Nekromanti Kickstarters

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Ond bråd död said:
Jag har ännu inte haft något problem med krackelering pga böjligheten (främst använt vallejo). Däremot har jag testat att "måla utan att grundmåla" och det funkar sådär. En stor bit färg lossnade på en av figurerna och lite på en annan. Kan ju inte svära på att det beror på att jag inte rengjorde dem innan, men det känns troligt.

Har testat använda spray, men jag har nog en för mörk gråfärg för den lyser igenom.
Vallejo är den färg av de jag har använt som fäster sämst, varför jag tror att det är bäst att prima först om man använder Vallejo. När jag har målat med Reaper Master Series och förra generationen GW/Citadel har det däremot fäst utmärkt. Privateer P3 ligger någonstans emellan, fäster sämre än GW/Reaper men bättre än Vallejo.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Bolongo said:
Vad gäller kvaliteten på Master Series färgerna har jag själv inte fått sprickor i ytan, jag gillar bara inte den finish jag får. Den är så snustorrt matt att den ser liksom dammig ut. Jag föredrar personligen den sidenmatta yta man får av t.ex. Citadel eller Vallejo Game Color.
Det är såklart en smaksak, men jag föredrar definitivt Reaper Master Series framför Citadel och Vallejo (delvis för den matta finishen). Däremot vet jag att Reaper hade problem med krackelering på färgerna (främst de röda) i samband med att linjen lanserades för ett antal år sedan, men det har jag inte något problem med. Reaper Master Series har dock en nackdel - att det inte är de bäst täckande färgerna på marknaden (jag tycker dock inte att de täcker sämre än Vallejo Game Colour eller klassiska GW-färger, men sämre än Vallejo Model Colour och Citadel Foundation). Reapers HD-färger är mer lika Vallejo Model Colour och man kan nog se dem som en blandning av vanliga Master Series och Model Colour. Jag tycker därför att de har lite samma nackdel som Vallejo (att de skiktar sig) även om nackdelen inte är riktigt lika stor hos HD som Vallejo. Reapers metallfärger är inte heller lika metalliska som andra märken, så jag föredrar Citadel och Privateer P3 framför Reaper när det gäller att måla mycket metall hyfsat snabbt, men Reapers är bättre än Citadels om man skall finlira eftersom den agerar bättre uttunnad.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,111
Location
Göteborg
Ja, smaken är som bekant delad. Men om det är som du säger att Reaper HD har egenskaper som mer liknar Vallejo Model, då kan de vara intressanta ändå.

Jag skall ta och inhandla en flaska för att testa. Fallet det väl ut kanske jag lägger till färgpaketen i alla fall.

För ni har väl inte missat att även om Kickstartern tekniskt sett är över, låter Reaper oss justera våra beställningar fram till årsskiftet? Eventuell mellanskillnad betalas till dem via paypal. Sådan generositet värmer hjärtat! :gremwink:
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,111
Location
Göteborg
Ond bråd död said:
Men det kräver att man varit med och fundat?
Ja, det så klart.

Men du hade kunnat gå in med minimibeloppet, och sedan lagt till mer efteråt.
 
Top