Varulv [KoK] - R11 - GAME OVER

Accepterar du ordförande Empiricus paket?

• Total voters
    8
Ska väl tillägga här att jag använde den direkt när jag fick den. Men den satt tydligen kvar tills spelaren ifråga fått ett mord/häng på sig
Där ser man. Stor potential att sabba för oss då. 😨

Vi hade inte råd att missa med nåt mord.

Jag hör den dånande tystnaden. Inga kommentarer på hur @Empiricus menar att SL har beskrivit poängen. Ner med usla byn, jag hoppar från byns bro…
Jag, Basse och Empi är ulvar och vi har vunnit iom att vi har en förmåga som låter oss vinna alla omröstningar från och med nu.

Så vi kan slappna av äntligen och ta sommarlov allihop!

ur Empiricus ficka faller en lapp: "Kupong på gratisröst! (Obs! Fungerar som utslagsröst också)".

-Oj då, säger Empiricus. Bara jag får med mig två till så ser det ut som att jag kan driva igenom mitt paket och rösta ut Fjodor. Vilka två till kan det vara?

-Jag ställer förstås upp, käre herr Ordförande! utropar Impetigo.

-Jag tar en för laget, säger Basenanji.

Och så blev det. Med hjälp av extrarösten drevs Empiricus paket igenom, Fjodor uteslöts ur det hemliga sällskapet och kvar var bara Big Mama, Octagonal, Brynolf, Empiricus, Impetigo och Basenanji.

-Säg "Ost!", Basenanji fotar Brynolf, Octagonal och Big Mama med sin mobilkamera. Det här kommer upp i Facebookgruppen!

---

Därmed avslutas spelet. Ulvarna vinner på att vara lika många som byborna! Vi säger grattis till @Impetigo , @Empiricus och @Basenanji . Och vi säger väl kämpat till alla!

Tråden är öppen för alla att skriva i.

Jag ska skriva mer senare, men jag är glad att hjulen satt kvar på det här bygget hela vägen in i mål, samtidigt som det är några saker i designen jag är mindre nöjd med såhär i efterhand. Mest störigt för mig som SL är dock att jag ändrade på hur ordförande-PM:et formulerades halvvägs in (sorry, @Big Mama ) och att jag tyckte det var så spexigt med Fluortanter att jag inte kopplade att det såg ut som att konspirationer och organisationer hängde ihop (sorry, @Sidd ).

Alla konspirationer f.ö.:

1. 5G-nätet syftar till tankekontroll 0-3
  2. 6G-nätet syftar till tarmkontroll 1-3
  3. Corona-öl sprider corona-virus 1-1
  4. Fluor i dricksvattnet 0-3
  5. Fluor i tandkräm 0-2
  6. Glasfiber i snus 2-0
  7. Kräkmedel i sprit 2-3
  8. Skokräm i tandkräm 2-2
  9. Napoleon var egentligen ryss 2-0
  10. Himalaya är egentligen en förstenad drake 3-0
  11. Elvis lever och är diktator i ett centralamerikanskt land 2-3
  12. Maneter är magneter 0-0
  13. Tunneln genom Hallandsåsen går via flera helvetesdimensioner 1-1
  14. Bålsta består av kulisser 2-2
  15. Bofors använder sig av utomjordisk teknologi 1-1
  16. Jorden är platt om omringad av en ismur 0-1
  17. Jorden är platt och omringad av en eldmur 1-2
  18. Jorden är platt som en pannkaka 1-0
  19. Månlandningen filmades i Hollyhammar 3-1
  20. En hemlig molnfabrik i Svampen i Örebro täcker ständigt staden med deprimerande regn 2-0
  21. Om man ser såpan “Vänner och fiender” baklänges blir man matad med sublimala satanistiska budskap 2-1
  22. 7G-nätet syftar till kontroll av husdjurens tankar 2-2
  23. Bluetooth är egentligen en tandläkarkonspiration 3-1
  24. Bank-ID är ett AI-experiment som testar lydnad 3-3
  25. Vägskyltar fungerar som antenner för tankeläsning 0-3
  26. Osten Gamle Ole innehåller kod för att väcka en sovande urtidsvarelse 3-2
  27. Nynäshamn är ett hologram 2-3
  28. Gotland är egentligen ett uråldrigt sjöodjur som omärkligt långsamt rör sig mot Fastlandssverige för att förinta allt levande 3-1

Ulvarnas PM:

Ni är konspirationsteoretiker (ulvar) och får prata med varandra utanför speltråden.

Ni vinner genom att bli lika många eller fler än byborna, eller genom att veta (eller gissa rätt på) vilka organisationer de 9 byborna tillhör. Ni får gissa en gång per natt.

Ulvarnas förmågor:
Ni köper användning av engångsförmågor för poäng.

Poäng får ni när konspirationer som ger er poäng röstas igenom. Ni får alltid 4-[antalet ulvar] poäng i uppstarten av varje runda. Därför har ni när R1 startar 1 poäng (4-3). Poäng kan sparas.

En förmåga kan bara aktiveras en gång per natt. Det är alltså inte möjligt att välja 3 nattmord samma natt, även om ni sparat 9 poäng. Förmågorna används under “natten” (mellan två rundor alltså), ni behöver därför meddela mig er användning innan jag startar en ny runda.

Menyn:
1 poäng - Ni får namnet på en organisation som INTE är i spel (vilket namn ni får slumpas, och väljer ni denna förmåga flera gånger finns risken att ni får samma namn)
1 poäng - Rollsiande av utröstad, ni får namnet på organisationen som spelaren som just blev utröstad tillhör. Denna förmåga måste användas samma natt som utröstningen verkställs.
2 poäng - Rollsiande, ni får veta vilken organisation en viss spelare (död eller levande) är representant för.
3 poäng - Nattmord, helt vanligt nattmord! Fraktion på nattmördade spelare avslöjas inte.
4 poäng - Nattmord + rollsiande, ni får namnet på organisationen som spelaren ni nattmördar tillhör.
1 poäng - Extraröst och utslagsröst. Ni får ge en extra röst till ett av alternativen, det alternativet vinner omröstningen om det blir oavgjort.
1 poäng - Förmågeblockering, ni blockerar en spelares förmågeanvändning under nästa runda.

Jag ska skriva mer senare, men jag är glad att hjulen satt kvar på det här bygget hela vägen in i mål, samtidigt som det är några saker i designen jag är mindre nöjd med såhär i efterhand. Mest störigt för mig som SL är dock att jag ändrade på hur ordförande-PM:et formulerades halvvägs in (sorry, @Big Mama ) och att jag tyckte det var så spexigt med Fluortanter att jag inte kopplade att det såg ut som att konspirationer och organisationer hängde ihop (sorry, @Sidd ).

Tack för jättefint och nyskapande arrangemang @Vimes !

Ur mitt perspektiv var svängningarna väldigt stora genom spelet: ”Detta blir lätt!” Blev ”detta blir svårt”, sen ”det här är fullständigt omöjligt” till ”vi vinner lätt”.

Antagligen var det viktat till ulvarnas fördel iom att byn gjorde vissa saker väldigt bra och ändå förlorade. Främst tänker jag på att i princip ingen avslöjade sin organisation vilket får sägas vara rätt unikt och dels att byn faktiskt stal ordförandeskapet från oss varenda gång vi satte oss i stolen (vilket ju som @Anthrox påpekat var rätt komiskt och något farsartat, alltså att både jag och Empi visade oss vara ulvar och det var 100% rätt att sno stolen från oss med facit i hand).

Sen var byn iofs också hämmad av en spelare som inte var närvarande så det väger ju åt andra hållet.

Stor eloge till @Basenanji och @Empiricus som var väldigt vassa ulvar!

Det var jättekul detta men svårt att hitta tid att spela med tanke på det fina vädret!

Tack och förlåt!

Jag kände mig som en riktig usling genom hela partiet med mitt dribbel hit och dit. Men korkad var jag (och är) — @Vimes måste fått minst ett nervöst sammanbrott över hur ofta jag missförstod reglerna. Eller missförstod är nog för snällt, vantolkade är mer på pricken.

Bra by! Oerhört skönt att få nattmörda pratiga och gåpåiga bybor!!

Kul med ny mekanik och varmaste tack till dig Vimsan. Organisationsnamnen var bäst! ❤️

Jag, Basse och Empi är ulvar och vi har vunnit iom att vi har en förmåga som låter oss vinna alla omröstningar från och med nu.

Så vi kan slappna av äntligen och ta sommarlov allihop!
Helvet hahaha. Snyggt jobbat.

Sjukt att vi lyckades sno ordförandeskapet från er båda (mvh triggerhappy bybor)

Tjo!
Roligaste spelet jag spelat, trots att vi inte vann!
Men jag skyller på SL (😉) eftersom varje gång något slumpades i slutet så slumpades det till ulvarnas fördel.

Jag tror att menyn inte skulle ha varit dold, vad var tanken med det @Vimes? Du föredrar väl själv öppna spel.

Nåväl, gott lir, snygg arrat och bra ulvat <3
Och bra jobbat byn! De första 6 rundorna eller så var vi ändå en hyfsat välljudande maskin, vilket vi inte varit på typ hela året. Men jag misstänker att det blev lite för mycket av ett uthållighetsrace till slut, och det var fel månad för sånt, för större delen av byn verkade lägga av typ då.

Grattis till vinsten Empi, Impe & Basse.
Och väl kämpat allihopa i sommarhettan.

Det här kändes av nån anledning för mycket redan från början. Att jag blevo ordförande när jag egentligen hade tokkörigt irl hjälpte inte byn.

Mina konspirationer att välja på:
  • Corona-öl sprider corona-virus (Bybopoäng: 1 Ulvpoäng: 1)
  • Fluor i dricksvattnet (Bybopoäng: 0 Ulvpoäng: 3)
  • Fluor i tandkräm (Bybopoäng: 0 Ulvpoäng: 2)
Ni förstår att jag såg ett byaintresse av att kolla upp saker med fjodde och tyckte att ”mina två” andra än 1-1Corona var aktuella.
Senare att alla andra ”påstod” att det alls inte fanns nåt i flufftexterna tolkade jag som att bya-ordförande mörkade faktum (för att inte avslöja nåt för ulvarna) och ulvar bara ljög.
Därav vågade jag inte tjata mer om den saken. Nu visade det sig att Vimes behöver se över spelmekaniken så det här räknas väl då ändå inte som ulvvinst😇🫣😵‍💫

Finns mycket att säga ngr korta:
-Jädrans vilket hästjobb för byn @Anthrox 👏👏👏👏👏👏👏👏👏
-Sorry BM för tokfel läsning av dig💕 tror det här med att umgås samtidigt som spel INTE hjälper för att tolka signaler såsom kroppsspråk å antydningar.
-Jag saknade dig mer aktiv Basse å vill höra nya låten🎶
-fjodde:
Våga läsa bakom spoilerknappen😇

Till sist ett stort tack till vår SL @Vimes som fixar sånt här avancerat för oss under semestertider👍

Sommarpluggande nu

Attachments

• IMG_9735.jpeg
    IMG_9735.jpeg
    862.9 KB · Views: 6
Ur mitt perspektiv var svängningarna väldigt stora genom spelet: ”Detta blir lätt!” Blev ”detta blir svårt”, sen ”det här är fullständigt omöjligt” till ”vi vinner lätt”.
Verkligen. I början kändes byn helt oövervinnelig tills ni fick in ert dubbelmord. Då blev det plötsligt väldigt ojojoj

Jag borde dödat dig @Impetigo när jag hade chansen😉

Det var ju egentligen inte det smartaste beslutet att ta ordförandeskapet från Empi så flax att det var en ulv jag snodde det ifrån.
Hur gick diskussionerna i ulvchatten då?

Jag borde dödat dig @Impetigo när jag hade chansen😉

Det var ju egentligen inte det smartaste beslutet att ta ordförandeskapet från Empi så flax att det var en ulv jag snodde det ifrån.
Hur gick diskussionerna i ulvchatten då?
Den stora frågan där är ju vad ulvarna hade gjort med ordförandeskapet. För de hade väl behövt satsa (och då outa Empi) i det läget?

Back