Varulv [KoK] - R2

Accepterar du ordförande Sidds paket?

• Total voters
    12
@Sidd talar du sanning? Isåfall är det Fjodor som måste ut ikväll!
Tänk på att Sidd väljer vem som åker ut. Även om han säger en sak så kan ha skicka ordförande till en kompis. Då har det två ulvrundor minst i sträck där de plockat ut en bybo utan nattmordspoäng samt köpt sig mer SHP poäng för just nattmord och sining.

Om ni inte liter på sidd 100% är det vettigare att slumpa en ny ordförande.

Du har ju redan outat att den inte är din? Glömde du det?

@Vimes skriver att summorna av nwo och shp i leken är identiska. Det talar väldigt starkt för att @fjodorsenuba eller @Sidd ljugit om sina kort.

Det är inte uteslutet att det finns 32 kort i leken snarare än 16 eller liknande men så sugiga drag två rundor på raken är inte rimligt att få. (1/32x3/32=0,03125x0,09375=0,00293 , dvs 0,2% att dra 0-3 och 0-2(/1-3))

Med 99,8% sannolikhet ljuger antingen Sidd eller Fjodor.

@Anthrox gör ett bra gräv på Sidd tidigare i dag och jag lägger till enligt ovan att Sidd ”inte vill outa” info som han redan outat vilket känns som sannolikare för en ulv att göra än en bybo som mer sannolikt hade kommit ihåg att den infon redan var outad

Återstår invändningen att det vore mycket bättre för ulv-Sidd att ljuga in en 1-3 som 1-0 eller dylikt vilket jag håller med om.

Enda anledningen jag kan se att en ulv-Sidd skulle ljuga om sin hand är för att kasta skugga på Fjodor.

Hmm, det som talar för detta tänker jag nu är att Sidd sitter safe denna runda som ordflrande. Om vi i byn landar i att Fjodor eller Sidd ljuger kan vi denna runda bara välja att rösta ut Fjodor och inte Sidd…

Jag tror att det kan vara planen som ulvarna kläckte och som gjorde at Sidd outade så sent: De vill att vi ska ta ut Fjodor denna rundan och tycker att det är värt även fast Sidd då kommer ryka nästa.
Vakna @Impetigo
Sidd väljer vem som röstas ut. Inte byn

Utan att ha räknat exakt har jag en känsla av att ulvarna har mer att tjäna på 1-1 kortet än byn. Men det är så trist att sega fram så här. Jag väljer glädjen, fart&fläkt och kommer rösta ja till paketet.

Om en av Sidd och Fjodde ljuger, vilket flera andra verkar ha slutit sig till, så har Fjodde svarat flummigast och minst hjälpsamt.
Vad är det du vill att jag ska säga? Jag kan bara konstatera att jag ser att Sidd ljuger och försöker fiska efter mer information. Han försöker spela helt ovetandes och flummigt men har stenkoll samtidigt på reglerna? Snömos och brunsmetning.

Tänk som en bybo bigmama.

Om jag är ulv vilka är mina kumpaner och stödjare?
Om sidd är.ulv vilka är hans kumpaner och stödjare?

Frågan är inte om du vill rösta ut mig, det är om du litar på att sidd och hans efterträdare ät i ditt intresse. Betänk att sidd kan ljuga om vem han vill sätta som ordförande.

Eftersom snacket gått att det är dåligt att rösta ut folk, även om de är bekräftade ulvar, känns det inte orimligt att Sidd som ulv vill röra om i grytan rejält för att få byn att tveka. Och att ulvarna nog gärna vill spela högt för att få offra en av de sina för att få fler poäng senare i spel.
Vi förlorar på status quo, som bekant, och behöver rösta fram NWO. Så om han blev slumpad ordförande som ulv och blir tilldelad två för byn bra kort är det ju rätt bra för ulvarna att se till att de vaskas bort, och då ge Sidd fritt spelrum att kaosa järnet. Vi kommer ju inte kunna avgöra denna rundan vem av F och S som är legit (och det kan vara båda/ingen), men vi kan lockas till ett dåligt beslut genom att exv rösta ut Fjodde (vilket är vad som kommer hända om vi röstar jag till paketet).
Om brus har ett värde har ju ulvSidd tjänat in en guldgruva här, som blir svårt för byn att få veta exakt hur mycket skada som kan göras. Hela rundan slösas ju, och ulvarna får en gratispoäng.
Nej Sidd kommer nominera den som han vill, byn har inget val.

Jag är inte ulv!
Jag har jäkligt svårt med spelupplägget.
Tusen punkter, paragrafer och möjliga upplägg i reglerna som jag inte ens orkar ge mig på.
Så nu var det sagt.
Att jag blev ordförande är piss för byn för att jag inte har koll på vad som är bäst att skriva utan att outa för mycket.

När jag försöker sammanfatta tankar i poster så får jag skit för att ”det har du ju redan skrivit” glömde du det din ulv!

Som du skriver så vore det vettigt att fler ser regelmekaniken om vi röstar ja till nått.

Röstas det Ja så slänger jag in 1-1 paketet.
Vi behöver vara redigt tydliga med majoritet för vi har 3 ulvar som sitter å gillar när det är jämt och kommer att röra om i grytan till deras fördel på slutet.

Jag är borta på spelning 17-22 men kommer göra snabbkoll efter 21:30 å se till att rätt paket röstas om, skickas vidare och slängs👍

Jag har hela dan försökt få till hjälp av gruppen och ser att vi har flertalet lågflygare som chillar och inte direkt hjälper ”tomten på loftet” här nu😇🙏🫨
Men om du inte är ulv så bör ditt paket röstas ned denna runda så får vi in en tredje som kan dementera eller bekräfta oss. Eller måste du få välja ordförande, utröst ing och få din "superbra" förmåga?

Så här är det:
A) Sidd och Fjodde kan båda två vara gröna. Då går det att få samma poäng på en del av konspirationerna, men i sin helhet finns det samma poängsumma totalt. Då har vi maximal otur med vad vi fått för alternativ, men det borde finnas lika många alternativ för att vi får många poäng framöver så det borde kunna jämna ut sig.
Då bör vi rösta igenom paketet, och välja den grönaste spelaren som ny ordförande, samt få Sidd att förstå att inte använda utröstningen.
B) Fjodde är röd, och det är lite oförklarligt varför han valde att erbjuda ett paket som byn inte vill ha. Sidd är grön. Fjodde kanske fick två bra för byn alternativ, och försökte få dem vaskade (men det mejkar ingen sense, eftersom det inte var F som var drivande i att vaska paketet). Jag kan inte komma på något annat alternativ till varför en ulvFjodde itne tog böttre vara på den xhansen i så fall. Det Sidd erbjuder är genuint, och vi bör då rösta igenom paketet, och välja den grönaste spelaren som ny ordförande. Fjodde kan röstas ut.
C) Fjodde talade sanning och Sidd är röd. Sidds paket är Då uppenbart ihopljuget och vi vet inte vilka faktiska alternativ som finns tillgängliga. Röstar vi igenom paketet får vi hästbajs i massor. Oklart ulvspel, men det finns ett par saker som gör att ulvarna gynnas av det hela. Exv förlorar vi R2 på att göra något vettigt, NWO fördröjs, det finns alltid en chans att byn lyssnar på ulven och Sidds paket röstas igenom (så vi förlorar en bybo, ger ulvarna maxpoäng OCH får vinbägaren i att Sidd kan utse en annan ulv till ordförande).
D) Båda två är röda och allt är skumt. Men då finns det liksom ingen bra anledning till att de ska skapa konflikt mellan varandra. Bättre som ulv att se till att använda ordförandeposten liksom.

D ser jag som väldigt osannolik.
B får jag inte att gå ihop i mitt huvud, det måste ju finnas oändligt många sätt för ulvarna att göra det bättre på.
A bygger på att poängalternativen inte fungerar som förväntat.
C är i mina ögon mest troligt.

Alltså om jag vore ulv skulle jag lätt mörda farliga bybor än en grönad spelare.
Poängen är att om Sidd är ulv är det han som vestämmer vem som röstas ut, och ifall han redan har heat kan gan använda makten hur han vill.

Kan du bekräfta Sidds drycker från tidigare post utan att spoila faktionen?
Nej inte utan att säga det till er alla. Jag kan bekräfta sidds läckage om det han säger men det är ju riskfritt för honom stt släppa och riskfritt för.mig att säga ja till... så det är en he said / he said situation oavsett och det ger ingen ytterligare information.

Om någon ska röstas ut så är det Fjodde för det är bara han som det finns något att analysera på.
Men varför vill du rösta ur mig? Vem vill du rösta ut härnäst? Väldigt lågflygande och dåligt med ställningstaganden. Ta fram lite röd grön lista och hävda dig. Ta en unik postion!

Kort kommentar medan jag har brädspelet ”Unfathomable” i minnet:

Ulvar kan ju absolut välja att ligga lågt för att inte dra till sig heat. Så spelade flera av mina polare. Jag tyckte att de var lite väl fega, men vad kan man säga om folk som inte regelbundet spelar varulvsspel? 😉

Please @Sidd svara om du orkar*:

— Vem vill du se som ordförande just nu?

— Vill du ha ut Fjodorsenuba eller någon annan?

* Jag tror på dig och fattar verkligen hur jäkla jobbigt det är med rep och gig! 😅Tunnelbana till Öland NU!

Det var ju ofarlig info från 1-1 så vad är ditt problem med att svara om flufftexten.
Snacka om att försöka smita undan!
Har svarat. Försökt svara på alla frågor i en timme nu. Det tar en stund att gå igenom hela tråden och svara på varje fråga.

Så här är det:
A) Sidd och Fjodde kan båda två vara gröna. Då går det att få samma poäng på en del av konspirationerna, men i sin helhet finns det samma poängsumma totalt. Då har vi maximal otur med vad vi fått för alternativ, men det borde finnas lika många alternativ för att vi får många poäng framöver så det borde kunna jämna ut sig.
Då bör vi rösta igenom paketet, och välja den grönaste spelaren som ny ordförande, samt få Sidd att förstå att inte använda utröstningen.
B) Fjodde är röd, och det är lite oförklarligt varför han valde att erbjuda ett paket som byn inte vill ha. Sidd är grön. Fjodde kanske fick två bra för byn alternativ, och försökte få dem vaskade (men det mejkar ingen sense, eftersom det inte var F som var drivande i att vaska paketet). Jag kan inte komma på något annat alternativ till varför en ulvFjodde itne tog böttre vara på den xhansen i så fall. Det Sidd erbjuder är genuint, och vi bör då rösta igenom paketet, och välja den grönaste spelaren som ny ordförande. Fjodde kan röstas ut.
C) Fjodde talade sanning och Sidd är röd. Sidds paket är Då uppenbart ihopljuget och vi vet inte vilka faktiska alternativ som finns tillgängliga. Röstar vi igenom paketet får vi hästbajs i massor. Oklart ulvspel, men det finns ett par saker som gör att ulvarna gynnas av det hela. Exv förlorar vi R2 på att göra något vettigt, NWO fördröjs, det finns alltid en chans att byn lyssnar på ulven och Sidds paket röstas igenom (så vi förlorar en bybo, ger ulvarna maxpoäng OCH får vinbägaren i att Sidd kan utse en annan ulv till ordförande).
D) Båda två är röda och allt är skumt. Men då finns det liksom ingen bra anledning till att de ska skapa konflikt mellan varandra. Bättre som ulv att se till att använda ordförandeposten liksom.

D ser jag som väldigt osannolik.
B får jag inte att gå ihop i mitt huvud, det måste ju finnas oändligt många sätt för ulvarna att göra det bättre på.
A bygger på att poängalternativen inte fungerar som förväntat.
C är i mina ögon mest troligt.
Jag tycker B går ihop om fjodors originalplan var att vaska t ex 3-0 eller 3-1 i det tysta, lägga 1-1 i paketet som röstas igenom (vilket var på bordet när Fjodor lutade vilka alternativ som fanns, rösta ner paketet lyftes senare) och skicka 1-3 till nästa ordförande vilket är rimligt spelat. De missrepresenterar att det är 0-3 och inte 3-0 de vaskar och gamblar med att 0-3 inte dyker upp på ett tag. Sen blir det nya idéer om att rösta ner paketet och de får skicka 1-1 annars ser det skumt ut, lägga 1-3 i paketet och vaska 3-0. Sen har de otur när 0-3 dyker upp direkt 😄

Tycker det är ett rimligt scenario och tillräckligt för att inte avfärda Fjodor som ulv.

Det som talar mot Sidd tycker jag framförallt är att han tvekar länge med att outa siffrorna, men han är ju uppenbarligen ställd och misstänksam på om Fjodor är ulv och osäker på vad han törs säga. Efter den punkten hittar jag inte lika mycket i Sidds agerande som är rött som andra tycks hitta.

Jag tycker B går ihop om fjodors originalplan var att vaska t ex 3-0 eller 3-1 i det tysta, lägga 1-1 i paketet som röstas igenom (vilket var på bordet när Fjodor lutade vilka alternativ som fanns, rösta ner paketet lyftes senare) och skicka 1-3 till nästa ordförande vilket är rimligt spelat. De missrepresenterar att det är 0-3 och inte 3-0 de vaskar och gamblar med att 0-3 inte dyker upp på ett tag. Sen blir det nya idéer om att rösta ner paketet och de får skicka 1-1 annars ser det skumt ut, lägga 1-3 i paketet och vaska 3-0. Sen har de otur när 0-3 dyker upp direkt 😄

Tycker det är ett rimligt scenario och tillräckligt för att inte avfärda Fjodor som ulv.

Det som talar mot Sidd tycker jag framförallt är att han tvekar länge med att outa siffrorna, men han är ju uppenbarligen ställd och misstänksam på om Fjodor är ulv och osäker på vad han törs säga. Efter den punkten hittar jag inte lika mycket i Sidds agerande som är rött som andra tycks hitta.
Fast hade det inte bara varit bättre då att säga att 1-3 egentligen är 1-0? Det hade vi ju liksom röstat igenom, och då hade ulvarna fått 3 gratispoäng och en förmåga. Och eftersom det redan hade varit en lögn med i paketet fanns det ju ingen anledning att inte bara fortsätta ljuga. Byn hade ju inte märkt något ändå, utan att kolla protokollen och då hade vi sett att F ljög oavsett.

Fast hade det inte bara varit bättre då att säga att 1-3 egentligen är 1-0? Det hade vi ju liksom röstat igenom, och då hade ulvarna fått 3 gratispoäng och en förmåga. Och eftersom det redan hade varit en lögn med i paketet fanns det ju ingen anledning att inte bara fortsätta ljuga. Byn hade ju inte märkt något ändå, utan att kolla protokollen och då hade vi sett att F ljög oavsett.
Jo, det fanns ju många varianter att spela den handen på och håller med om att ovan är en slug variant, jag var mer inne på att det fanns mer eller mindre finurliga spel för ulvarna som motiverade en lögn från Fjodor nu när du helt avfärdade scenario B. Jag ser inte lika svartvitt på situationen som du verkar göra.

Back