Nekromanti Köp tips

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Tja, snart ska Star Warsrollspelet ha tagit sig över Atlanten till den karga norgen... lär bli rätt dyrt, dock.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Fading Suns.. Bra lätt spel med cool värd många möjligheter till allt från Power gaming/Intrig/taktik/humor/skräck till tja vad du vill..

Star Wars ( Westend games version ) snabba roliga regler.. TYVÄR har jag inte den nya så jag kan inte utala mig om den..

Neotch2.. Techno triller action men med möjligheter till SF äventyr..
tja sen så Aaaa


OM du gillar Star Trek kan du titta in reglerna för det spelet.. ( Helt dåliga ÄR inte reglerna. Specielt skeppbesättning reglerna är bra )
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Varför köpa? = Stjäla är förbjudet

Fast jag Håller med Evangelium har potential tyvär så tja
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Evangelium???

Evangelium, var inte det bara en spelvärld? och att man skall hämta hem även Gränsvärldar? Men hur som helst är det ju gratis /images/icons/smile.gif

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Speciellt...

...om det är kontruktören som ger bort det gratis :)

Riddaren - som anser att man bör ladda hem Gränsvärldar om man laddar hem Evangelium


Även den bäste har dåliga dagar
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Speciellt...

Kan man ladda hem evangelium. Jag trodde att det inte fanns nån nerladningsbar version än?

Per
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Salamitaktiken, min vän!

Åhh jag vet att det är fult spelbart jag har själv testat det. Det jag hoppdes var att det kommit upp en mer komplett och nedladdings bar version.

Per
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Bortom Evangelium

"Det jag hoppdes var att det kommit upp en mer komplett och nedladdings bar version."

Jag jobbar smått (den lilla tid jag har över) på att sammanställa Evangelium. Just nu är det på 102 sidor och det är massor kvar att skriva på geografi och samhälle. Rymdskepp saknas, stora delar av utrustningslistan är ett svart hål, och alltihop är tämligen ostrukturerat. Men nu har jag ett mål, så får jag bara det lite mer lugnt på jobbet så ska jag nog kunna få ihop något.

I pipelinen och med högre prioritet ligger Geografica (väntar på en karta, så att geografin kan skrivas klart) och Skymningshem (är inte långt kvar till layouten). När de är klara så ska jag koncentrera mig helt på Evangelium ett tag.

Bortom Evangelium finns det mycket skoj på gång. De mest substantiella planerna är Det Var En gång (SL-bok till Västmark), Transcendens (nädu, där säger jag bara namnet), Häxkonst (magibok till Västmark), och kampanjerna Tronpretendenten och Konungens Svärd, båda till Västmark. Men det lär ta ett tag innan dessa börjar bli officiella.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Det var en gång...

Det Var En gång (SL-bok till Västmark)"

Just det namnet förknippar jag med en tecknad serie som gick på TV för en herrans massa år...och får mig att tänka på rymden och liknande...inte fantasy och historia.

Riddaren - gillade den serien


Även den bäste har dåliga dagar
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Det var en gång...

<I>Just det namnet förknippar jag med en tecknad serie som gick på TV för en herrans massa år...och får mig att tänka på rymden och liknande...inte fantasy och historia.</I>

Hette inte den 'Det <B>blir</B> en gång'? 'Det <B>var</B> en gång' var väl en snabbgenomgång av världshistorien, lätt Frankrike-centrerad, med samma figurer i rollerna.

--
Åke
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Det var en gång...

"Hette inte den 'Det blir en gång'?"

Inte vad jag minns...men jag var ju så liten då, tror inte ens jag var tonåring på den tiden... Så det är dock inte omöjligt.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Det var en gång...

"Hette inte den 'Det blir en gång'?"

Näpp. Det blev till slut tre serier av de där figurerna. Den första om historien hette mycket riktigt "Det var en gång" ("Il était un fois").

Den andra utspelade sig i rymden och blandade en episk rymdsaga med lite allmän historieutbildning och en del Star Trek Prime Directive-liknande floskler, och hette kort och gott "Det var en gång... i rymden" ("Il était un fois... l'espace"). I stort sett var det samma huvudpersoner, med enda tillägg i form av Lt Mercedes, "Psi".

En tredje serie kom under slutet på åttitalet eller början på nittitalet och utspelade sig i kroppen. Även denna var lite allmänbildande om kroppen och dess funktioner, och även denna hade med samtliga huvudpersoner från tidigare serier, inklusive Psi. Denna hette "Det var en gång... kroppen" ("Il était un fois... l'homme").

Själv är jag totalt insnöad på den andra serien, och det är också den som är mest populär. Är det någon som har den på originalspråket med svensk text så skicka en kopia till mig illa fort. /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Det var en gång...

<I>Den andra // hette kort och gott "Det var en gång... i rymden" ("Il était un fois... l'espace").</I>

Jo, jag vet att den hette så i original, men jag har bestämt för mig att den hette 'Det blir en gång' när SVT sände den...

--
Åke
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Det var en gång...

"Jo, jag vet att den hette så i original, men jag har bestämt för mig att den hette 'Det blir en gång' när SVT sände den..."

Får man tro Arkivet för ljud och bild (ALB) så heter den "Det var en gång rymden" på svenska (dvs utan både "i..." och "blir").

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
Top