Nekromanti Kan inte någon dra igång en ny Star Wars debatt?

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
You don't know the power of budget cuts!

"och varför har kejsaren ett stort jävla hål i sitt rum???"

Budgetnedskärningar. Att sätta räcken överallt skulle öka kostnaden med ca 100%, vilket Kejsaren inte ansåg sig behöva lägga ut. Allt enligt en liten kort (och tämligen humoristisk) serie jag läste för ett tag sedan. /images/icons/wink.gif

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Lumparståry [OT]

"Inte London Symphony Orchestra heller, men de hörs i filmen lik förbaskat. (-:"

Om jag tillåts dra en liten händelse från mitt elva månader långa liv som bansopare (nja, radarobs)...

...en mörk natt under hösten 1993, mitt under övningen Orkan, så satt jag i ett icke namngivet berg i Östergötland och tittade på radarskärmar. Det var totalt aptrist, eftersom det enda som var uppe i luften var två stycken JA-37or (Viggen), som jagade en Tp-84 (Hercules) som låtsades vara en Il-76 Mainstay och två andra Ja-37or som låtsades vara Su-27 Flanker, någonstans över Östersjön. Det enda som hördes i rummet, utöver lite knappklickande och radiotjatter, var en stereo som spelade lite musik från P2.

Plötsligt dundrade John Williams tema till Star Wars igång i stereon, och en kombination av sömnbrist, ofantliga mängder kaffe och två ton uttråkning fick mig att utbrista: "Luke, avbryt! Stråkorkester klockan 4!" Detta utrop kom exakt samtidigt som radarjaktledaren pressade ner sändningspedalen. Eftersom jag satt typ en meter till höger om honom så gick min replik, plus musiken, rakt ut i etern.

Resultatet blev följande:

* Målföljningsledaren stirrade ilsket på mig.
* Radarjaktledaren släppte upp sändpedalen och vrålgarvade.
* Jaktledaren sträckte upp tummen åt mig med ett stort flin.
* Stridsledningsjaktledaren dunkade huvudet i skärmen och skakade av skratt.
* Identifieringsledaren kluckade någonstans bakom sin stora bänk.
* Jag fick senare ett personligt telegram (nåja, det var adresserat till "Stjärnornas Krig-fantasten") från två uttråkade flygförare, som tackade mig för att ha livat upp en lika tråkig natt.

Så nog kan London Symphony Orchestra råka eka i vilda luftstrider alltid... 8)

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Skitkul[OT]

Roligare och roligare varje gång jag läser det. Ska nog skriva ut det, rama in det och hänga upp det på väggen/images/icons/laugh.gif
 

Amphysvena

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
103
Location
Uppsala
...

Efter att ha läst samtliga inlägg i denna diskussion så har jag kommit fram till följande.
1: Ondskan är alltid mäktigare.
2: Godheten har bara ETT hopp. (Förutom den andra)
3: Ondskan pissar i kärnkraftgeneratorer.
4: Godheten vinner mot alla odds.
5: Ondskan förlorar mot alla odds.
6: Lumpen är bättre än somliga tror.

"Elen Sila Lúmenn Omentielmo/Avenderiel
 

Silverblade

Veteran
Joined
26 Apr 2001
Messages
89
Location
Motala
Re: You don't know the power of budget cuts!

Intressant.

Du skulle trivas som en pinkande kejsare :)

Use the force!
Impressive, very impressive.
-Silverblade-
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Imperiet borde veta bättre

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Inläggare: Mikael Sol
men om imperiet är så smarta, varför har inte Storm Troopers-gubbarna rustningar som faktiskt fungerar? varför har de hjälmar som de knappt kan se med???<p><hr></blockquote><p>Från officiela källor vet vi att stormtroper rustningen är utrustad bland annat med "helmet sensor suites, holographic displays integrated tactical computers, and sophisticated communications systems." som ger dem ett överlägsen förmåga att fungera oavsett ljusförhållanden..
Men vad är då Holograpchi display ? tja man gissa men troligen är det helt enkelt en display som projecteras i hjälmens insida som man ser igenom vilket ger perfekt synfält för stormtroppern troligast funkar det så att bilden projectseras direkt på soldatens ögon men varför klagar du lilla Luke Skywalker på att han inte kan se något ?
Det faktum att Luke klagade på att han inte såg något i hjälmen har varit Trekarna största "bevis" på hur dålig sikten är men då har de inte tänkt..
Hjälmarna är individuellt anpassade efter varje soldats huvud Luke förutom att han bar en stulen hjälm var dessutom kortare än vad en storm tropper SKA vara.. ( Tänk på vad leia sa: "Arnt you a bit schort for a stormtroper" )
Han solo som var i lagom höjd klagade aldrig på hur dåligt han såg och OM någon är bra på att klaga så är det han.

SÅ vad mer har de för godis Jo rustningen ger dom begränsad möjlighet att klara Vaccum och giftiga miljör de kan även klara blaster vapen rustningen vita cocong skall är gjord för att skydda emot blaster vapen ungefär som en skottsäker dräkt, rätt ammunotion/energimängd i vapnet och man skjuter igenom trots skyddet emot skärvapen och hugg samt kross är det vita cocong skalet nästan omöjligt att krossa. Hjälmen skyddar även emot slag mot huvudet som annar skulle ha kunnat krossa det.


under de hårda vita skalen bär de en svart plastig heltäcknade overoll som slutar i halsen den syns tydligaste vid halsen och arm ben leder där den vita cocong liknande skyddet inte täcker.
Detta svarta plast ger ökad skydd och bekvämlighet då den ser till att stormtroppern inte är för varm eller för kall utan slipper svettas av värme eller frysa av sköld i kombination med hjälmen kan den även mostå vaccum ett kort tag ( Som jag tidigare sa )
Den är även svår att hugga igenom med skärvapen eller skjutvapen.. (svår inte omöjligt )

Då kommer ju frågan VARFÖR har de så problem när Ewokerna kastar STEN PÅ DOM ?
Enkelt OM en sten träffar huvudet hårt tvingas huvudet att böjas bakåt och hjärnskning kan uppstå ÄVEN om ingen fysisk trauma har skadad huvudet och trots att hjälmen skyddade huvudet så bra att det inte ens får en bula.
( Exempel: Piloter i stridsflyg kan efter våldsamma manövrar i strid få hjärnskakning )
Om stenen är nog tung kan nacken brytas ( Hävstång effekt )
Tänk på att nacken är mjukt skydd..


Så vad har vi för skydd här.. *hmm*
tja så länge man bär på sig sin EGEN hjälm så har man perfekt syn även om det är mörkt dimma eller annat.
Man har tillgång till komunikations utrustning i hjälmen man har skydd emot plötsliga ljus blixtar och ljud smällar.
Man har begränsad skydd emot blaster vapen och man är nästan helt tryggare emot skjutvapen så länge ingen skjuter emot halsen ( skjutvapen av TYP de på i värd )
rustningen ger fullständigt skydd emot vaccum och C-stridsmedel och B-stridsmedel samt besgränsad N-skydd givet viss under begränsad tid för eller senare måste man ut ur dräkten..
Och den är bekväm aldrig för kylig eller för varm för soldaten.

Om man läser på så ser man att dräkten är faktist väldigt bra men tyvär vet ju Rebbelerna om stormtropernas dräkter och vilka svagheter de har och utnyttjar dem. ( de slösar lite extra energi i sina vapen trots att ammon kan ta slut )
Sen Ewokerna då tja Stormisarna har hårt hus på denna planet ett långt tag innan hjältarna kom de var där byggde en station och en Death Star så Ewokerna som i min bok är små tuffa djävlar och modiga de har säkert hunnit lära sig vilka svagheter Stormtroperna har och lärt sig mer efter C3PO berättad vad Rebellerna vet om dom..


<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> och varför har kejsaren ett stort jävla hål i sitt rum???
ursäkta min franska...
MVH/Sol
<p><hr></blockquote><p>Det är för att Georg Luckas ville att det skulle finnas där...
alternativt så gillar kanske kejsaren att ha ett hål i sina rum kanske kan han använda det för att slänga bort kycklings ben ?
alternativt kan det vara en del av Death stars värme och luft ventilations system i en så stor och tung mojäng som Deth star där otroliga mängder energi lagras coh används och där flera milljoner soldater jobbar i är det större chans för att hela stationen ska bli överhettad och alla där i dör en snabb bastu liknande död ( utom de soldater som kommer från planeten Finlandia de vill öka värmen och hämta Öl )
SÅ genom att med fläktar pumpa luft genom stora raviner kan de minska risken att det blir förvarm..
Bara en teori..







<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
Re: Imperiet borde veta bättre

de har ju sina plastdräkter så någon överhettning behöver de väl inte oro sig för... min teori är fortfarande att kejsaren urinerar i hålet, men har så svårt att sikta så hålet måste vara väldigt stort. visst skulle han kunna använda kraften för att kissa rakt, men det är ingen sport.

MVH/Sol
<A HREF="http://www.angelfire.com/art/heartcomics" target="_new">http://www.angelfire.com/art/heartcomics</A>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Solo=Storm Trooper!AHA!!

inte indviduellt utformade utan indviduellt anpassade det är skillnad..

Alla stormtroper som man ser i filmen är av ungefär samma höjd och bredd antagligen väljs de ut just för sin standardiserade längd.. ( Om du har sett bilder på Clontropper från Star WarsII så ser du en viss likhet mellan deras rustning och stormtroperna.. )
för sina stormtroper har kejsaren en hel galax att välja ut lämpliga soldater och potentielt möjligt att han clonar soldaterna..

I vilket fall som helst Han solo som är "Normal" längd för en stormtroper har om hjälmen man ser igenom holografik display verkligen funkar så som folk teoriserar att det gör mindre eller inga problem med att se ut medans Luke som är för kort kan ha stora problem..

Exakt hur Holografic display funkar är det ingen som vet bara att den ger stormtroperna perfekt syn oavsett ljus eller mörker..

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
Re: Solo=Storm Trooper!AHA!!

men varför kan de inte sikta rakt? robocop har ju sånt där sikte för ögonen så att han kan pricka perfekt.

fem troopers kan ju inte träffa en wookie i en trång tunnel, inte ens om han är i sällskap med en prinsessa, ett jon och en gammal snickare!!

jag kräver ett svar!!

MVH/Sol
<A HREF="http://www.angelfire.com/art/heartcomics" target="_new">http://www.angelfire.com/art/heartcomics</A>
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Re: Storm Troopers vs. nallebjörnar

"<EM>Det är väldigt tveksamt om ens ewokern besitter några som helst stridserfarenheter.</EM>"
Hur tusan lyckas rasen överleva då? De måste ju jaga. Eller är de vegetarianer som smakar illa så inget rovdjur vill äta dem? Dessutom kan de väl utnyttja terrängen rätt bra.

/[color:green]Han</font color=green> som tycker att vissa kan använda en hjärna och tänka (behöver inte vara sin egen)
 
Joined
15 Mar 2001
Messages
158
Location
Örebro
hej och hå

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Lucas kommer aldrig att spela in de tre sista episoderna i sagan. Enligt honom själv hade han aldrig för avsikt att göra det, eftersom ondskan i galaxen är död och förintad i och med Imperiets fall i sexan.<p><hr></blockquote><p>Jag tror att Lucas skrev manus till hela tolv filmer från början, men så slopade han de tre sista eftersom intrigen var alldeles för tunn...
Jag har för mig att det var nåt i stil med att någon skrapade upp lite DNA från kejsaren efter att dödsstjärnan hade sprängts, och sedan klonaden honom (igen, jag har för mig att han har klonats förut). Eller så blev det ett till klon-krig.

Tänk er det, en hel armé med Darth Vader´s...


[color:blue]De ödmjuka skola ärva jorden, men de brutala kommer bli härskare över universum</font color=blue>
 
Top