Varulv [KoK] - R1

Accepterar du ordförande Fjodorsenubas paket?

• Total voters
    12
Fudge...missade helt... skroiver först och försöker läsa ikapp..... fattar nada hittils!

Förövrigt anser jag att Kuthulhu är vår herre och gud!

Det här tyckte jag var helkass.

Jag hade redan Stradh som min hängröst men här hade han fått den igen.

Är detta måhända en sån där ulvstunt som vinprecis pratade om som sydtar till att man ska åka ut?

Kul take jag insåg nu. Vi behöver ju inte jag ulvar. Alls. Vi kan liksom vinna utan att ha den blekaste aning om vem som är ulvar, så länge som byn håller ihop och sköter ordförandeskapet snyggt. Som i att det finns ingen direkt anledning att gräva, konfrontera, analysera ulvmönster osv. Visst, det finns fortfarande ett värde i att jaga ulvar, men behovet är markant lägre.
Det har ju sagts tidigare kanske, men polletten börjar trilla ner för mig nu vad innebörden av det är.

Har bara hunnit snabbskumma till sidan 10, och inte blivit ett dugg klokare på vad som händer?
Vad är det man ska rösta på egentligen? Paket? Ordförande... GAHH..sorry...glömde helt bort att detta startade idag....kan någon snabbsammanfatta så jag hiunner göra ngt iaf?

Har bara hunnit snabbskumma till sidan 10, och inte blivit ett dugg klokare på vad som händer?
Vad är det man ska rösta på egentligen? Paket? Ordförande... GAHH..sorry...glömde helt bort att detta startade idag....kan någon snabbsammanfatta så jag hiunner göra ngt iaf?
Du ska röstas nej på pollen längst upp, allt annat spelar kvittar denna rundan. Så hinner du läsa ikapp och första vad som hände i R1.

Vi nåste inte ta ut ulvar för att vinna. Om vi satsar på att samla ihop 15 NWO-poäng är det antagligen en fördel att låta ulvarna leva (de får mindre sheeple-poäng då och vi riskerar inte att hänga massa bybor vilket skylle underlätta ulvarnas seger via nattmord och majoritet).
Ok. Det låter logiskt. Det var väl min ryggmärgsreflex helt enkelt som ville jaga ut ulvar.

Spendera tid att läsa ikapp så du kan göra nått vettigt i R2.

Ok. Det låter logiskt. Det var väl min ryggmärgsreflex helt enkelt som ville jaga ut ulvar.
Du är inte ensam om den!
Men nu när en fått tänka lite på det så börjar det mejka mer sense.
Ulvarna får fler poäng ifall de är färre. Ergo, vi vill att ulvarna ska vara så många som möjligt för många ulvpoäng = troligtvis snabbare avancemang för ulvarnas vinstplan.
Detta inkluderar även om vi siar någon röd!
För vad kan en ulv som är kvar i spel göra för skillnad egentligen, ifall vi vet om att hen är ulv? Så länge vi har koll på ordförandeposten och inte låter ett röstläge riskera snajp så finns det väl ingen direkt anledning att ens rösta ut siade ulvar?

Du ska röstas nej på pollen längst upp, allt annat spelar kvittar denna rundan. Så hinner du läsa ikapp och första vad som hände i R1.
Jag har röstat nej...enligt instruktion, men känner mig som valboskap här nu...vad är det jag i praktiken röstat nej till?

Du är inte ensam om den!
Ulvarna får fler poäng ifall de är färre. Ergo, vi vill att ulvarna ska vara så många som möjligt för många ulvpoäng = troligtvis snabbare avancemang för ulvarnas vinstplan.
För vad kan en ulv som är kvar i spel göra för skillnad egentligen, ifall vi vet om att hen är ulv? Så länge vi har koll på ordförandeposten och inte låter ett röstläge riskera snajp så finns det väl ingen direkt anledning att ens rösta ut siade ulvar?
Absolut. Allt hänger väl lite på vad deras förmågor etc kostar. Om mord eller siande är billigt för dem, så kan de kanske hänga med i vårt tempo på en av sina vinstkriterier.

På ulvförmågespåret: De får 1 sheeplepoäng nu varje runda, nattmord och rollsiande står i reglerna.

Vad tror ni det kan kosta? Ett nattmord per runda är konventionell balans, så nattmord borde kosta 1p så de kan nattmörda nu direkt. I så fall verkar det obalanserat att de ska kunna köpa flera förmågeanvändanden under samma runda, då blir det 3 nattmord per runda när det bara är en ulv kvar.

Men om de inte kan använda samma förmåga flera gånger så verkar det helt omöjligt för dem att vinna på siarvillkoret, eftersom de behöver 9 rundor på sig för det

Jag har röstat nej...enligt instruktion, men känner mig som valboskap här nu...vad är det jag i praktiken röstat nej till?
Vi röstar nej för mitt paket är uruselt val för byn, på detta sätt så slipper vi två bra val för ulvarna typ då de tas ut ur rotationen i kommande valmöjligheter. Vi tappar möjligheten till en förmåga för mig men det kan jag lätt leva med och tror inte det påverkar byn särskilt negativt.

På ulvförmågespåret: De får 1 sheeplepoäng nu varje runda, nattmord och rollsiande står i reglerna.

Vad tror ni det kan kosta? Ett nattmord per runda är konventionell balans, så nattmord borde kosta 1p så de kan nattmörda nu direkt. I så fall verkar det obalanserat att de ska kunna köpa flera förmågeanvändanden under samma runda, då blir det 3 nattmord per runda när det bara är en ulv kvar.

Men om de inte kan använda samma förmåga flera gånger så verkar det helt omöjligt för dem att vinna på siarvillkoret, eftersom de behöver 9 rundor på sig för det
De kanske bara kan köpa varje förmåga en gång per runda tex.

Du är inte ensam om den!
Slumpade ordförandeskap som hamnar på ulvar är fortfarande jobbiga även om vi kan rösta ned deras paket.

Men det är ju en rätt liten grej i sammanhanget.

Back