Nekromanti Kayat is back

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Bland de snyggaste stenarna jag sett illustreras i ett rollspel.
Ja. Jag menar det.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Han sysslar inte så mycket med bilder längre, vad jag förstått, utan mer med musik. Det verkar som att han inte hade tecknat fantasy på evigheter.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert;n125480 said:
Han sysslar inte så mycket med bilder längre, vad jag förstått, utan mer med musik. Det verkar som att han inte hade tecknat fantasy på evigheter.
Too bad! Han har ju sannerligen (alltid haft) en skön touch i sitt tecknande. Det är imho något av en förlust att han inte förgyller Nörd-Sverige med mer svartvitt ögongodis.
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
534
Location
Mörkmården (småland)
Av vad jag har förstått från gemensamma vänner är han en riktigt bra folkmusiker — tyvärr har jag inte hört honom själv. I en perfekt värld hade han haft tid att fokusera på både det och tecknandet,
 

Grimor137

Veteran
Joined
23 Jan 2015
Messages
20
Häftig Bild skall bli kul att se vilket äventyr eller regel bok den dyker upp i :)
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Thread necro... Beställde just Fantasy! 3.0, delvis pga Kayats illustrationer. Har han gjort fler bilder till Fantasy!?

PS Finns det ngn sammanställning över vilka spel Kayat medverkat i? Kända är väl Svavelvinter EA1, Mutant 2, Nattens Fasor, Äventyrspaket 1, en hel del Sinkor förstås, Nattens Varelser, men det vore kul med en fullständig förteckning - finns det?
 
Last edited:
Top