Vad jag vet står det inte i M&V. Personligen bryr jag mig egentligen inte heller då varken kentaurer, minotaurer eller jättespindlar har något att göra i mitt (tm) mundana
japp det står inget om dem i M & V. Men annars kan man själv komma på deras attributer och färdigheter. Annars så är dom för mig några väldigt sällsynta varelser. För det mesta så går de runt i ruiner och försvarar skatterna.
Kentaurer, om man kör med dem, lever i stammar på De stora slätterna, i Tarkas, kanske Momolan och andra liknande slättlandskap. Helt enligt M&V. En mycket rolig tråd om Kentaurer var på tapeten i forumets urtid, startad av undertecknad. Läs den
Jag vart inte klokare av det men känner mig tvungen att skriva följande människo kvinnan har bröst, stoet har spenar allstå har kentaur kvinnorna oxå det + att kentaur måste vara väldigt små när dom födds jag har sett föl dia dom har huvet högre upp en spenarna. Kentaurens "parning" måste ske som hästars.
Att ha med kentaurer i sina kampanjer kan vara en ganska kul grej. Eftersom det inte är allt för ofta man stöter på sådana varelser. Det kan ju dessutom tala (kommer inte ihåg vilket språk, men har för mig att det var områdets tungomål som gällde. Intressanta äventyr kan uppdaga med rätt SL
// John "Darki" Mattsson (mannen som använt sig av dessa varelser ett par gånger med stor lycka)
Tänk på kenTAUR och minoTAUR.
Då borde de väl prata tauriska?
Det låter rätt skumt med keniska och minoska. Låter lite som ryska tycker jag.
Eller kentauriska och minotauriska. Det tar ju en halvtimme att säga.
Varför fundera? De pratar samma språk. Vad är det med det?
De kanske fick det från samma ställe.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.