Nekromanti Kaos i Magikernas torn

Joined
26 Mar 2014
Messages
145
Knåpar på en dungeon till min spelgrupp. Landet de befinner sig i är i total kaos. Horder av vättar har invarderat riket och mörka maketer agerar i bakgrunden. Rollpersonerna kommer få ett brev med en inbjudan till magiker akademin i landet, som huserar i ett väldigt torn.

När rollpersonerna kommer dit kommer upptäcka att allting inte står rätt till.

Det som inte rollpersonerna vet är att Akademin länge haft en mystisk sten laddad med magisk kraft i sin ägo. Denna har på något sätt utlösts vilket rubbat den magiska väven i och runt tornet.

Tänker att varje våning ska vara påverkade på olika sätt av de magisak krafterna beroende på vad som finns på våningen.
Te.x.
Våningen där tidsmagikerna huserat hamnat i en tidsloop.
Alla som befinner sig på våningen där prövningen utförs har fövandlats till slukare.

Så har ni några häftiga idéer på våningar eller någon likannde dungeon jag borde kika på så dela gärna med er :)
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
953
Location
Uppsala
Har för mig att jag skrev något liknande med massa olika våningar i ett magikertorn, men hittar det inte just nu.

Skulle vara nice med en våning där gravitationen är helt åt skogen.
Ett där möblerna har kommit till liv.
Ett bibliotek där böckerna har kommit till liv, kanske så sugs de in i olika böcker och måste lösa massa små äventyr för att komma ut.
Ett rum där alla avstånd är mycket längre än vad de borde vara.
Ett rum där rollpersonerna är väldigt mycket mindre, bara några centimeter höga.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
En våning måste ju vara så att när man väl kommit dit och går upp för trappan till nästa så kommer man tillbaka till trappan som går upp till våningen. Gärna så att spelaren kan se sina egna ben skymta vid trappan upp.

Dess huvudproblem får också gärna vara överdrivet klurigt tills spelarna löser det genom nån slags "now you're thinking with portals" lösning.

---
Edit:
Alltså ganska exakt så här: https://youtu.be/msqRzlYXXQE
 
Top