han som kallades göte
Veteran
Knåpar på en dungeon till min spelgrupp. Landet de befinner sig i är i total kaos. Horder av vättar har invarderat riket och mörka maketer agerar i bakgrunden. Rollpersonerna kommer få ett brev med en inbjudan till magiker akademin i landet, som huserar i ett väldigt torn.
När rollpersonerna kommer dit kommer upptäcka att allting inte står rätt till.
Det som inte rollpersonerna vet är att Akademin länge haft en mystisk sten laddad med magisk kraft i sin ägo. Denna har på något sätt utlösts vilket rubbat den magiska väven i och runt tornet.
Tänker att varje våning ska vara påverkade på olika sätt av de magisak krafterna beroende på vad som finns på våningen.
Te.x.
Våningen där tidsmagikerna huserat hamnat i en tidsloop.
Alla som befinner sig på våningen där prövningen utförs har fövandlats till slukare.
Så har ni några häftiga idéer på våningar eller någon likannde dungeon jag borde kika på så dela gärna med er
När rollpersonerna kommer dit kommer upptäcka att allting inte står rätt till.
Det som inte rollpersonerna vet är att Akademin länge haft en mystisk sten laddad med magisk kraft i sin ägo. Denna har på något sätt utlösts vilket rubbat den magiska väven i och runt tornet.
Tänker att varje våning ska vara påverkade på olika sätt av de magisak krafterna beroende på vad som finns på våningen.
Te.x.
Våningen där tidsmagikerna huserat hamnat i en tidsloop.
Alla som befinner sig på våningen där prövningen utförs har fövandlats till slukare.
Så har ni några häftiga idéer på våningar eller någon likannde dungeon jag borde kika på så dela gärna med er