Nekromanti Köpa KULT?

Cad

Veteran
Joined
14 Jan 2002
Messages
127
Location
Jkpg
Re: om det hade gått

Tycker faktiskt inte heller den är sååå dålig, visst allt är inte hyperbra men som med allt annat kan man ju faktiskt modda efter eget tycke o smak. Jag har spellett den 2ggr o läst igenom den ett antal fler..skulle inte sälja mitt ex för 500 spänn..den är självklar bland kultprylarna..
Så tycker jag i alla fall..
 

Netzach

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
71
Location
Malmö
Re: Svarta Madonnan

(Med risk för att bli tjatig)
Tycker att Svarta Madonnan är det bästa supplement som släppts till KULT. Kampanjen är vansinnigt genomarbetad, med bakrund och annan info. Att spelleda det är skitenkelt emedan det mesta som rollpersonerna kan hitta på är medtaget och konsekvenserna därav presenteras.

Jag har kört det två gpnger tidigare och det var skitbra enligt alla inblandade. Håller nu på att köra det en tredje gång och inser nu att det är bra om ingen RP är rationalist...
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Svarta Madonnan

Är Svarta Madonnan verkligen så tråkigt?

Har inte läst den, men det påminner mig... När Kult gavs ut på engelska, översattes Svarta Madonnan också?
Bara med tanke på att GDW gav ut en modul till Twilight:2000 som hette "The Black Madonna" några år tidigare...

--
Åke
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Svarta Madonnan

"När Kult gavs ut på engelska, översattes Svarta Madonnan också?"

Jag tror inte det, för på engelskspråkiga Kultsidor kan man få läsa om jänkare som ställer väldigt många förvirrade frågor om det; typ "utspelades det svenska Kult under andra världskriget?" osv.

den här sidan står det om en planerad "The Black Madonna" som dock aldrig gavs ut.

/Rising
 
Top