Nekromanti Kentaurer

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Var lever kentaurerna nånstans?
hänvisa bara inte till MoV då jag inte äger den modulen.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Vad jag vet står det inte i M&V. Personligen bryr jag mig egentligen inte heller då varken kentaurer, minotaurer eller jättespindlar har något att göra i mitt (tm) mundana
 

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
japp det står inget om dem i M & V. Men annars kan man själv komma på deras attributer och färdigheter. Annars så är dom för mig några väldigt sällsynta varelser. För det mesta så går de runt i ruiner och försvarar skatterna.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Kentaurer, om man kör med dem, lever i stammar på De stora slätterna, i Tarkas, kanske Momolan och andra liknande slättlandskap. Helt enligt M&V. En mycket rolig tråd om Kentaurer var på tapeten i forumets urtid, startad av undertecknad. Läs den :gremwink:

- Ymir, informativ
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Tyvärr

tyvärr har redan kollat där men det verkar finnas mycket skit mellan öronen på dig.
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Jag vart inte klokare av det men känner mig tvungen att skriva följande människo kvinnan har bröst, stoet har spenar allstå har kentaur kvinnorna oxå det + att kentaur måste vara väldigt små när dom födds jag har sett föl dia dom har huvet högre upp en spenarna. Kentaurens "parning" måste ske som hästars.
 

kalas

Veteran
Joined
18 Oct 2000
Messages
96
Location
Västerås, Sverige
Att ha med kentaurer i sina kampanjer kan vara en ganska kul grej. Eftersom det inte är allt för ofta man stöter på sådana varelser. Det kan ju dessutom tala (kommer inte ihåg vilket språk, men har för mig att det var områdets tungomål som gällde. Intressanta äventyr kan uppdaga med rätt SL :gremwink:

// John "Darki" Mattsson (mannen som använt sig av dessa varelser ett par gånger med stor lycka)
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,692
Location
Värnhem, Malmö
Tauriska -- språket som talas av alla varelser som har ett namn som slutar på "-taur". :gremgrin:

Nä, men allvarligt talat; vad har minotaurer och kentaurer egentligen gemensamt?
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Eh, kanse för att den ene är en kombination av djur utan huvud och den andra människa utan huvud, och något udda som sitte där orginalhuvudet sitter?
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Det förstås.
Det torligaste är att skaparna villa he ett språk som flera monstuösa varelser (i minosarnas fall iaf) talade.

De skulle hållt sig till Ulvar som talande djur....
 

Jade

Warrior
Joined
20 Nov 2001
Messages
254
Location
Rockmetropolen Hultsfred
det kanske bara gäller djur-människohybrider sammansatta av djur med hovar??? :gremcrazy: eller något?

å vulfen e ju varglika människoliknande varelser??? (å hur gick det där ihop nu då? :gremblush: )

efs...jag röstar på att det är en konspiration! :gremcool:
 

Cohen

Swordsman
Joined
4 Nov 2002
Messages
420
Location
Gävle
Tänk på kenTAUR och minoTAUR.
Då borde de väl prata tauriska?
Det låter rätt skumt med keniska och minoska. Låter lite som ryska tycker jag.
Eller kentauriska och minotauriska. Det tar ju en halvtimme att säga.
Varför fundera? De pratar samma språk. Vad är det med det?
De kanske fick det från samma ställe.
 
Top