Nekromanti Kaffe, kaka, bullar

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Sorry men jag hatar verkligen dessa ting!!!!!

tacka vet jag falle (flyttar in utropstecknen i en spoilertagg)
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Haha, ventileringsbehov? :)

Kaffe, kaka och bulle är ju lite simplare att sitta och smågotta på under ett möte. Det hade dessutom varit lite random (men awesome!) om någon apropå ingenting dök upp och utropade "Jag tog med falle till alla idag, någon som vill ha?"
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag har en fallefavorit, de har varit bäst i stan i säkert 10 år. När jag tränat på Friskis & Svettis brukar jag fira med en riktig falle där. Mmmm!
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
ceruleanfive;n246142 said:
Haha, ventileringsbehov? :)
Minst sagt T_T ?

Kaffe, kaka och bulle är ju lite simplare att sitta och smågotta på under ett möte. Det hade dessutom varit lite random (men awesome!) om någon apropå ingenting dök upp och utropade “Jag tog med falle till alla idag, någon som vill ha?”
Jag tycker alltid det är lite svårt med fikanormen eftersom jag inte riktigt tål att dricka/äta dom sakerna. Blir lite tokig om jag får i mig för mkt koffein eller för mycket söta bröd. + jag brukar bli hungrig av dom.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Jag älskar inlagd gurka på fallen???? där kan det gärna få vara sött! Söta gurkor > söta bullar! [heteronorm…?]
och och och tahini som fan!!!!! och aubergine
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
2097;n246150 said:
Jag tycker alltid det är lite svårt med fikanormen eftersom jag inte riktigt tål att dricka/äta dom sakerna. Blir lite tokig om jag får i mig för mkt koffein eller för mycket söta bröd. + jag brukar bli hungrig av dom.
Det köper jag, helt klart. Det känns dock som att vi diskuterar äpplen och päron (fallar och bullar?) – det ena är mat och det andra är fika. (Kom nu inte och påstå att falle är fika!)
 

soda

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
313
Vi brukar inte äta något när vi spelar längre, utan bara dricka kaffe. Innan äter vi dock alltid(?) sushi. Det är trevligt - först äter vi middag tillsammans, sen spelar vi. Förr åt vi alltid snacks och godis och drack öl. Saknar ölen, det får jag göra något åt.

?Menar ni att ni äter mat samtidigt som ni spelar? Det låter ju helt depraverat! :)
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Nej nej nej, det jag påstår är att mat > fika!
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
soda;n246165 said:
Vi brukar inte äta något när vi spelar längre, utan bara dricka kaffe. Innan äter vi dock alltid(?) sushi. Det är trevligt - först äter vi middag tillsammans, sen spelar vi.
Har ni någon tidsbegränsning till detta? Vill ju gärna maximera speltiden.

?Menar ni att ni äter mat samtidigt som ni spelar? Det låter ju helt depraverat! :)
Ja jo nej medan vi drar igång bara. Sen när fallen är uppäten så drar corsair council theme song och vi lottar ut en person att börja spelet. Sist var det jag och då berättade jag om hur Khbaabee tyvärr hade dött T_T
 

soda

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
313
2097;n246166 said:
Nej nej nej, det jag påstår är att mat > fika!
?Ja, det är ju självklart. Jag skulle flippa ur helt om någon gav mig fika när det var dags för mat.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
soda;n246174 said:
Ja, det är ju självklart. Jag skulle flippa ur helt om någon gav mig fika när det var dags för mat.
Ja precis! Äntligen nån som fattar!

Ändå tycker jag det är det som händer i Sverige daily monthly weekly and yearly until you — — see clearly that it’s food with a capital M A T so don’t — with me!!
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Falle, nej tack. Kaffe, ja tack. Bullar oftast nej tack. Ibland är det gott med bullar och fika men sällan jag är fika sugen.

men får jag inte mitt kaffe. Ja då vill inte ens jag själv ha med mig att göra :)
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
CW mental ohälsa
Jag får röster i huvudet av koffein. Som skriker och håller på. Det sätter dock inte in förrän typ fem-sex timmar efteråt. Eller, som jag snarare vill se det, jag har upptäckt det magiska: att bryta med allt koffein ledde till att jag slapp röster i huvudet! Kanske vore något för psykvården att tänka på, ett smidigt knep för att klara vardagen lite enklare!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Alltså jag MÅSTE äta konstant när jag spelar rollspel, verkar det som ibland! Dels positiv stress (callback till nerv-hörnan-tråden) och dels att min hjärna bränner socker när jag är fokuserad. Jag är verkligen en sockermissbrukare!

Nu har jag börjat öppna upp för sallad lite mer, och tänker prova att ha en skål med gurka, morötter och spenatblad jag kan muncha på, det lägger sig bra i magen.

Nötter är också okej.

Finns det godis så kommer jag ÄTA UPP DET! Chips, jag äter upp det. Te, kaffe, bullar, jag tuggar mig igenom allt.

Tidigare hade vi tradition att äta tillsammans. Mycket trevligt, men krävde mer tid också. Vill man äta vid spelbordet är små skålar med en enkel och tjock soppa det bästa, tycker jag. Tar lite plats, inge kladd, går lätt att laga. För bortåt 10 år sedan hade vi också en tradition att göra flera kannor med te, lapsang souchong, det doftade tjära i hela rummet. Nu har jag utvecklat någon sorts känslighet mot lapsang, dricker jag det på kvällen blir jag lätt manisk. :p Jag är också koffeinkänslig (inte på den nivån att jag får hallisar) men det är något speciellt med just lapsang som verkligen får mig att gå igång!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Moderering:

Det här är inte ett off-topic-forum. Off-topic-forumet är stängt.

Man skulle eventuellt kunna tolka tråden som en matkulturtråd, men i så fall får ni hemskt gärna göra något vettigare än att bara uttrycka er fandom/illvilja över kaffe/kaka/falafel/bulle.

Vill ni köra vidare vill jag se bull- och kakrecept alternativt restaurang- och kaférecensioner, så att det faktiskt är kultur och inte off-topic!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Krille;n246194 said:
Moderering:

Det här är inte ett off-topic-forum. Off-topic-forumet är stängt.

Man skulle eventuellt kunna tolka tråden som en matkulturtråd, men i så fall får ni hemskt gärna göra något vettigare än att bara uttrycka er fandom/illvilja över kaffe/kaka/falafel/bulle.

Vill ni köra vidare vill jag se bull- och kakrecept alternativt restaurang- och kaférecensioner, så att det faktiskt är kultur och inte off-topic!
Man är ju tacksam över att ni moderatorer står ut med oss dårfinkar, alltså! Tack!
 
Top