Varulv [KoK] - R2

Accepterar du ordförande Sidds paket?

• Total voters
    3

Vimes

Gallerix
"Bordläggs!"
Ordföranden knackar med klubban i bordet (klubban är snidad av trä från trädet Judas hängde sig i, bara en sådan sak).

Paketet röstas inte igenom.

Ingen har röstats ut eller nattmördats.

NWO-poäng: 0

---

Denna rundas ordförande är Sidd

Rundan slutar imorgon 22:00

Fortsätter väl lite på tankegången jag höll på med nyss:
Vi får i snitt 1,5 poäng per kort om de hade slumpas fram. Men vi har 75% chans på byboordf som vill maxa vår poäng om det går.
Så rimligtvis ligger vi på NWO-vinst inom sju-tio rundor.
Ulvarna får 2,5 poäng per runda i snitt, som då ska väga upp det hela. Om nattmord kostar 2 så missar de automatiskt R1, men har troligtvis natymord varje runda efter det. Det ger vinst R7.
Om siarförmågan är "finns den här organisationen i spel" så behöver de sia minst halva listan för att garanterat vinna (de kan dock chansa och turvinna tidigare, för de får en möjlighet varja natt som jag förstått det). Det är 24 organisationer, så det talar emot att de bara skulle få köpa en förmåga en gång per runda. Mer troligt då är att siarförmågan är "vad tillhör X för organisation" och de då behöver sia 9 spelare för garanterad vinst. Då kostar siarförmågan rimligtvis 1, och bygger på chansningar/folk som försäger sig/ulv som ordförande för att vara snabbare än R9.

Jag tror dock att ulvarna har svårt att försöka sig på åda vinstsätten, så de kommer nog snarare gå helhjärtat på ett av dem och det ser vi ifall det blir nattmord inatt eller ej.
Oavsett så har vi fram till R7-R9 ungefär innan vi garanterat förlorar.
Så vi har fem rundor nu som kanske är relativt safe, som vi behöver vara så nära 15 NWO som vi kan.

Med det sagt så vet vi ju inte vad menyn innehåller, men det är ändå onödigt att ge ulvarna fler poäng än nödvändigt.

Försvinner på simskola imorgon bitti vid 08.00 och hoppar i säng nu. Hoppas på att vara aktiv mellan 16 och 22 imorgon.

Ordförande @Sidd har byn haft lite mer tur nu med valen från SL?

Jag tycker att vi går på NWO-spåret, även om det kanske går trögt i bland (som nu). Gillar det här lite lugna spelet!

Såatteeeh @Sidd du är inne och skriver 2 min innan deadline i R1-tråden, men sen tog det stopp va? Elaka tungor säger att ni sitter och filurar på vad ni ska ljuga ihop för meny. Äre så? Är du ens med i någon hemlig organisation? Var är din coola lila konspiratör-kåpa från Faraos Cigarrer?

Det är lugnt, du kan berätta. Som @Anthrox säger lär vi inte ens rösta ut dig.

tolkar jag det rätt om jag säger att sidd fått lite förslag/parametrar som hjälper byn och/eller voffarna och vi ska ta ställning till om de ska vara i spel eller ej?
Han får:
A) tre alternativ för hur många poäng vi och ulvarna ska få
B) välja vem som blir nästa ordförande
C) välja om/vem som ska röstas ut
D) en förmåga

Och sen ska vi rösta om han ska få det eller ej.

Back