Nekromanti KARAKTÄRSARKIVET - att göra Mundana mer levande?

Azk3r

Veteran
Joined
26 May 2003
Messages
75
Location
Jönköping
helbra ide!

Helt super! Som många andra tycker jag att man måste han någon slags kvalitets gräns. Kanske en "jury" skulle vara bra. Om man har möjlighet att rösta kan man kanske ha två kategorier, juryns röst o "folkets"röst.

Olika kategorier känns nödvändigt. Man varför nöja sig med bara ras o yrkes kategorier? Vad tror ni om att dela in karaktärerna efter vilken karaktär de har? Givetvis får man välja vad ma ska söka efter. Men ibland kanske man är ute efter en viss karaktärstyp, sen är det mindre viktigt om det är en köpman eller fiskare, jargier eller tirak.

bara spånar lite...

Möjlighet att lägga upp bilder skulle också vara ballt. :gremlaugh: Men då tar det mycket plats... :gremfrown:

Att göra ett stort arkiv, för alla större rollspel skulle var hur bra som helst. Det borde vi kämpa för.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Så vad tycker ni om idéen, är det något som är värt mödan?
Bara idé hörru !!
Brukar bli lite lätt inspirerad av att kolla på hur andra gör sina karaktärer. Så vi får ju hoppas på att det blir nått av det hela !

/ Johan K, som funderar att gå & läsa lite ur Osthem
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Tja...

Vi har förvisso hela tiden haft ett karaktärsarkiv i 'Folk & Fä'-sektionen på Drunoks Drängar. Nu är där bara Vampire-karaktärer än så länge, eftersom jag i nuläget varken har tid, ork eller förmåga att skriva ned mina Eon-SLP:er på ett sätt som gör dem rättvisa. Förr eller senare får jag väl försöka, men det ligger isåfall i framtiden.

Likfullt. 'Drunoks Drängar' tar gärna emot bidrag, förutsatt att de motsvarar våra kvalitetskrav då.

- Ymir, som därmed inte sagt att ett karaktärsarkiv helt tillägnat Eon är en dålig idé
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Ett eventuellt problem

Är bild obligatoriskt? Det vore lite tråkigt ifall folk som inte kan rita (däribland jag) skulle utelämnas denna fantastiska möjlighet. Jag beskriver gärna utseendet på mina karaktärer noga, men när jag försöker illustrera det blir resultatet alltid löjligt, därför ritar jag aldrig upp mina karaktärer längre.

Mvh Victor Palm
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Realism.

Och det här är något du är beredd att arbeta ganska mycket med för att dra igång?

Hur har du tänkt gå till väga lite mer konkret?

Jag tycker att det är en bra idé, hade gärna postat RP/SLP till ett sådant arkiv. Men innan man börjar bli alltför entusiastisk kan vi ju överväga våra möjligheter...

Någon måste göra sidan, och det kommer säkert att vara med databaser och skit, sedan ska den hostas och gärna uppdateras relativt ofta etc.

Vem ska göra alltihop?

- Lycan
 

groggy

Veteran
Joined
6 Jan 2004
Messages
19
Location
stockholm
Re: Realism.

Någon måste göra sidan, och det kommer säkert att vara med databaser och skit, sedan ska den hostas och gärna uppdateras relativt ofta etc.
Eftersom jag råkar arbeta som php (och allmän) webbutvecklare, så skulle det inte vara några större problem för mig att bygga hela siten, om ett par-tre månader när mina jobb lugnat ner sig lite.

Dock vet jag med mig att jag inte kommer hinna/orka/kunna driva siten arkivet när del väl är byggt, därmed vore det bra om det finns intresserade personer innan det gjorts. Om någon annan har kompetensen och intresset av att bygga det innan jag har tid, så vore det ännu bättre, eftersom jag gärna skulle vilja se det här realiseras.

Bra idé förresten!
 
Top