Vintrastorm
Veteran
Magnus Seter;n142369 said:Fast folk gillar ju drama, antar jag.
Anledningen till att jag sitter uppe mitt i natten och läser en tråd om ett ämne jag egentligen inte varit involverad i och troligtvis inte heller kommer att bli.
Magnus Seter;n142369 said:Fast folk gillar ju drama, antar jag.
krank;n142027 said:Tja, grejen är väl att det finns en del av oss som upplever att de som funderar på att dra är de som varit otrevliga och översittande.
Kraetyz;n149791 said:Jävlar vad drama jag missat. Är folk sura eller?
Ni är alla underbara människor som sysslar med världens bästa hobby. Tyck om varandra. Shit alltså.
CapnZapp;n149857 said:Inte så att det är något fel på omvärldsanalys men det har inte på ett rollspelsforum att göra.
CapnZapp;n149857 said:Lösning:
Använd inte ert rollspelsintresse som förevändning för att prata om politik och samhällsfrågor.
Prata om ert rollspelande istället. Vad din karaktär har gjort och inte gjort. Vilka äventyr du vill köra och inte köra. Om den magiska hammaren du byggt är för bra eller för dålig. Att din spelledare kanaliserade Tom Cruises karaktär i Tropical Thunder och hur awesomesauce det var.
Begränsa omvärldsanalysen till vilken pizza ni åt.
Inte så att det är något fel på omvärldsanalys men det har inte på ett rollspelsforum att göra. Om ni tar det på Lunarstorm eller Flashback lägger jag mig inte i, men det är att ni tar det här på WRNU som är roten till det onda.
CapnZapp;n149857 said:Prata om ert rollspelande istället.
Ram;n149905 said:jag vill minnas att det pratades om ett nytt forum för samhällskritisk analys.
anth;n149908 said:Nja. Det forum som ska användas för sådant heter Off Topic.
Vi har redan problem med att vi har för många underforum på rollspel.nu
Ram;n149911 said:Well...
Vissa anser att samhällskritisk analys är on topic, vissa anser att det inte är det. Ett explicit forum för detta är ett sätt att:
1. Försöka göra fler nöjda genom att inte behöva ha samhällskritiks analys i trådar där de inte är efterfrågade.
2. Göra det tydligt att samhällskritisk analys ÄR en del av det som vi sysslar med på det här forumet.
.113;n149914 said:Personligen har jag väldigt lite intresse i att läsa sådana trådar, om jag inte känner att de tillför något. T.ex. gillade jag Kranks tråd för ett tag sedan där han gick in på väldigt bra saker på ett väldigt bra sätt. Den hade jag aldrig läst, kan jag med 99% säkerhet säga, om den legat i ett eget underforum.
Jag förstår tanken, den är god, men i slutändan är det ändå så här: Vill du inte läsa tråden, varför gör du det då? Vill du inte läsa om eländet i världen, läs inte nyheterna läs kalle anka. Så enkelt är det![]()
Ram;n149911 said:Well...
Vissa anser att samhällskritisk analys är on topic, vissa anser att det inte är det. Ett explicit forum för detta är ett sätt att:
1. Försöka göra fler nöjda genom att inte behöva ha samhällskritiks analys i trådar där de inte är efterfrågade.
2. Göra det tydligt att samhällskritisk analys ÄR en del av det som vi sysslar med på det här forumet.
anth;n149922 said:Sedan argumenterar vissa för att om något ämne får ett eget forum så skulle aktiviteten öka där. Det stämmer inte heller (vilket alla som varit här i 10+ år är medvetna om).
TL;DR: Ett samhällskritiskt forum på rollspel.nu skulle varken leda till fler samhällskritiska trådar eller bättre diskussioner i de befintliga trådarna. Tyvärr. :sad: