Nekromanti Kan inte någon dra igång en ny Star Wars debatt?

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: hej och hå

<I>Jag har för mig att det var nåt i stil med att någon skrapade upp lite DNA från kejsaren efter att dödsstjärnan hade sprängts, och sedan klonaden honom</I>

Äh, the Dark Side håller honom vid liv. Sen går han runt och blixtrar ihjäl folk, och de mosar ihjäl honom i slutet av varje film men han lyckas alltid återhämta sig i början av nästa. Och i del IX hittar han en hockeymask... (-:

--
Åke
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Solo=Storm Trooper!AHA!!

<I>om alla storm troopers har dräkter utformade indviduellt måste Han Solo vara en storm trooper, eftersom hans dräkt passade. han använde sin egen dräkt i dödstjärnan! AHA!!</I>

Enligt hans bakgrund (från nån av de där tidigaste SW-romanerna) så HAR han väl varit en stormtrooper ett tag, om jag inte missminner mig?

--
Åke
 

Silverblade

Veteran
Joined
26 Apr 2001
Messages
89
Location
Motala
Re: Storm Troopers vs. nallebjörnar

Vad jag menar är att de inte kan ha haft någon riktig träning som involverar stridstekniker (som givetvis Strom Troopers har massor utav). Dock så har ewokerna istället en djurisk instinkt att överleva och förlitar sig blint på sina erfarenheter.

Det där med att jaga och att strida är definitivt inte samma sak. Jaga görs för att skaffa fram föda och strida har inget med föda att göra (förmodligen så finns det givetvis vissa undantag med en del krig som just handlat om stridigheter över föda, med de borde inte vara speciellt vanliga).

"Dessutom kan de väl utnyttja terrängen rätt bra."

Jaså? Det menar du inte. Självklart de kan terrängen då det är deras hemtrakter. Men det borde inte spela den mest avgörande rollen. Då stridsscenen på Endor inte är ett stort stridslag, utan en mindre sammandrabbning. Som slutar med fiasko för Storm Trooperna.

Sedan så är det frågan om vinst för ewokerna är realistisk? Ja just det, de hade ju hjälp av Han Solo och gänget (förmodligen därför de vann, heheh Solo rules).

Kritik kan dock riktas till Imperiets geografikunskaper då de landsatte AT-ST på en skogsplanet. Då dessa inte alls lämpar sig för skogsterräng. Var de tvugna att visa sin tekniska militäristiska överlägsenhet eller var det en felaktig order att just använda sig av dessa mobilaenheter?


Use the force!
Impressive, very impressive.
-Silverblade-
 

Silverblade

Veteran
Joined
26 Apr 2001
Messages
89
Location
Motala
Re: Solo=Storm Trooper!AHA!!

Det stämmer bra det eftersom han sökte in på Imperial achademy som flygare. Därav hans sjuhelsikes supertalanger för flygkonster.

Use the force!
Impressive, very impressive.
-Silverblade-
 

Silverblade

Veteran
Joined
26 Apr 2001
Messages
89
Location
Motala
Re: Solo=Storm Trooper!AHA!!

De kan ju inte skjuta ihjäl hjältarna bara så där. Det passar inte riktig för George Lucas att ett gäng Storm Troopers skulle ta död på filmens huvudkaraktärer.

Om jag inte minns helt fel så säger Kenobi i A New Hope (Episode IV,scen: där jaworna har blivit ihjälskjutna,vid deras sandkryparfordon) något just om Storm Troopernas skjutegenskaper.

The speeder stops before what remains of the huge Jawas
Sandcrawler. Luke and Ben walk among the smoldering rubble and scattered bodies.

LUKE: It looks like Sandpeople did this, all right. Look, here are
Gaffi sticks, Bantha tracks. It's just...I never heard of them hitting
anything this big before.

Ben is crouching in the sand studying the tracks.

BEN: They didn't. But we are meant to think they did. These tracks are
side by side. Sandpeople always ride single file to hide there numbers.
LUKE: These are the same Jawas that sold us Artoo and Threepio.
BEN: And these blast points, too accurate for Sandpeople. Only
Imperial stormtroopers are so precise.
LUKE: Why would Imperial troops want to slaughter Jawas?
[ovanstående är från filmen]

Alltså kan Strom Troopers träffa om de bara tillåts det av filmmanuset (imperiets trupper är tillräckligt bra för att träffa "en prinsessa, ett jon och en gammal snickare", sanna mina ord).


Use the force!
Impressive, very impressive.
-Silverblade-
 

Silverblade

Veteran
Joined
26 Apr 2001
Messages
89
Location
Motala
Re: Vad används det märkliga hålet till?

Buden om vad hållet används till är många.

En annan teori är att kejsaren använder det för att kasta ned underhuggare som han är missnöjd med (givetvis genom att använda kraften). Vilket borde bli en hel del om kejsaren har lika dåligt humör som Darth Vader (möjligtvis så kommer dåligt humör med "the Dark Side of the Force"). Våran trevliga Vader har ju en viss förkärlek för att använda kraften till att göra processen kort med sina befäl i rymdflottan.

Eller så kanske det är så enkelt att kejsaren har en väldigt konstigt smak för hur ett rum (rum och rum, det är mera en slags audienssal) ska utformas och dekoreras.

Use the force!
Impressive, very impressive.
-Silverblade-
 

Silverblade

Veteran
Joined
26 Apr 2001
Messages
89
Location
Motala
Re: Millenium Falcon

Hur tusan kan något så konstigt som Han Solos konstiga skepp fungera. Det är ett mindre mirakel varje gång det startar.

Är det någon som vet hur ofta Han Solo ber till högre makter för att inte skithögen ska ramla ihop. Eftersom det han har en viss förkärlek för att modifiera. Frågan är om dessa ändringar är så lyckade då de inte alltid fungera så väl med varandra.

Lukes omedlbara reaktion då han ser skeppet : What a piece of junk. Solos motsvar är då:
She'll make point five beyond the speed of light. She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've added some special modifications myself.

Vem har inte sagt att det inte går att lösa med mer "speed".


Fast ship? You've never heard of the Millennium Falcon?
[Han Solo] -Silverblade-
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
Re: Solo=Storm Trooper!AHA!!

"Det passar inte riktig för George Lucas ..."

så du menar att man kan besvara alla frågor om filmerna med "Lucas ville ha det så!". jag tror inte det. det är som att skylla allt på gud...
alltså var det lucas som fick ewokerna att vinna slaget om endor. men om du skulle ta och se filmerna nån gång så kan jag säga att man aldrig ser den här lucas nånstans!!

ni tror säkert också att det är ashberg som bestämmer vad som händer i baren. snälla...

MVH/Sol
<A HREF="http://www.angelfire.com/art/heartcomics" target="_new">http://www.angelfire.com/art/heartcomics</A>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Vad används det märkliga hålet till?

I en galax med sån akut brist på kvinnor är det nog en befogad fråga. (-:

<I>Buden om vad hållet används till är många.</I>

Djupa avgrunder inomhus är ju inte direkt ovanliga i SW, och för det mesta brukar de vara ventilation, sopnedkast eller reaktorutsläpp.

Det sistnämnda kanske inte är så troligt i det här fallet... men det skulle vara en rätt snygg scen. Tänk er själva: Wedge och Lando och vadhannuhette fräser runt i sina skepp nere i reaktorkammaren, väjandes för TIE-skyttarnas eld medan de försöker komma åt att avfyra sina protontorpeder mot huvudreaktorn - och plötsligt säger det SPLATT! och så har de en kejsare fastsmetad på vindrutan. (-:

--
Åke
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: R2-D2 på Endor!AHA!!

<I>har nån någon skön teori om hur R2-D2 förflyttar sig på Endor?</I>

Han undviker träden och rullar fram över lingonriset?

Att han klarade sig där är iaf inte konstigare än att han kunde ta sig fram på Tatooine.

--
Åke
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Re: Lumparståry [OT]

Det var det roligast jag har hört på två evigheter. /images/icons/smile.gif

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 
Top