Min favorit inom den kategorin - "Jaså, ni vill lyssna på alla dörrar innan ni öppnar dem?"De monstren är ju en hel kategori...
View attachment 29372

Ytterligare en klassiker i sammanhanget är Owlbear även om den inte tillhör de märkligaste.
En kille som i våra övre tonår var med i samma AD&D-grupp som jag kunde säga det översatta namnet ”ugglebjörn” och varje gång skratta i en halv minut över hur roligt det lät.
Klibbig snubbe...De monstren är ju en hel kategori...
View attachment 29372
Jag har redan tagit upp det i tråden, men det är så coolt att det förtjänar dubbla omnämnanden.Ännu ett underbart monster är Roper.
View attachment 29376
På sätt och vis motsats till Piercer som tråden började med eftersom Ropern liknar en stalagmit (i motsats till Piercerns stalaktit).
EDIT: Skulle vilja se ett äventyr där det förekommer en romantisk historia om olycklig kärlek mellan en Piercer och en Roper.
Fast låter det inte roligare att säga "bjöggla"?En kille som i våra övre tonår var med i samma AD&D-grupp som jag kunde säga det översatta namnet ”ugglebjörn” och varje gång skratta i en halv minut över hur roligt det lät.