D&D Klassiska udda D&D-monster

En kille som i våra övre tonår var med i samma AD&D-grupp som jag kunde säga det översatta namnet ”ugglebjörn” och varje gång skratta i en halv minut över hur roligt det lät.

Jag har ofta önskat att jag vore så lättroad. Vad mycket enklare livet skulle vara...

Fast å andra sidan kanske det bara är ett fall av spellen "Tasha’s Uncontrollable Hideous Laughter"

Ännu ett underbart monster är Roper.

1774788231434.png

På sätt och vis motsats till Piercer som tråden började med eftersom Ropern liknar en stalagmit (i motsats till Piercerns stalaktit).

EDIT: Skulle vilja se ett äventyr där det förekommer en romantisk historia om olycklig kärlek mellan en Piercer och en Roper.

Last edited:
Ännu ett underbart monster är Roper.

View attachment 29376

På sätt och vis motsats till Piercer som tråden började med eftersom Ropern liknar en stalagmit (i motsats till Piercerns stalaktit).

EDIT: Skulle vilja se ett äventyr där det förekommer en romantisk historia om olycklig kärlek mellan en Piercer och en Roper.
Jag har redan tagit upp det i tråden, men det är så coolt att det förtjänar dubbla omnämnanden.

Jermlaine,
Små illbattingar som ställer till med massa otyg.
Sen måste jag säga att det var tjaskigt att posta en bild på katopleban, jag hann precis kolla undan!

Attachments

• Screenshot_20260329_185322_Samsung Notes.jpg
    Screenshot_20260329_185322_Samsung Notes.jpg
    164.1 KB · Views: 7
Back