OSR [Knivlycka][Bless this Messer] Såga mitt rollformulär!

PowerNap

Veteran
Vad tycker ni om det här rollformuläret? Tanken är att man ska kunna vika undan högersidan för att få en nätt A5:a, men med hela formuläret ligger anvisningarna om grundegenskaperna på en bra plats.

Det är gjort i Illustrator. Ikonerna är från thenounproject.com. Typsnitten är Inknut Antiqua och Josefin Slab. Postar som PNG för synlighet. Maginaler tillkommer.

Med en en kompletterande regelguide på ytterligare en dubbelsidigt A4 ska både spelledare och spelare ha alla regler som behövs för nästan alla omständigheter. Guiden innehåller regler för rollpersonsskapande, ett stort antal namnförslag, återhämtning, levling och magiska fummelresultat.

Jag funderar på att byta ut tabellen för "Varför jag inte är bättre utrustad" mot något från guiden. Samtidigt tycker jag att den ger flavor och understyker att istället för belastningsregler för annan utrustning än vapen och rustning så dikterar spelet att man i stort sett inte HAR annan utrustning.

Lite mer om spelet finns i den här posten:

Och här kommer jag att posta uppdateringar:

Knivlyckaformulär att såga.png

Väldigt plottrigt för mig att försöka klämma in så mycket grejer. Det kanske är elegant att få in allt, men för mig blir det overload istället.

Väldigt plottrigt för mig att försöka klämma in så mycket grejer. Det kanske är elegant att få in allt, men för mig blir det overload istället.

Jag hör dig. Det är egentligen bara vänstra halvan som är rollformulär, men jag får inse att helheten kan vara avskräckande. Och nu börjar jag känna att vänstersidan också kunde vara luftigare.

Jag tycker nog också att det är lite för plottrigt. Jag hade tagit bort fältet Spelare, det bör spelaren själv kunna hålla kolla på. Sen hade jag nog slagit ihop Övrig utrustning med Anteckningar så man får ett större fält att skriva på. Kanske kan det ge lite mer luft till rollformuläret. För övrigt vill jag säga att det är imponerande hur ni får ihop era egna rollformulär. Jag har försökt men det ser för djävligt ut.
IMG_0628.PNG

Back