Nekromanti * Karaktärer *

Lan

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
113
Location
Ängelholm
Denna tråd kanske skulle vara under rollspelsmakande men, men...

Är det någon/några här som har lagt upp sina gamla/nuvarande karaktärer på nätet för allmän beskådan, så att vi enklare, simpla dödliga kan få ta del av dem när vi t ex vill använda oss av dem när vi spelar som rp:s eller som personer man möter i äventyren bara? Skulle vara riktigt roligt om man SJÄLV hade ihjäl någon i ett annat uppdrag.../images/icons/devil.gif/images/icons/smile.gif
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Roa dig med att slå ihjäl Rafali och andra fjollor ex herr Iviani stället. Jag orkar inte skriva upp mina karaktärer på nätet eftersom färdigheter och "stats" är meningslösa. Det säger inte mycket om hur gubben är, hans personlighet osv. Sedan tar det för lång tid att skriva ner vad det är som är viktigt.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Förtydligande

Baronessan Rafali och Herr Ivian är två av Mundanas mest irriterande personligheter.
Hon förekommer flitig i Mystik & Magi och är en snusförnuftig, piprökande, kvinnlig magiker med glasögon.
Han är en tvålfager Jesus figur som rider runt och är så nobel och kysk att man kräks.
 

Lan

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
113
Location
Ängelholm
Re: Förtydligande

Jag vill nog gärna ha karaktärer som inte är så kända för andra än ett fåtal. Om man sedan räknar personer som sysslar med rollspel är en annan sak...

Jag vet inte vad som är så svårt med det här egentligen (sneglar på vissa inlägg), men jag skulle vilja ha sty, pers, rör m m m m..Kort sagt färdiga rpformulär av killar som spelat i Eon världen. En liten historia om vad de har råkat utför under tidigare äventyr är inte helt fel...:)
 

Ghorax

Veteran
Joined
17 Oct 2001
Messages
185
Location
Märsta, Stockholm
Re: Förtydligande

Baronessan dog i vårt första spelmöte under olykliga omständigheter vid en tävlig med kastknivar, där hon stod förnära banan och tog en kniv rakt i hjärtat och segnade död ner. Till mångas lycka.. Hehehehehe/images/icons/devil.gif
 

Ghorax

Veteran
Joined
17 Oct 2001
Messages
185
Location
Märsta, Stockholm
Re: Förtydligande

Kan ju göra ett förtydligande. Då alla trodde att det var en olycka, även ordningsmakten. Så gick vi fria, men egentligen så var det ett rafinerat lönnmord med en förgiftad dolk. Vilket endast min karaktär samt sl visste om. Så man fick mystiskt en hel del klirr i kassan..
 

Naug

Veteran
Joined
22 Dec 2001
Messages
58
Location
Krokek (Norrköping)
Jag kan lägga upp en av mina rp om du vill men inte just nu för jag kan inte alla hans värden. Han kanske inte är världens bästa krigare men han har varit med om en del och han är väldigt rolig att spela. Här kommer lite information om honom:
Han är en Bazirk gyrd som är "läkare" (lönnmördare) till yrket. Han är gift och har haft två barn men dog i unga år så han är lite deprimerad. Han 35 år (jag började spela med honom när han var 32). Han är blid på ena ögat och har ett långt ärr på vänstra armen (från en demon). På det blinda ögat har han en brun ögonlapp. Han är oerhört rik /images/icons/grin.gif. Han fick sina pengar i ett arv från hans frus far (fadern blev dödad av demonen och frun blev allvarligt skadad). Han är iskall i alla situationer. Han är beväpnad med en trästav (och en ahma) som han bankar alla dumma typer med. Det var nog allt men om du vill ha hans värden också så är det bara att säga till.
Jag hoppas att du kan snvända informationen /images/icons/thinks.gif.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Förtydligande

Jag kan betala dig för att lönnmörda Herr Ivian också om du skulle kunna tänka dig att ställa upp.
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Han är beväpnad med en trästav (och en ahma)

Jag HOPPAS att han är Kafer-Thon

Han är gift och har haft två barn men dog i unga år så han är lite deprimerad

Hehe... Förlåt att jag klagar på din grammatik, men det här är ändå rätt kul! /images/icons/laugh.gif
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Förtydligande

Prinssesan, halva kungariket och en burk med keso/images/icons/grin.gif
Du får extra mycket betalt om avrättar honom på ett plågsamt och utdraget sätt.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Förtydligande

Typiskt att man ska stötta på en girig dvärg/images/icons/smile.gif
Nåväl. Du kan få en egen bergsknalle, din vikt i keso och så mycket guld du kan bära. Om jag klistrar på ett lösskägg på prinsessan så kan du väl ta henne också?
 

Ghorax

Veteran
Joined
17 Oct 2001
Messages
185
Location
Märsta, Stockholm
Re: Förtydligande

Hon duger väl till hackebiff, kanske... Kan ta min vikt i lika många lite kvasr, och så blir det 280 kg guld, keson kan du behålla, du lär ju behöva nått att äta. Bergknalle, va... Ska vara ett stort ståtligt bergmassiv... Lösskägget kan ju vara bra, om man nu skulle råka ut för någon olycka vid ässjan. Men se till att det är en tjock och långt fint skägg..... Gärna av alvhår eftersom det är bra att torka av maten i.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Förtydligande

Det låter nästan som om det är enklare att jag själv dödar honom./images/icons/smile.gif
 

Ghorax

Veteran
Joined
17 Oct 2001
Messages
185
Location
Märsta, Stockholm
Re: Förtydligande

Kanske det, men jag kan göra det utan att någon märker det även om jag framkallar de sju helvetenas smärta över honom.
 

Cerec

Veteran
Joined
7 Aug 2001
Messages
127
Location
Landskrona
instämmer också!

ska vi rollspela eller bara leka....ganska fint med en dvärgisk lönmördare.......
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Han är en Bazirk gyrd som är "läkare" (lönnmördare) till yrket. Han är gift och har haft två barn men dog i unga år så han är lite deprimerad. Han 35 år (jag började spela med honom när han var 32). "

Hmmm....Jag antar att ni inte har tillgång till Tirak-modulen och/eller att er SL har lite annan inställning än vår.
 
Top