Nekromanti Kickstarters

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Tänkte vi kunde ha en tråd för kickstarters/crowdfunding-projekt vi var intresserade av.

Just nu går jag och funderar på att bidra till Zero Hour - har någon annan tittat på det?

Sedan har jag nyligen lag fem dollar på The Gospel of Carol, av killen bakom Sporkman/Litbrick, för varför inte? :gremsmile:

(För övrigt är mina Reaper Bones på väg, det verkar som det gäller rätt många på forumet nu).

Vad har ni backat/tittat på på sistone?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,111
Location
Göteborg
Bra initiativ!

Spelrelaterade projekt jag backar just nu-

Klassiska rollspel i nya utgåvor:
Space:1889
Tales from the Floating Vagabond

En delvis ny approach till rollspel:
Red Aegis

Ett intressant tillbehör för figurmålning:
Base Stampers

Om jag listade allt jag redan backat skulle ni tro att jag var galen... alternativt rik. Båda är tyvärr fel. :gremtongue:
Men de största projekten recenserar jag ju här, när de trillar in. :gremwink:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Jag tror inte att jag har några jag väntar på att de ska sluta just nu faktiskt. Har tagit det lite lugnt på sistone.

HÄR är en sammanställning av de jag varit med och kickstartat och deras statusar senast jag kollade.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Whoops, hade inte delat dokumentet ordentligt. Fixat nu.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Begränsat till rollspelsrelaterade kickstarters:
Dungeon world.
Bones minis.
Torchbearer.
Inverse world.
The Chuubo's wishgranting enging rpg.

Försöker sansa mig lite på sistone. Torchbearer och Inverse world blev bara pdf:er, vilket jag nu ångrar när a-kassaansökan gått igenom :gremfrown:

Tycker också Zero hour ser spännande ut, men reglerna verkar lite väl simpla. Så jag undrar lite över dess omspelningsvärde.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,111
Location
Göteborg
Jag har också huvudsakligen satsat på PDF:er på sistone. Mest p.g.a. att amerikanska postkontoret chockhöjde sina porton för transatlantisk frakt i somras. Vi snackar 200% eller mer...
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
xyas said:
Tycker också Zero hour ser spännande ut, men reglerna verkar lite väl simpla. Så jag undrar lite över dess omspelningsvärde.
Ja, jag tyckte om det jag såg av bilder och atmosfär, men spelmässigt verkar det lite trist - slå tärning (vanliga) eller dra kort (deluxe), öka eller minska sanity, slå för att fly, kanske använd begåvat barns förmåga. Alternativt söka efter förlorade barn, fast det var rätt dåliga chanser på det.

Med explorer-lek så tänker jag iaf att man kunde utöka alternativ så att man t ex kunde välja att offra hittade värdefulla kort för att låta barn komma undan monster och liknande.

Men det var snyggt, vilket ledde till att jag först lade in 61 dollar på den (deluxe+3 tillägg(+1 vargulf, fri)). Spelbarheten var dock anledningen till att jag drog tillbaka min pledge. Tror jag lägger de pengarna på illustrationer till Äventyrssommar/Natt istället. Den inspiration som Zero Hour skulle gett mig tror jag räcker från att ha kollat kickstartern... :gremsmile:
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Saker jag backat:

filmen Blood kiss. Väntar på att få så jag kan ladda ner den.

Rollspelet The Ministry Initiative som bygger på bokserien The Ministry of Peuliar Occurences. Väntar på att få det skickat till mig i död träd-version.

Sedan har jag varit med och backat två olika kickstartes från EvilHat. Först en med Fate Core (beställde även ett gänga andra saker som jag väntar på. där) sedan en djäkla massa fate-tärningar...

/Ulfgeir
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
Jag hade helt missat att det kickstartades en tredje bok i Iron Empires-serien. Och såg det först när tiden gått ut. Doh!

Annars väntar jag fortfarande på mina Reaper-minis och på Sagas of the Icelanders.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,111
Location
Göteborg
Det här projektet verkar intressant.

Du skickar in foton på dig själv, så gjuter de en klassisk fantasy-figur med ditt huvud.
Alternativt, om du tycker de hela figurer de erbjuder ser lite tråkiga ut, kan du bara beställa ett antal lösa huvuden. Som du använder för att konvertera existerande figurer.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Inhämtade mina Reaper Bones minis igår - det var en 7,2 kg. Inte illa överlag - tycker de ser rätt bra ut, och add-ons var rätt. Dock ser de vanliga göbbarna ju lite mindre bastanta ut än man är van vid (p g a Heroic scale d v s GWs överdrivna proportioner-look) fast för Fantasy-rollspel blir det nog bra. :gremsmile:
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Såg att Reaper skulle ha en till Bones-kickstarter i höst.



För egen del är jag rätt nöjd med det antal jag köpte sist och behöver nog inte några fler de närmsta 10-20 åren. :gremtongue:

Men lite färg borde man kanske ha. :/
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
Vi har bara öppnat påsarna med första Bones-gubbarna. De lär räcka lääääänge.

Men jag lär väl hålla ett öga på Bones 2 ändå, om det blir ett juste paket kanske jag hoppar på på upploppet.
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Jag grämer mig fortfarande att jag missade första omgången. Jag brukar inte kolla in kickstarter så ofta, det blir så dyrt då.
 

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Joined
22 Oct 2012
Messages
241
Tack för tipset. Hoppas det tar över ett år att få prylarna den här gången också så man kan undvika översvämmning av plast hemma.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
Jag grämer mig att jag missade tredje boken i Iron Empires-serien som kickstartades.

Men den lär väl gå att köpa på Adlibris senare, åas går det att köpa Bones-bundle hos Reaper Minis också. Fast det är inte lika prisvärt nu längre.
 
Top