Nekromanti Kassa filmer som blir sevärda

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Vad har ni för gamla favvorullar som egentligen är riktiga kalkoner, men som man inte kan låta bli att titta på för att de är så skrattretande kassa? Mina favvisar:

Ninja Mission (Mats Helge Olsson på topp - svengelska ninjor med automatvapen i en Volvo 240 :gremlaugh:. Också upphovsman till Animal Protector)
The Barbarians (David och Peter Paul, som enligt baksidetexten på VHS:en får Schwarzenegger att "se liten och undernärd ut". Se även Twin Sitters)
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Glömde Scorched Heat med Harald Treutiger. Har jag inte sett, men den måste ju suga så hårt att den blir bra. Harald Treutiger pratar ju engelska! :gremlaugh:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, har sett Braindead & den andre filmev i samma genre som jag inte kommer ihåg vad de hette.
I alla fall så är det burdust dåliga, i alla kategorier ! Så det ska mycke till för at jag ska se dem igen !
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
& den andre filmev i samma genre som jag inte kommer ihåg vad de hette.

"There's no glowing fingers on these bastards. We've got a bunch of extraterrestrial psychopaths on our hands! Like a visit from a planet full of Charlie Mansons... They wiped out a small town for starters, my guess is they'll go for something bigger next time! Christchurch, Wellington..."
"Auckland?"
"Well, that wouldn't be so bad!"

Är det månne den vi talar om? ~_^

--
Åke, som brukar trakassera sina brorsöner med Bad Taste-citat.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Well, har sett Braindead & den andre filmev i samma genre som jag inte kommer ihåg vad de hette.
I alla fall så är det burdust dåliga, i alla kategorier ! Så det ska mycke till för at jag ska se dem igen !
Bad Taste. Och den är skitbra! Älskar humorn i den! Dessutom är den en mycket intelligent film, den innehåller massor av hjärnsubstans.

"Bäää!"
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Ooh, Braindead...
Annars gillar jag Mortal Kombat 2. Och såna ostiga filmer i allmänhet.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Bad Taste. Och den är skitbra!

Den bästa. Myriader filmer visar vad som blir resultatet när talanglösa puckon får vagnslass med kosing att göra film för - Bad Taste är resultatet när genier får göra film för kaffepengar.

"Bäää!"

BLAMM!!

--
Åke
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jag får väl nämna Cannibal the Musical då, av Trey Parker (och jag tror Matt Stone är med på ett hörn där med). En annan film av honom är ju Orgazmo som är ganska kul också.

Det är dom två jag kommer på på rak arm nu i alla fall...

/Seinet Wintermute - Skall snart äta mat :gremtongue:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Ator-filmerna, He-man och Revenge of the Ninja. Helsköna filmer, som ska ses med grabbgänget med en massa tilltugg. Har även sett en hel del (zombie)filmer där man utbrister "Varför gör de sådana här filmer?!".

/Han som inte orkade länka
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Har även sett en hel del (zombie)filmer där man utbrister "Varför gör de sådana här filmer?!".

Det man ska se är ju zombiefilmer där man utbrister "De måste haft skitkul när de gjorde den här!"
Finns ett antal såna i genren. :gremgrin:

--
Åke
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Det man ska se är ju zombiefilmer där man utbrister "De måste haft skitkul när de gjorde den här!"
Finns ett antal såna i genren.
Eller roadmovies där man undrar "Fanns det ingen som var nykter i produktionsteamet?". Det finns rätt många sådana också...
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Mortal Kombat

Annars gillar jag Mortal Kombat 2.

Det är inte Mortal Kombat du gillar alltså, utan Mortal Kombat: Annihilation som tvåan hette? Herregud mannen! Tvåan är ju kass (imdb's betyg håller med) medan ettan är asgrym (imdb's betyg håller inte riktigt med...)!

Robin Shous hoppsparkar, Christopher Lamberts ögon, Linden Ashbys humor, Cary-Hiroyuki Tagawas sätt att spotta fram "Fools!" och allt det andra. Missa inte den här filmen! Nu blev jag sugen på att se den en tredje gång.

Förutom MK så kommer jag inte på nåt att nämna här, men jag ser knappt på film i förstaläget. :gremtongue:
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Re: Mortal Kombat

Det är inte Mortal Kombat du gillar alltså, utan Mortal Kombat: Annihilation som tvåan hette? Herregud mannen! Tvåan är ju kass (imdb's betyg håller med) medan ettan är asgrym (imdb's betyg håller inte riktigt med...)!
Jo.
Alltså, ettan är ju också bra, men den såg jag i form av grynig VHS-film på en förfest (jag var nog lite grynig själv också), så jag vill inte riktigt uttala mig om den.

För övrigt har jag väl nämnt Event Horizon förut. Alldeles utmärkt B-skräckscienceficiton. Sen gillade jag Fantastic Four, bara så ni får en känsla för vad jag tycker om för film... :gremblush:
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,765
Location
Nett-ruh-bi
Fortress

Fortress med Christopher Lambert är skitdålig och sevärd. Med Red Forman som ond chef.

Annars håller jag de flesta sevärda filmer för bra.

Dewil
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,901
Location
The Culture
Re: Fortress

Fortress med Christopher Lambert är skitdålig och sevärd.
Jag är ledsen, men här har du objektivt och mätbart fel. Fortress är mycket riktigt skitdålig, men den är absolut inte sevärd. Den är den sämsta film som någonsin gjorts och har förbjudits av FN eftersom den i flera dokumenterade fall använts som tortyrmetod av östasiatiska diktaturer.

Så är det bara!

/tobias
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
I princip vad som helst av Paul Anderson. Mortal Kombat och Event Horizon har redan nämnts, men jag måste även nämna Soldier med Kurt Russel. Jag tror han har typ fyra repliker i hela filmen, vilket är ungefär precis lagom.

Hong Kong har en hel uppsättning med ostigare filmer som blir hejjans underhållande. Tai Chi Master är en liten favorit, som bland annat innehåller en lövboll, en ankkonversation och förstås alla möjliga former av kung fu inklusive tai chi.

Dessutom gillar jag Barbarella. Striptease i nollgravitation förekommer alldeles för lite på film.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Re: Fortress

Jag är ledsen, men här har du objektivt och mätbart fel. Fortress är mycket riktigt skitdålig, men den är absolut inte sevärd. Den är den sämsta film som någonsin gjorts och har förbjudits av FN eftersom den i flera dokumenterade fall använts som tortyrmetod av östasiatiska diktaturer.

Så är det bara!
Nope, den är faktiskt sevärd. Om inte annat så är den en svidande kritik mot panopticon-konceptet för fängelser.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Rocky horror picture show - hur mycket jag än vill och hur bra låtarna än är och hur kul det än kan vara att se den med all härlig masshysteri runtomkring, så är filmen egentligen inte så bra.
 
Top