Nekromanti Karaktärskoncet - funkar detta?

Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Just det... Jag tycker faktiskt slavhandlarna är bättre. Plus, de ger mig en ursäkt att använda Gladiator yrket och lite rustning (en naken alv med en dolk på en arnea? yeah right)
 

Arvid

Warrior
Joined
21 Feb 2002
Messages
399
Location
Uppsala (och Piteå)
"Det kommer en bunt jargier och anfaller hans by....efter detta skulle han hata alla jargier.....tror inte det."

Henea hölls infångade av Roghan dvärgar i ett fäste. Nu hatar de alla dvärgar, även Zholod.
Saken är att en henean skulle kunna förknippa jargierna med hela Jargien, vilken lätt kan hända. Om en sabriers familj brutalt dödas av thalaskier så lär han nog hata Thalamur efter det (eller ha ett Thalamurhat, kanske bättre ord). Det här behöver ju inte betyda att han anfaller varenda jargier han ser. Snarare någonting som liknar hatet dvärgar-alver. Om han däremot träffade på jargiska soldater.. det är ju upp till spelaren att välja hur djupt det tar.
 

Cerec

Veteran
Joined
7 Aug 2001
Messages
127
Location
Landskrona
Dom var fångade i generationer av Dvärgarna. Tycker inte det är troligt att han skulle känna ett hat mot alla jariger. Dessutom så hatar alverna alla dvärgar vilket isåfall skulle leda till att han börjar hata alla människor.
 

Arvid

Warrior
Joined
21 Feb 2002
Messages
399
Location
Uppsala (och Piteå)
"Dom var fångade i generationer av Dvärgarna. Tycker inte det är troligt att han skulle känna ett hat mot alla jariger. Dessutom så hatar alverna alla dvärgar vilket isåfall skulle leda till att han börjar hata alla människor."

1. Legender&Hemligheter sidan 33. Orealistiskt?
2. Hitler började (stark teori) hata alla judar för att hans dumma pappa var en sådan.
3. Många amerikanare och en hel del andra folk skriker "kör iväg islamerna" då några extremister gjort något dumt. O.s.v, o.s.v.
 

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
sorjliga

nu börjar väll vi bli lite sorgliga här /images/icons/sad.gif

varför inte nöja seg med en henea alv som på egen hand har bestämt sig för att utrota hela tishm stammen ??
 

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Detta är ju typ inte seriöst någonstans.
Det är inte meningen att Heneá skall vara utanför skogen, det finns i skogen och där skall det vara...
Något sånt här fult undantag är vad det är fult....

Att sedan han skulle bli Gladiator är ju nästan ännu roligare efter som detta strider mot deras syn på livet.....
Men då kontrar du med "Men han blev tvingad ju"

Det är då du ska sätta dig ner och ändra om världen helt, för detta stämmer inte, vad du är ute efter är att få en boffad alv.......
 

Cerec

Veteran
Joined
7 Aug 2001
Messages
127
Location
Landskrona
1. Jag kanske är puckad men jag hittar inget som rör detta på sida 33 i L&H.
2. Om din teori stämmer så blev ju ändå hitler plågad under hela sin barndom av pappan. Han var ett barn, påverkas lättare då. Alven är vuxen och borde inte påverkas lika lätt. Dessutom måste Hitler varit psykiskt störd. Att sedan delar av tyska folket började hata Judarna berode ju på många år av hjärntvätt som startade direkt när dom var små.
3. Det beror på att "Islamerna" utför många terror dåd...Jargierna i detta fallet gjorde en sak. Att dra alla islamer över samma kant är mycket dumt. Men vem vet alven i fråga kanske är dum /images/icons/wink.gif.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Nej, jag är ute efter att få spela Henea. Få prova deras personlighet osv.
Något annat är det inte. Och detta är den rimligaste förklaring jag kan komma på.

'Men han blev ju tvingad ju' Vafan skulle du göra om någon dödade din fru/flickvän, din dotter, tog dig tillfånga, satte dig i bur, och sedan sade åt dig att slåss för ditt liv?
Sitta ner och gråta?

Ändra om världen helt? Bah, det finns slavhandlare, det finns gladiatorspel, det finns henea. Henea dödar om dom måste. Eller om dom ser en dvärg eller thism.
 

Arvid

Warrior
Joined
21 Feb 2002
Messages
399
Location
Uppsala (och Piteå)
1. Från: Hela Lestats familj.. till ...slutet på det stycket. Han hatar alltså hela landet tack vare en olycklig händelse.
2. Om man betänker att hela byn, alltså familjen, vännerna, alla blev dödade så är det inte otroligt att ett sådant hat kan skapas.
3. Så du tror inte att man brytt sig så hårt om det var "Mongol-buddisterna" som utförde dådet. Jag tror att reaktionen hade blivit liknande (om än inte lika omfattande). Tänk också på att den här olyckan är väldigt personlig, till skillnad från många av de som ändock har ett hat mot islam efter 11 september.

Jag försöker inte säga att det är väldigt sannolikt att henean ska agera som så. Jag anser bara att det är realistiskt.
 

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Du frågade efter våran åsikt och du fick min.....

Hade det inte varit bättre om han hade blivit bannad från heneá samhället.....
För att han hade gjort något otroligt dumt, det hade blivit mer intressant.....
 

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
Hade det inte varit bättre om han hade blivit bannad från heneá samhället.....
För att han hade gjort något otroligt dumt, det hade blivit mer intressant.....



då skulle henéan ha tagit sitt liv av skamm
 

Cerec

Veteran
Joined
7 Aug 2001
Messages
127
Location
Landskrona
1.Nu hitta jag det /images/icons/smile.gif. Stycket finns ju under Legender och berättelser alltså behöver det inte vara sant. Om det är sant så var han ett barn när det hände, Blir ens föräldrar mördade när man är ett barn drabbas man otroligt hår, alven i fråga är vuxen. Klart att man drabbas hårt då också men inte så hårt att man skulle hata hela Jargien och dess 6.000.000 invånare när ens by blivit utplånad av en grupp jargier på såg 100 man...isåfall skulle han börja hata alla människor. Dessutom så har ju Consaber och Thalamur legat i krig mycket....man blir uppfostrad att inte gilla landet eller dess folk. Då hatar han dvärgar, människor, thism och tiraker.......han lär inte få det lätt.
2. Jag skulle hata dom som gjorde det.....inte resten av dom 6.000.000 .
3. Det är sant att en mäng amerikaner och andra har dratt alla islamister över samma kant......hur många kan dom va? massa miljoner +. Jag har många vänner som är islamer, dom är alla helt okej. Nu känner jag ju inga Jargier men jag tror att det finns många som är okej där också /images/icons/wink.gif. Men eftersom att Alven är en annan ras så tror jag att han skulle känna ett hat mot alla människor, inte bara mot jargien.


men okej jag håller med, det skulle kunna vara en av många olika reaktiner.
 
Top