Nekromanti Kartor Nr. 2

Re: Oäääändligt stora [OT]

Vet att länken är felaktig...

Förrut var det www.lm.se men är ändrad till www.lantmateriet.com Riddaren - som har lite kunskaper om Lantmäteriverket

Re: Oäääändligt stora [OT]

Förresten, det var www.lantmateriet.com eller www.lm.se *coolt* /RipperDoc

Stjärnkartor över huvud taget

Är det någon som har lite koll på närrymden (10 ljusår bort ungefär)? Jag skulle behöva en karta över det för 5th Millennium./images/icons/wink.gif

Henrik Bergvin

Re: Stjärnkartor över huvud taget

Tror inte det är så många som vet något så långt bort...tänk på att våran sol här i Vintergatan når ljuset oss på 8 minuter, dvs ljuset når 7,5 gånger så långt på 1 timme...sedan blir det ännu mer ju längre tidsrymder det blir.

Riddaren - som dock skulle vilja veta hur galaxen Andromeda ser ut

Sant...du får mer information om flera stjärnor om du slår upp ett uppslagsverk och tittar efter stjärnkaror..t.ex. Focus eller Bonniers stora lexikon...

Riddaren

Tja, man vet ju hur Andromedagalaxen <B>såg</B> ut, men aldrig hur den ser ut...fast, allt är ju relativt...

/RipperDoc

Du menar i ett 4D-universum? För mig som är 5D så är "då" och "där" ganska lika...

Snow
Dead, but still walking around

Gamla SpaceMaster hade en hyfsad karta över "närrymden" (upp till 160 LY bort), 2300AD hade en som var ännu bättre. I GM Book till SpaceMaster fanns dessutom ganska bra regler för att skapa ett solsystem, likaså i 2300AD. Kolla in något av de spelen så hittar du nog vad du söker... Mina kopior är 30 mil bort så jag kan inte hjälpa mer f.n..

Back