RYKTE Kickstarters jag minns

The Laundry har egentligen ingen ursäkt, de är bara något sega. Men jag har fått allt material i PDF, de lovar att de fysiska böckerna skall börja skickas ut Any Day Now, och Cubicle7 är ändå ett hyfsat stort företag, så...
När man talar om trollen...
Här dök den upp, endast 13 månader försenat. :p
IMG_3641.jpeg

Backerkitten för Scions of the Dark Goddess (Shadowland Games) fortsätter i stiltje. Snart två år sen och oerhört glest med uppdateringar, som också har väldigt knapphändig och vag information. Samtidigt fortsätter förlaget att pumpa ut nya crowdfunding-kampanjer, vilket ju inte är ett gott tecken.

Det roligaste av allt är dock att ett italienskt förlag har fått rättigheterna till äventyret och har lyckats översätta och skicka ut det till sina kunder.

Jag har funderat på ett par saker om Kickstarter som sajt på det senaste. Inte om något projekt jag backat, alltså, så litet OT, men vafan det är min tråd...

1. De har tagit bort textsökningen. Varför det? OK, den funkade aldrig speciellt bra, det mest bokstavligt relevanta resultatet kom av någon outgrundlig anledning aldrig längst upp, men det gick trots allt att hitta saker om man ansträngde sig litet. Nu är det helt kört.

2. Tydligen kan man köpa sig förbi sorteringsalgoritmen nu? Det är enda anledningen jag kan tänka mig att Cyberpunk-kortspelet kommer först i alla listor, även när jag exempelvis sorterar efter "newest" (vilket det definitivit inte är).

Back