Kampanjanteckningar

Här är introäventyret till Paranoia XP som jag sammanfattat på två sidor på min ReMarkable-läsarplatta. Ett rätt rälsat äventyr.

(första sidan är utkast på rollformuläret till mitt Paranoia-hack)
Jag skulle vara väldigt intresserad av att använda en platta med penna om den tillförlitligt kunde tolka handskrift – jag skriver en flytande skrivstil – men de tester jag har gjort har lämnat mycket för övrigt att önska.

Jag skulle vara väldigt intresserad av att använda en platta med penna om den tillförlitligt kunde tolka handskrift – jag skriver en flytande skrivstil – men de tester jag har gjort har lämnat mycket för övrigt att önska.
Det är inget jag använder så jag kan inte säga något specifikt, annat än att den har kunnat tolka mycket värre handstilar än min egen.

Kräver internetuppkoppling.

Attachments

• reMarkableOCR.jpg
    reMarkableOCR.jpg
    183.7 KB · Views: 11
Hur gör ni med kampanjanteckningar och ser ni några fördelar med att ha den vanan?
Jag spelleder Fantasy World just nu och då improviserar man det mesta. Upptäckte dock under förra kampanjen att det blev viktigt att anteckna, annars glömmer man lätt grejer efter ett tag. Dessutom är det svårt att få tid att skriva strukturerat. Så nu har jag gjort så här:

1000011227.jpg

På indexkorten har jag SLPs med allt som kan behövas. Det viktigaste är namn och något som sticker ut med dem. Sedan kan de ha lite egenskaper. På baksidan står deras relation till rollpersoner som de har interagerat med. Sedan har jag en pärm med agenter. De kan representeras av en eller flera SLPs, ha anknytning till andra agenter, ödesfrågor och timglas. I anteckningsboken till vänster brukar jag skriva ner lite reflektioner, idéer och sånt. Den brukar jag inte använda direkt under spelmötet.

1000011228.jpg
Sedan är det kartor, gemensamma anteckningar, skisser och namnlistor. Och spelarnas playbooks.

1000011229.jpg
Slutligen så har vi krönikan/loggen som är digital och skrivs i efterhand. Jag brukar borde skriva ut den inför varje spelmöte så att den är up to date och tillgänglig utan att man behöver sitta och kolla upp grejer med mobilen. Jag skriver en mer "torr" logg och de skriver mer blommerade krönikor ur rollpersonernas synvinkel.

Attachments

• 1000011229.jpg
    1000011229.jpg
    1.6 MB · Views: 6
Back