Varulv Klassåterträff i Nora - Runda 1

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Jag förstår inte vad du menar? Jag har aldrig haft Rasmus som misstänkt, även om jag kanske borde vara mer skeptisk mot honom. Men tycker att hans agerande tyder på byboighet mer än ulvighet.
Lägg av: var skriver jag att du misstänker Rasmus?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,504
Jag tycker lågflygarcaset mot Fjodor är bra. Däremot stämmer "Fjodor är ulv" sämre med teorin "ulvarna har ljugit om sina yrken". Det är lite wierd att hugga optiker som lögn. Är Fjodor ulv tror jag han är optiker.

Det som talar för att Sidd är ulv är att han spelat osedvanligt dabbigt i början och att hans yrke sticker ut väldigt mycket. Det som talar emot Sidd-ulv är att aktiviten varit hög och att i varje fall jag tycker mig se någon form av bybo-vilja att det ska bli rätt i inläggen. Magkänslan när jag läser Sidd är inte ulv, i varje fall.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jag kommer inte flytta min röst, men det är lite tjatigt med gnabbet med Sidd. Jag ska ge en uppdaterad lista med info hur jag ser på er andra spelare.

Sorry @Sidd jag missförstod säkert, jag läste det som att du röstade på WH eftersom du inte misstänkte Rasmus. ”Till skillnad från dig basse (som misstänker Rasmus).” La jag till i min lilla trånga hjärna.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,504
Rätt bra informationsproduktion denna runda för övrigt.

När vi börjar få färger på spelare är det superviktigt att vi analyserar röstmönstren denna runda och analyserar hur yrkes-outningen gick till. Go village people!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
La vi kläderna på hyllan, så att säga, eller är det fler som vill gå catwalk?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Jag tycker lågflygarcaset mot Fjodor är bra. Däremot stämmer "Fjodor är ulv" sämre med teorin "ulvarna har ljugit om sina yrken". Det är lite wierd att hugga optiker som lögn. Är Fjodor ulv tror jag han är optiker.

Det som talar för att Sidd är ulv är att han spelat osedvanligt dabbigt i början och att hans yrke sticker ut väldigt mycket. Det som talar emot Sidd-ulv är att aktiviten varit hög och att i varje fall jag tycker mig se någon form av bybo-vilja att det ska bli rätt i inläggen. Magkänslan när jag läser Sidd är inte ulv, i varje fall.
Dabbigt eller ej.
Det du kan ge mig är att jag försöker lyfta på stenar och skapar diskussioner som alla ni andra behöver ta ställning till.
Tyvärr är jag tydligen så aktiv att andra bybor inte verkar hänga med och det blir tjafs om smådetaljer (inte minst från Ulvar) men Ulvarna får det i alla fall hett om de lurviga pälsöronen och det finns smått&gott att gräva i spåren förhoppningsvis.
Mitt yrke sticker ut👍 men tänk ett steg till: visst skulle jag snackat ihop mig med övriga ulvar och ljugit ihop nåt som mer gick hand i hand med övriga och inte brakat ut med en sån lite tokrolig fras.
Om du nu tycker att jag postar byboigt så rösta på nån som inte gör det🙏 för nu röstar du på en bybo.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,430
90 minuter kvar till rundans slut! Glöm inte att skicka in förmågeanvändning inkl dans!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Klockan tickar, många ligger med spretiga röster.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Jag blir alltid så nervös över att ulvarna är nöjda när ni gör så här. Tänk på mina stackars nerver!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,504
Jag ligger med en tidig röst på Rasmus som jag helst inte vill flytta. Varken @Sidd eller fjodde pingar särskilt mycket ulv för mig. Men måste jag välja åker @fjodorsenuba på lågflygeriet
Tycker det är intressant att du inte flyttar, @Andersson . Tror du verkligen att det finns en chans att det svänger över till Rasmus ändå? I så fall får du nog jobba för att det ska hända (eller flytta din röst).
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Jag ligger med en tidig röst på Rasmus som jag helst inte vill flytta. Varken @Sidd eller fjodde pingar särskilt mycket ulv för mig. Men måste jag välja åker @fjodorsenuba på lågflygeriet
Förföriska mitt minne, varför har Rasmus ett drev mot sig?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,504
@fjodorsenuba , @Hägerstrand och @Andersson behöver antingen flytta sina röster eller arbeta för att andra ska rösta på deras drev. Annars är det bara torrsim och spelare som inte vill ta ansvar för sitt röstande.
Det här är Varulvsspel 101
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,189
Location
Uppsala (Umeå)
Jag tycker lågflygarcaset mot Fjodor är bra. Däremot stämmer "Fjodor är ulv" sämre med teorin "ulvarna har ljugit om sina yrken". Det är lite wierd att hugga optiker som lögn. Är Fjodor ulv tror jag han är optiker.

Det som talar för att Sidd är ulv är att han spelat osedvanligt dabbigt i början och att hans yrke sticker ut väldigt mycket. Det som talar emot Sidd-ulv är att aktiviten varit hög och att i varje fall jag tycker mig se någon form av bybo-vilja att det ska bli rätt i inläggen. Magkänslan när jag läser Sidd är inte ulv, i varje fall.
Men om magkänslan om @Sidd inte är ulv. Varför röstar du då på honom? Vad gör honom ulvigare än t ex @RasmusL (på tal om varulvsspel 101)?
 
Top