Överlag ja. Specifikt beror det väl på vad du tänker dig för spel.
Jag tänker att närstrid betyder inte alltid att ni dansar tryckare med varandra och brottas på marken. I så fall skulle inte tvåhandsvapen som stora yxor vara särskilt användbara heller. Jag tänker att den mesta närstriden sker inom "ett par stegs avstånd". Så inte ens inom armslängds avstånd. Och striden böljar ju lite fram och tillbaka så klingor korsas, man drar sig undan ett steg, klingor korsas igen. Så det borde finnas gott om tillfälle att skjuta någon nånstans där.
Till och med gevär borde funka rätt okej, OCH erbjuda bättre pareringsmöjligheter även om man inte har bajonetten monterad.
Armborst är kanske lite iffy, eftersom jag tänker mig att skäktan lätt ramlar ut om man viftar med det.
Pilbåge kan gå, men jag tänker mig att de också är lite känsligare för skador, och bara lättare bågar som du kan dra och skjuta i en väldigt snabb rörelse. Tunga långbågar känns som att det skulle vara rätt kört.
Många spel bestämmer regelmässigt att pistoler kan användas i närstrid, men inte gevär. Det tycker jag är coolt för det ökar poängen med att ha en pistol. Annars är ju gevär ofta bättre.
Vad jag verkligen gillar är när man kan köpa talanger som låter en göra dessa typer av saker. Så din rollperson kanske kan använda ett gevär i närstrid rätt effektivt, men min rollperson kan det inte.
Det finns ett par grejer man kan använda för att tweaka, beroende på vad man har för regler;
Chans att träffa med ett skott
Chans att undvika skottet
Chans att parera en inkommande närstridsattack med skjutvapnet
Möjlighet att ladda om (armborst, not so much)