Bra bok!Grattis till vinsten Empi, Impe & Basse.
Och väl kämpat allihopa i sommarhettan.
Det här kändes av nån anledning för mycket redan från början. Att jag blevo ordförande när jag egentligen hade tokkörigt irl hjälpte inte byn.
Mina konspirationer att välja på:
Ni förstår att jag såg ett byaintresse av att kolla upp saker med fjodde och tyckte att ”mina två” andra än 1-1Corona var aktuella.
- Corona-öl sprider corona-virus (Bybopoäng: 1 Ulvpoäng: 1)
- Fluor i dricksvattnet (Bybopoäng: 0 Ulvpoäng: 3)
- Fluor i tandkräm (Bybopoäng: 0 Ulvpoäng: 2)
Senare att alla andra ”påstod” att det alls inte fanns nåt i flufftexterna tolkade jag som att bya-ordförande mörkade faktum (för att inte avslöja nåt för ulvarna) och ulvar bara ljög.
Därav vågade jag inte tjata mer om den saken. Nu visade det sig att Vimes behöver se över spelmekaniken så det här räknas väl då ändå inte som ulvvinst
Finns mycket att säga ngr korta:
-Jädrans vilket hästjobb för byn @Anthrox
-Sorry BM för tokfel läsning av digtror det här med att umgås samtidigt som spel INTE hjälper för att tolka signaler såsom kroppsspråk å antydningar.
-Jag saknade dig mer aktiv Basse å vill höra nya låten
-fjodde:
Våga läsa bakom spoilerknappen
Till sist ett stort tack till vår SL @Vimes som fixar sånt här avancerat för oss under semestertider
Sommarpluggande nu
Skulle gärna spela en vända till nu med reglerna öppna.
Det här var faktiskt något jag tänkte testa i det här spelet, att försöka läsa spelare som gröna istället för röda. Eftersom det är extremt enkelt som paranoid bybo att se päls i varenda drag som sticker ut från ens egna förutfattade mall över hur spelet ska gå till. Det gick väl så där dock. Jag var snabbt inne på att röda Octa, as per usual och bråket med Sidd i R2 var helt onödigt. Men det var en sak jag påtalade i någon runda, fast då som försvar mot mig själv: det räcker inte med att se "suspekt" spel från någon för att de ska kunna rödas av det, det måste också finnas ett syfte med det för att det ska vara rödande (lex Ulvrationalitet, har vi inte lite glömt bort det begreppet?). Att någon inte spelar som du själv förväntar dig är en dålig anledning att röda någon, för alla tänker annorlunda och reagerar annorlunda.Måste lära mig läsa folk gröna istället så om ni har en gröngölingsskola går jag den gärna.
Jag som var mitt i den smeten med flufftexterna håller med.Tycker det tog lite luften ur för mig att även om vi inte ljög så var förtroe det förvanskat och då kunde man lika gärna ge upp. Tydligt också då samma personer pga R2 inte kunde släppa det genom spelet (mig inkluderat)
Det tycker jagJa, alltså jag skulle gärna testa en vända med några mindre designuppdateringar (öppen ulvmeny och enbart unika kombinationer i konspirationskortleken).
Det kanske blir av någon gång?
Du gjorde det läskigt bra! Jag är bybo och undrar om jag får va med er ulvar istället.Det var skitsvårt att ulva och fejka bybospel med en bebis och begränsad förmåga till närvaro, men det kanske föll mig i fatet ändåsnyggt av @Anthrox och @Octagonal att kuppa bort 2 av 3 ulvar från ordförandeposten!
![]()
Ljög?tydligt i R2 att jag inte kunde se sidd annat än röd pga poängen han "ljög" om.
Som sagt, olika personer ser ju skumhet på olika sätt. Du hade ett angreppssätt som, nu när det förklarats, ändå är rätt rimligt. Medan vi andra var ett par personer som tyckte att siffrorna bara skulle fram så fort som möjligt (jag tänkte att ju längre tid det tar att posta siffrorna, desto rimligare är det att anta att detskett en konversation om det i ulvchatten).Ljög?
Min första post R2:
Phu
Sitter nu slutkörd i fåtöljen å ska börja läsa av R2.
Jag har fått info av SL som ska outas.
Behöver kolla av listan från startposten R1 så jag inte försäger mig för mkt.
Kan dock snabbt konstatera att det finns smul i vad de tre förslagen heter.
Dock så ökar initialt mina misstankar om varför @fjodorsenuba var så försiktig.
Ska kolla med @Vimes SL om jag får skriva allt från PM men tror att det är ok.
Återkommer
Jag skrev under natten poängen helt sanningsenligt till alla.
Min andra post R2 under natten:
Om paketet röstas igenom får jag Sidd en förmåga som ser jäkligt bra ut för byn.
Ska jag outa detta.
Eller är det för bra för ulvarna om de fattar vad för förmåga som Sidd får (så nattmördar de denne) eller att de ser då vilken förmåga som försvinner ur spel?
Min tredje post R2 under nattens timmar:
@fjodorsenuba
Jag vill fatta status på dig.
Jag vill hemskt gärna stämma av med dig (utan att vi outar för mkt för ulvarna!!!!) vilken förmåga som du nu INTE fick.
Klarar vi det fjodde
Min fjärde:
Hjälp mig att fatta reglerna här.
Jag trodde alla 3 förslag fjodde skrev att denne fått av SL skulle ”vaskas” om vi röstade nej.
Varför har du fet-markerat 1-1 och inte strukit över?
Min femte:
Det verkar alltså som att 1-1 har överförts vidare till mig.
- ”xxxxxxtext som delvis ger fluff till byboorganisationxxxxxxxx” - (Bybopoäng: 1 Ulvpoäng: 1)
- ”xxxxxxtext som delvis ger fluff till byboorganisationxxxxxxxx” - (Bybopoäng: 0 Ulvpoäng: 3)
- ”xxxxxxtext som delvis ger fluff till byboorganisationxxxxxxxx” - (Bybopoäng: 0 Ulvpoäng: 2)
0-3 verkar också förts över till mig?
Borde inte alla tre fjoddes förslag vaskats eftersom vi röstade nej/ bort dennes 3 förslag?
Borde inte detta betyda att antingen Fjodde eller Sidd ljuger i era ögon?
Eller tänker jag fel?
Kan både 1-1 och 0-3 förts vidare till mig?
——
Jag har alltså lugn å sansat försökt sätta mig in i spelet under natten medans flera hettsar och blrjar undra om det Anth sätter upp statistik om med ”kortens” poäng är viktigt.
Vidare under rundan tycker ni Sidd är scum som vill verifiera flufftext med fjodde.
Som ni ser så ”Maskade” jag flufftexten innan all poäng med för att ulvar inte skulle fatta för mycket. Jag ville bara ha diskussion med fjodde.
Inte lätt att vara ordförande där i det läget och därefter tydligen scum???
Ja men ni måste kolla vem som ni snackar med/om.Som sagt, olika personer ser ju skumhet på olika sätt. Du hade ett angreppssätt som, nu när det förklarats, ändå är rätt rimligt. Medan vi andra var ett par personer som tyckte att siffrorna bara skulle fram så fort som möjligt (jag tänkte att ju längre tid det tar att posta siffrorna, desto rimligare är det att anta att detskett en konversation om det i ulvchatten).
Men i stridens hetta är det så sjukt svårt att framföra ens tankegångar på ett rimligt sätt så det inte misstolkas av andra, och då misstolkas de även med flit av ulvarna. Det är ju svinsvårt att vara tydlig med sina intentioner mitt under ett spel, när bybor har ett föredraget sätt som saker ska göras på, är på olika platser och med olika förståelse för spelet, missar och gör fel, och ulvarna samtidigt medvetet sabbar.
Det jag syftade var att vi fick samma poäng igen. Du ljög ju inte men jag hade ju inget sätt att tro på dig.Ljög?
Vad får du allt ifrån Vimsan, underbart fluff!Alla konspirationer f.ö.:
- 5G-nätet syftar till tankekontroll 0-3
- 6G-nätet syftar till tarmkontroll 1-3
- Corona-öl sprider corona-virus 1-1
- Fluor i dricksvattnet 0-3
- Fluor i tandkräm 0-2
- Glasfiber i snus 2-0
- Kräkmedel i sprit 2-3
- Skokräm i tandkräm 2-2
- Napoleon var egentligen ryss 2-0
- Himalaya är egentligen en förstenad drake 3-0
- Elvis lever och är diktator i ett centralamerikanskt land 2-3
- Maneter är magneter 0-0
- Tunneln genom Hallandsåsen går via flera helvetesdimensioner 1-1
- Bålsta består av kulisser 2-2
- Bofors använder sig av utomjordisk teknologi 1-1
- Jorden är platt om omringad av en ismur 0-1
- Jorden är platt och omringad av en eldmur 1-2
- Jorden är platt som en pannkaka 1-0
- Månlandningen filmades i Hollyhammar 3-1
- En hemlig molnfabrik i Svampen i Örebro täcker ständigt staden med deprimerande regn 2-0
- Om man ser såpan “Vänner och fiender” baklänges blir man matad med sublimala satanistiska budskap 2-1
- 7G-nätet syftar till kontroll av husdjurens tankar 2-2
- Bluetooth är egentligen en tandläkarkonspiration 3-1
- Bank-ID är ett AI-experiment som testar lydnad 3-3
- Vägskyltar fungerar som antenner för tankeläsning 0-3
- Osten Gamle Ole innehåller kod för att väcka en sovande urtidsvarelse 3-2
- Nynäshamn är ett hologram 2-3
- Gotland är egentligen ett uråldrigt sjöodjur som omärkligt långsamt rör sig mot Fastlandssverige för att förinta allt levande 3-1
Till BMs försvar så kom ju Octa faktiskt på att hennes PM var legit, men då var nog resten av byn för långt under ulvarnas inflytande för att det skulle göra någon skillnad. Det märktes också att BM var grön, när det såg ut som att paketet faktiskt hade en minimal chans att röstas igenom och Basse lite osynligt bytte röst i slutet. Men det var nog en detalj som var rätt svår att se från något annat håll än läktarenJättekul lir Vimes
@Impetigo @Empiricus @Basenanji Vackert ulvatImpe och Basse hade jag röda rätt tidigt (Impe började grönt och störtdök sen när det vägrades hitta något som helst grönt på Octa, Basse gjorde inget grönt i början och vägrade mest svara på frågor
) men Empi var mest uteslutningsröd på slutet när vi såg att BM och Stradh troligen var gröna med hur det lirades på slutet.
Byn var bra! Guldstjärna till @Anthrox som gjorde det mesta rätt, och @Octagonal som spelade upp sig fantastiskt och höll modet upp (och vägrade pajkasta sönder rundan med Impe, är det en fred i krigszonen som börjar segla upp?).
Tyckte @fjodorsenuba och @Sidd reste sig ur skitstarten rätt bra också, byn fick en rutten hand i början och teorin om unika konspirationskombinationer skapade i efterhand en massa extra misstankar här på samma sätt som @Big Mama återigen fick en björntjänst i form av ett inkonsekvent PM (för vilken gång i ordningen). Bra påminnelse om att spelare inte kan förväntas lira perfekt eller som man själv önskat, men också att SL ibland gör misstag och det är nästan lika sannolikt som att en ulv försäger sig.
Skitkul sommarlir, ser gärna fler riff på det här temat!
Byn stoppade inte bara ulvarnas planer utan även många bybors, tex mitt paket som hade fantastiska poäng för byn om det hade röstats igenom. Det var i den rundan som spelet tippade över och ulvarna vann. Ni kan skylla på att jag inte ”grönat mig”. Jag har grönat mig men ni har fultolkat mig från början till slut.Bybor stoppade alla 3 ulvars försök till ordförandeskap å ändå lyvkades Ulvarna vinna.
Tyder på att spelet var felbalanserat till ulvarnas fördel eller att byn var för svag denna gång.
Tror så här mkt ”spelmekanik” verkar rörigt för bybor med ulvar som har koll.