Nekromanti Köpa KULT?

imni

Veteran
Joined
26 Sep 2003
Messages
10
Location
Metropolis... eller?
Hej, ny här på forumet.

Jag har aldrig spelat KULT, men är väldans sugen på att köra det. Jag undrar helt enkelt om ni tycker att det här köpet är okej.

Böckerna ska tydligen vara lite slitna.


- KULT 91 års version (boxen), med rollformuläret och orginaltärningar.
- Mörkrets Legioner.
- Den Svarta Madonnan.
- Fallna änglar.
- Tarotikum.
- Metropolis

Allt ihopa för 1100kr. Är det värt det?
 

Ghoulz

Swordsman
Joined
27 Jan 2002
Messages
496
Location
Handen
Ja och nej.

Mest ja, för Kult är överlägset alla andra skräckrollspel. 1100 spänn känns som rätt mycket pengar, men om man ser till att du typ får ALLT så är det väl ok. Innan jag handlar rollspelsprodukter brukar jag alltid ställa mig själv frågan om skiten är spelvärd, men det stadiet har du redan tagit dig förbi med tanke på att det gäller Kult. Du kommer spela det, med största sannolikhet.

Det enda nej jag kan tänka mig är avhängigt hur pass slitna böckerna är. Om det är lösa sidor eller hundöron eller kaffefläckar vi snackar här. Sitter spelet ihop, slå till.
 

imni

Veteran
Joined
26 Sep 2003
Messages
10
Location
Metropolis... eller?
Re: Ja och nej.

För att citera säljaren exakt

"Allt i bra skick. Boxarna är något luggslitna men hela. Böckerna är har bläddrats i många gånger, inga lösa blad."

Så det ska väll inte vara nått större problem.
 

Ghoulz

Swordsman
Joined
27 Jan 2002
Messages
496
Location
Handen
Kör hårt.

1100 spänn är 1100 spänn, men Kult är Kult. Jag kan inte tänka mig ett prisvärdare rollspel om så priset var det dubbla.
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Ja och nej.

Jag tycker också att du skall slå till, för prylarna är verkligen asbra. Däremot kan du skära ned ca. 200-300:- på att skita [color:\\"red\\"]fullständigt[/color] i Svarta Madonnan, för det är en hel kartong med slöseri med tid + tråkigheter.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,536
Location
Fallen Umber
Svarta Madonnan

Är Svarta Madonnan verkligen så tråkigt? Jag har funderat på att försöka skaffa det (dvs köpa det nästa gång jag ser det till salu) eftersom det är en av få hål i min Kultsamling, men det kanske inte är värt då? Jag har hittills hittat något intressant i alla Kultböcker jag läst.


/Dimfrost, kulting
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Svarta Madonnan

"Är Svarta Madonnan verkligen så tråkigt? "

Det är rätt hårt rälsat och förespråkar våldsamma lösningar på de flesta problem. På många sätt känns det som ett klart Okultigt äventyr. Jag hade inte särskilt roligt när jag spelledde det även om mina spelare hade det.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,536
Location
Fallen Umber
Re: Svarta Madonnan

Hmm, ja, det där låter vagt bekant från någon tidigare diskussion. Nåväl, det är ganska lågprioriterat så det är inte så stor chans att mina pengar räcker till det: saker som står över Den svarta madonnan på listan är Nobilis, Castle Falkenstein, Västmark, Victoriana, Engel, mm...


/Dimfrost
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Svarta Madonnan

Jag måste bara fråga, hittade du något som helst av nytta i Fallna Änglar? Och vad i hela friden då? Jag fick den engelskspråkiga utgåvan för typ 35 spänn, och jag kan inte påstå att det var värt det.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,536
Location
Fallen Umber
Re: Svarta Madonnan

Hmm, nej, det kanske jag inte gjorde, egentligen... Jag drar mig härmed ur debatten och skyller på ogiltiga argument. :gremcrazy:


/Dimfrost
 

imni

Veteran
Joined
26 Sep 2003
Messages
10
Location
Metropolis... eller?
om det hade gått

Nu har jag inte så mycket till val. Han säljer endast "allt på en gång". Så det blir till att betala för madonnan också.
 

imni

Veteran
Joined
26 Sep 2003
Messages
10
Location
Metropolis... eller?
Sinkadus artiklarna

Fick reda på att han även skickar med kopior på alla Sinkadus artiklarna som skrivtis om KULT. Nu vet jag inget om de, är dessa nått att ha? Ska jag bara vara glad för att dom skickas med eller överlycklig?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Slå till !!

Jag tycker ABSOLUT att du ska köpa Kult. Det är ett genuint skräckrollspel som altid är kul att sepal ! Jag hade välldans skoj när jag spealde det senast & fick kalla kårar när jag cyklade hem på natten efter äventyr i Kult... :gremwink:

& för den delen, välkommen hit till rollspel.nu !!!!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Sinkadus är ju alltid bra !

Ja, jag tyckler att du ska jubla lite att få med artiklarna. Sinkadus håller allt iggenom en bra kvallite !
Så det är ju bara att tacka & ta emot !
 

imni

Veteran
Joined
26 Sep 2003
Messages
10
Location
Metropolis... eller?
givetvis

klart jag ska köpa Kult, går bara o väntar på att det ska dyka upp i brevlådan nu.


& för den delen, välkommen hit till rollspel.nu !!!!

tackar tackar
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,536
Location
Fallen Umber
Re: Sinkadus artiklarna

Höjdpunkten bland sinkadusartiklarna är äventyret Rösten ur det förgångna (med reservation för att jag tar titeln ur huvudet, och att det var något år sedan jag läste det sist), där Jesus tar hjälp av rollpersonerna för att orsaka Apokalypsen. Eller nåt. :gremwink: Hur som helst fanns det ganska mycket material till Kult i Sinkadus, så du hittar säkert en hel del godbitar.


/Dimfrost
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: om det hade gått

Så kass är inte madonnan. Det finns en rätt bra infallsvinkel till hur rollpersonerna kan börja lära sig drömkonst som jag hade nytta av iaf. Det är nog något som många spelledare tycker är svårt, så det var väl bra.

/Rising
har extremt lite erfarenheter av extramaterialet till Kult.
 
Top