sidan. Sen kom ni andra pÄ att det inte hade varit helt dumt att ocksÄ Àndra till JA om jag inte minns helt fel.

Röstningen stod och vÀgde i ett lÀge dÀr ulvarna hade tjÀnat pÄ att rösta nej. DÄ bytte jag sÄ det stod lika. Sedan Sidd sÄ bÀgaren rann över pÄ Ja sidan. Sen kom ni andra pÄ att det inte hade varit helt dumt att ocksÄ Àndra till JA om jag inte minns helt fel.
Intressant. Och bajs att inte det hÀr skötts via röstverktyget sÄ vi kunde kolla upp det lÀttare.

Ja, om Sidd verkligen vÀnde tÄget sÄ mÄste det ju ses som rÀtt grönande.

Bm, impe och stradh röstade nej/inte alls (8-2)
Basse skrev att han la röst runt en halvtimme innan rundan slut, som sista person att Ätminstone skriva att de röstat (kommer inte ihÄg om han röstat tidigare sÄ 7-2 innan han lagt röst)
Brynolf Àndrade runt 7 (6-3 efter röstÀndring)
Empi nÄgra minuter tidigare (5-4)
Sidd nÄgra minuter innan det (4-4 sÄ det var sidd som tippade över i favör plus för ja)
Sen var det nog octa innan det kanske, och det inleddes med röst frÄn sysp, mig och fjodde.

Tror det var sÄ det gick ungefÀr.

Jag har lÀst ikapp bÄde r4 och r5 nu, ett öga pÄ förlöngningen i forbollsdamernas match mot England, efter kvitteringen klarade jag ÀndÄ inte av att titta med tvÄ ögon:

Jag blev junrejÀlt sur nÀr jag sÄg stt @Anthrox stulit stolen jag satt pÄ och Ànnu surare av att @Brynolf i bösta andetag skrev att JAG var stekt vilket köndes sjukt mÀrkligt.

I r4 #144 feÄgar Antjhrox om varför jag höngde upp mig sÄ myclet pÄ 12,5/87,5, svaret Àr att det var frÀmst efter stölden av stolen som jag könde mig sÀker pÄ att Anth var ulv. Dessförinnan talade 12,5/87,5 ÀndÄ tydligt för att Anthrox skulle röstas ut för att bevisa att jag och Anth inte car ulvkonpisar (detta var sim sagt feltÀnkt, om byn misstÀnker att jag och Antjrox ulvade tilsammans hade det inte rÀckt att jag föreslog Anth för hÀngning - det hade ju varit en ulvlögn i sÄ fall).

Antjrox #141 Àr bra och han stÀller upp saker pÄ ett sÀtt som jag inte sÄg dem vare sig i början av r4 eller vid lunchvreden.

Sysp resonerar klokt om nwo-poĂ€ng #147, jag var pĂ„ stranden pĂ„ kvĂ€llen och umgicks med tanken pĂ„ att det var bĂ€sta tillfĂ€llet att rösta genom eventuellt ulvpaket iom att det var sĂ„ svaga ulvkort. Det som gjorde att jag Ă€ndĂ„ inte bröt mobbilförbudet och Ă€ndrade till ”ja” var att jag inte ville att en ulv-Anthrox skulle fĂ„ 1) gratis battmord (utröstning) 2) gratis siande (förmĂ„gan) och 3) vĂ€lja nösta ordförande.

Det förvÄnar mig att ingen pÄpekade detta, jag tycker det var hÄl i huvudet att rösta ja till Anthrox paket.

Sen blev ju utfallet extremt bra men risken var löjligt hög och faktum kvarstod: Anth hade stulit stolen frÄn vad han sjÀlv beskrev som en grön spelare.

Sen förstĂ„r jag Anthrox argument att han skyddade Ă€cen mig iom att det ju blev ”Inpe och Antjrox” som blev ulvmisstĂ€nkta men det hade varit otroligt myclet smartare som har pĂ„pekats att förhandla om att anvĂ€nda förmĂ„gan Ă€n att vara smĂ€lla till. Det var suboptimalt och sĂ„g blodrött ut.

Octa #158 ”bm Ă€r ulv” förstĂ„r jag inte alls. Till skillnad frĂ„n Antjrox (r5 #14) ser hag inte att Octa grönade sig i r4. Jag tycler att Octa resonerade rĂ€tt illa om risken med en ulv-Antjrox och lĂ€ste hobom som ulv nĂ€r jag lĂ€ste ikapp (dĂ„ sĂ„g jag Abtjrox, Octa och Sidd som ulvar). Sen i r4 #194 skriver @Octagonal ”inpe borde röstas ut dĂ„ denne inte spelar som en bybo just nu” vilket Ă€r skumt iom att jag annonserat ofrivillig frĂ„nvaro för flera timmar sedan och sedan varit afk. Jag spelade ju inte alls nĂ€r Cta skrev detta.

Octa #176 ”impe borde fatta att anth tog stolen oga hot om utröstning” Ă€r ocksĂ„ svagt- Anthrox sa ju direkt att han skulle rösta ut sig sjĂ€lv sĂ„ det Ă€r ju uppenbart inte sant att Antjrox skulle ha tagit stilen för att undvika att bmi utröstad. hur tnkte du dĂ€r Octa?

Octa r5 #31 fortsĂ€tter Ă€lta ”vĂ€ldigt rödande av Inpe att rösta nej till paketet” antjrox snodde stolen av mig och det skulle vara rödande att jag röstar nee hans paket? Octa rödar sig Ă€nnu mer och Ă€r klart högst nu pĂ„ min ulvlista.

Om det inte blev tydligt ser jag Anthrox som grön igen:
Rödgrönlista:

Octa
Sidd
Bm
Stradh
Basse
Fjodor
Empi
Sysp
Brynolf
Anthrox

Ordföranderöst: @Sysp
HÀngningsröst: @Ingen (tror fortfarande inte vi ska hÀnga ulvar och bybor ska ju dedinitivt inte hÀngas)

Glömde att ta upp: Jag vet att jag var way off med mna resonemang om 2-x och jag var sur pÄ @Brynolf bland annat för att jag inte förstod den högst rimliga grejen han sa om detta.

Det fanns inte i mitt huvud att vi fÄtt 2 NwO-poÀng vilket ju gjorde att det jag sa var nonsens, jag kan bara skylla pÄ att det brann till i huvudet nÀr jag sÄg att jag var ordförande sÄ detbara föll bort.

Jag resonerade helt galet och fattade först inte vad ”bĂ€ttre Ă€n 2-3, 2-4?” Osv Syftade pĂ„.

Mea culpa.

Du ser Anthrox som grön samtidigt att jag Àr röd.

Det gÄr inte ihop Impetigo.

Du snackar ocksÄ om en ulv-Anthrox efter att Ant genomförde det första lyckade uppdraget vilket inte Àr logiskt.

Du ser Anthrox som grön samtidigt att jag Àr röd.

Det gÄr inte ihop Impetigo.

Du snackar ocksÄ om en ulv-Anthrox efter att Ant genomförde det första lyckade uppdraget vilket inte Àr logiskt.
Det gÄr utmÀrkt ihop. Varför skulle jag hÄlla dig för grön bara för att jag hÄller Anthrox för grön?

Jag förstÄr inte vad en andra delen betyder. Vad Àr ett lyckat uppdrag? NÄt frÄn ulvchatten?

Jag har redogjort rÀtt grundligt för varför jag tyckte Anthrox var ulvig och nÀr. Det var fullstÀndigt logiskt.

Okej, bra natt som det verkar. Och skönt med kortare rundor - i .er traditionella lir sÄ mattas antalet deltagare (och poster) av genom rundorna och det blir lÀttare att ha överblick, men det hÀr Àr ju lite tungjobbat ibland.

KÀnns inte som att Anthrox rimligen kan vara ulv nu, och dÄ Àr Brynolf inte det heller (om inte ulvarna kan köpa nÄn millerförmÄga). Impetigo kÀnns grön, Sysp likasÄ. Octagonal spelade upp sig men jag har en kÀnsla dÀr som jag mÄste ha mer lÀstid för att lyfta eller lÀgga till sÀngs. Kvar har vi BM, Sidd, fjosor, Basse. Och StradhLestat (som inte röstat senaste 2 rundor?)

Ordföranderöst: @Sysp
Utvisning: @StradhLestat om nÄgon? Annars nog ingen ÀndÄ just nu.

Jag har lite svÄrt att hÀnga med, kÀnner ungefÀr dom @Sidd skrev förut: jag blirvlite övervÀldigad av det hÀr spelet. Sedan missade jag tydligen en hel massa action igÄr?

Och att vi fÄr fler rundor tyder pÄ ett mer stilla spel dÀr lagen jagar poÀng utan onödig blodspillan. Och det Àr ju bra, men förstÀrker ytterliggare ett lugnare tempo.

Brynolf, Anthtox och Impetigo Àr gröna som jag ser det just nu. Sidd och Fjodor förmodligen likasÄ. Det ger oss:

HĂ€ger— hjĂ€lte i himlen

Gröna
Anthrox
Brynolf
Fjodor
Sidd
Impetigo

OsÀkra
Big Mama
Empiricus
Sydp
Stradh
Octagonal

Kan det vara vettigt stt pressa de hÀr för att se var deras lojaliteter ligger?

Back