Nekromanti Köp tips

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Re: Det var en gång...

Jag är HELT bombsäker på att den hette "Det var en gång". Serien var nämligen min odiskutabla favvis. Jag kan fortfarande komma ihåg den ljuvliga titellåten. Tyvärr är min franska ganska kass men den började med "La fini" eller någe i alla fall :gremsmile:

Fly me to the moon and let me play among the stars
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Det var en gång... (titelsången)

L'infini
Les prairies bleues du ciel
Decouvert
Comme un grand livre ouvert
Et la Terre
Cette vie ephemere
Qui prend quand l'etoile passe
Sa vraie place dans l'espace

Infini
Qui devant nous devoile
Ses cometes
Ses planetes, ses etoiles
Et le ciel
Tel un reve eternel
Ou le temps meme s'efface
Pour faire place a l'espace

Infini
Vers lequel nous allons
Plein de joie
Sur les chevaux du vent
Le futur,
L'aventure nous font face
Laisse-moi te conter
Il etait une fois l'espace ....

*** Break musical ***

Infini
Dont nous sommes sentinelles
Symphonie
A portee de nos ailes
Harmonie
Dont jamais on n'se lasse
Tu verras
Vient prend place
Nous partons pour l'espace

Infini ....


- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ett spel som jag tycker är bra och enkelt är Stjärnornas Krig. Bra óch enkla regler !!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Det var en gång... när?

det där fattade jag tyvärr inte så mycket av... :(

Är det någon som vet <I>när</I> denna serie gick på TV? Jag vet att jag såg den när jag var liten, och jag tyckte den va grymt bra. Favoritserien på den tiden :)

 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Ett spel som jag tycker är bra och enkelt är Stjärnornas Krig. Bra óch enkla regler !!"

So it were, laddie boy, so it were. Sen tog TSR över. Problemet beskrivs bäst genom att citera en av grundkonstruktörerna till det första SW - RPG:
"Or take Star Wars: The Roleplaying Game, which I designed. I could have taken Gygax & Arneson's Dungeons & Dragons and changed it around, calling swords blasters and the like. But instead, I set out to simulate the movies, to encourage the players to attempt far-fetched cinematic stunts, to use the system itself to reflect something about the atmosphere and ethos of the films." --Greg Costikyan

Uppenbarligen hade TSR en annan åsikt, vilket iofs inte torde förvåna särskilt många.

--
Björn
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Re: Det var en gång... (titelsången)

Ha! Hur coolt som helst! Nu måste jag lära mig franska! :)

Fly me to the moon and let me play among the stars
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Det var en gång...

<I>Jag är HELT bombsäker på att den hette "Det var en gång".</I>

Jag är lika bombsäker på "Det blir en gång"... Ska fråga brorsan när jag åker upp till honom över jul. Han och svägerskan såg på den också, och de var runt 25 när den gick så de borde minnas det rätt tydligt.

--
Åke
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Det var en gång... (Vill jag se igen!!)

Är säker på att den hette det var en gång

Sökte för skojs skull på Tv-serie, det var en gång och fick 3080 träffar i Altavista

Bl.a. en sida som efterlyser just denna serie:
http://stp.ling.uu.se/~zrajm/2040/iv.html Där står följande: Il était une fois.. l'espace (Det var en gång.. rymden) Självständiga avsnitt

Riddaren - föreslår att mejlbomba SVT att visa serien igen *saknar den*


Även den bäste har dåliga dagar
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Det var en gång... (PSI)

"Den andra utspelade sig i rymden och blandade en episk rymdsaga med lite allmän historieutbildning och en del Star Trek Prime Directive-liknande floskler, och hette kort och gott "Det var en gång... i rymden" ("Il était un fois... l'espace"). I stort sett var det samma huvudpersoner, med enda tillägg i form av Lt Mercedes, "Psi"."

PSI? Är det han som hela personen är som ett stort vitt skägg? ;-)

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
Re: Bortom Evangelium

"stora delar av utrustningslistan är ett svart hål"

nej, kom igen... säg inte att du också har börjat med svarta-hål vapen, generatorer, singularitets-glödlampor :gremsmile:.....
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Bortom Evangelium

"nej, kom igen... säg inte att du också har börjat med svarta-hål vapen, generatorer, singularitets-glödlampor :gremsmile:....."

Inte riktigt. /images/icons/wink.gif

Däremot finns det ett stort vacuum i utrustningslistan, ungefär som om ett svart hål hade sörplat i sig den... /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Det nånting en gång...

<I>Är säker på att den hette det var en gång</I>

Tröttnade på att vänta till nästa vecka, så jag ringde upp brorsan ifråga. Samtalet började ungefär så här:
"Du, kommer du ihåg den där franska tecknade SF-serien som var en fortsättning på en serie om världshistorien..?"
"Umm... Aha, du menar 'Det blir en gång'?"
"(-: Är du säker på att det var så den hette?"
"Visst! Den första hette 'Det var en gång' och handlade om historia, och sen så kom den. Det dök upp nån tredje variant om människokroppen också, men den var schit."

När vi diskuterade det vidare hade han dock ett luddigt kanske-minne av att den möjligen hade visats i Sverige mer än en gång, eventuellt på nån annan kanal, så det finns en möjlighet att den kan ha gått under olika titlar i programtablåerna.

--
Åke
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Det nånting en gång...

"När vi diskuterade det vidare hade han dock ett luddigt kanske-minne av att den möjligen hade visats i Sverige mer än en gång, eventuellt på nån annan kanal, så det finns en möjlighet att den kan ha gått under olika titlar i programtablåerna"

Eftersom vi inte haft så många TV-kanaler så länge 10-15 år, och jag såg den för betydligt längre sedan, och minns det också, så kan det bara gälla SVT...

Riddaren - mejlar i nuläget till SVT /images/icons/smile.gif


Även den bäste har dåliga dagar
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Självklart så menar jag den första utgåvan. Den är klart bäst tycker jag. Sen att man kan "låna" böcker från andra upplar är helt ok.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 
Top