Varulv [KoK] - R1

Accepterar du ordförande Fjodorsenubas paket?

• Total voters
    12
Röst: @ordförande enligt Martin3s verktyg som ni röstar fram.
Vilken jävla banger-kupp att bestämma att rösverktyget ska utse ordförande efter att vi pratat om att vi ska rösta som vanligt på den vi vill utesluta.

Tänker du att det är viktigare att vi kan köra VJVS röstanalys på vem folk vill ha som ordförande? Jag tycker det kan ge lite virrigt röstresultat att bara bestämma sig för att ändra en sån här grej halvvägs genom rundan.

@Impetigo gällande vad som händer med det som slängs av ordföranden. Så om de slängs eller finns med i paketey kan de inte dyka upp igen, vilket rimligtvis borde göra det bättre för oss framöver.

Jag klurar ju då dock på om inte bästa utgången för byn i just detta specifika fall är om Fjodde slängs 0-3, lägger in 1-3 i paketet och vi röstar ner det. För då har båda de extremt svaga paketen försvunnit ur systemet och det finns ingen risk att Fjodde är ulv och snörper oss direkt (eller råkar ge ordförandepost till en ulv). Och då får vi ett mycket bättre utgångsläge i nästa runda för att bygga NWO.
Om Fjodde lägger in 1-1 i paketet och vi röstar igenom det så är 1-3 kvar till nästa runda ordförande, och om det är en ulv så får de rätt många poäng.
This is gold, Jerry!

En sak att ha med i beräkningarna är ju också att en ulv som blir ordförande kan ge ordförandeposten till nästa ulv utan att vi kan göra något åt det, ifall vi slentrianröstar genom paket. Det är inte relevant just nu, men om ett par rundor kan det vara direkt matchavgörande.

En sak att ha med i beräkningarna är ju också att en ulv som blir ordförande kan ge ordförandeposten till nästa ulv utan att vi kan göra något åt det, ifall vi slentrianröstar genom paket. Det är inte relevant just nu, men om ett par rundor kan det vara direkt matchavgörande.
Yes, bajsmacka om ulv blir ordförande som sagt. Bäst att alltid bestämma demokratislt vem som blir nästa stolman alternativt slumpa (som vi lär sikta på denna rundan).

Ok, börjar landa i civilisationen nu. Jag ksn absolut vara ordförande, men undrar om detvinte är smartare att sikta på någon mer kontroversiell spelare först?

Tänker att möjligheten att testa om en ordförande ljugit är en guldgruva för att hitta ulvar. Och då vill vi nog kunna avskriva en vass Sysp, Empiricus, Anthrox eller Impetigo.

Tänker jag fel?

Jag vill som ordförande ha:

1. Sysp (rejäl, kan reglerna)
2. Empiricus (livmedikus, smart)
3. Anthrox (kulturvetaringenjör, skrivit bra)

Jag vill rösta på Fjofors paket. Jag litar på Fjodor.

Jag vill att vi röstar ut @Brynolf eller @Octagonal. De är luriga.

Ulvarnas förmågor går också först på natten, så det är rimligt att anta att de köper nattmord på vår valda ordförande för att ordförandeposten ska slumpas till en ulv istället.

Ni som nu röstar ja på fjoddes snack: @Impetigo @Empiricus @Anthrox @Hägerstrand får gärna motivera då ni samtidigt tycker fjodde agerat scumt.

Fjodde outar info som är ofarligt för byn EFTER jag å Impe tryckt på lite å frågat om detta. Märkligt. Det var ju bara att skriva direkt att tex vad röstning gäller osv
Samarbete för byns bästa 🙏

Ni som nu röstar ja på fjoddes snack: @Impetigo @Empiricus @Anthrox @Hägerstrand får gärna motivera då ni samtidigt tycker fjodde agerat scumt.

Fjodde outar info som är ofarligt för byn EFTER jag å Impe tryckt på lite å frågat om detta. Märkligt. Det var ju bara att skriva direkt att tex vad röstning gäller osv
Häng med i tråden istället tycker jag. @Anthrox har presenterat ett bra förslag som bygger på att vi ska rösta nej den här rundan. Jag har stöttat det förslaget, och @Impetigo också. Att min röst ligger på "ja" sen vi diskuterade att det är det bästa sättet att spela VJVS är kanske inte det viktigaste den här timmen. Jag utgår från att Anths och Impes röster också ligger där av ungefär samma anledning.

… insåg nu att mitt räkneexempel om ulvarnas vinstvillkor var helt tokigt.

De hade ju inte behlvt syna 24 gånger i mitt exemepl. Det räcker med 15-23 gånger.

Kanske det magiska numret snarare är:
3 poäng för att sia en spelare
á 8 spelare
=24 poäng

Hur som helst känner jag att numerologin talar för att Vimes satt upp 15+5+4 som ulvarnas sweet spot.

Jag röstar ja till den planen som ligger men vill att @fjodorsenuba byter till 1-3, ingen röstas ut, vem som helst blir ordförande och att vi sen röstar ned det paketet.

Ulvarnas förmågor går också först på natten, så det är rimligt att anta att de köper nattmord på vår valda ordförande för att ordförandeposten ska slumpas till en ulv istället.
Man tar väl inte bort paketet bara för att man mördar ordföranden?

Häng med i tråden istället tycker jag. @Anthrox har presenterat ett bra förslag som bygger på att vi ska rösta nej den här rundan. Jag har stöttat det förslaget, och @Impetigo också. Att min röst ligger på "ja" sen vi diskuterade att det är det bästa sättet att spela VJVS
Försöker @Hägerstrand 😇

Ni tycker fjoddes förslag är uselt MEN röstar JA för det…för att det är bra VJVS…?

Hur då?

Vet inte om jag tycker det känns så misstänkt. Är fjodor ulv så finns ju intresset att få igenom sitt paket extra mycket om det går att få ulvfårpoäng och/eller verka reko och då tänker jag att fjodor hade varit mer öppen tidigare om sitt info (oavsett äkta eller påhittat). Att försöka vara försiktig känns lite byboigare än ulvigt.

Back