Fortsätter väl lite på tankegången jag höll på med nyss:
Vi får i snitt 1,5 poäng per kort om de hade slumpas fram. Men vi har 75% chans på byboordf som vill maxa vår poäng om det går.
Så rimligtvis ligger vi på NWO-vinst inom sju-tio rundor.
Ulvarna får 2,5 poäng per runda i snitt, som då ska väga upp det hela. Om nattmord kostar 2 så missar de automatiskt R1, men har troligtvis natymord varje runda efter det. Det ger vinst R7.
Om siarförmågan är "finns den här organisationen i spel" så behöver de sia minst halva listan för att garanterat vinna (de kan dock chansa och turvinna tidigare, för de får en möjlighet varja natt som jag förstått det). Det är 24 organisationer, så det talar emot att de bara skulle få köpa en förmåga en gång per runda. Mer troligt då är att siarförmågan är "vad tillhör X för organisation" och de då behöver sia 9 spelare för garanterad vinst. Då kostar siarförmågan rimligtvis 1, och bygger på chansningar/folk som försäger sig/ulv som ordförande för att vara snabbare än R9.
Jag tror dock att ulvarna har svårt att försöka sig på åda vinstsätten, så de kommer nog snarare gå helhjärtat på ett av dem och det ser vi ifall det blir nattmord inatt eller ej.
Oavsett så har vi fram till R7-R9 ungefär innan vi garanterat förlorar.
Så vi har fem rundor nu som kanske är relativt safe, som vi behöver vara så nära 15 NWO som vi kan.