Kändisar med spelhobby

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,993
Location
Ereb Altor
Hårdrockaren Johan Sjöberg (på Ä-spel) hängde tydligen med Sthlms hårdrockselit, inkl kända band, och spelade tydligen med dem i Äspels lokaler. Enligt någon av Fandrakes verk. Vill minnas att Sator nämndes.
 

MarcusK

Veteran
Joined
8 Dec 2021
Messages
3
Location
Lund
En hel massa komiker som figurerar i podden "Rollspelsklubben", vilket jag antar att flera känner till! Värt att nämnas i vilket fall!
 

aknaton

Apostat
Joined
3 Jun 2008
Messages
217
Location
Ronneby
I senaste avsnittet av "Text och musik med Eric Schüldt" avslöjade Eric att han i ungdomen spelade rollspel.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,020
Location
Sthlm
I senaste avsnittet av "Text och musik med Eric Schüldt" avslöjade Eric att han i ungdomen spelade rollspel.
Japp. Hans "gäng" var mitt "gängs" storasyskon och är det fortfarande, antar jag?
Bland dem fanns också TV-spels journalisten på Super Play (nuvarande juristen) Magnus Eriksson, Ekonomihistrikern och mångåriga Vertigo-Förlag medarbetaren Daniel Berg och ett antal mer privata privatpersoner.

Erik var i alla fall tämligen likadan då som nu. Men han är jätterolig också, vilket jag inte tycker synns i hans olika radio och podd grejer.

edit: Eller jag hoppas på att han fortfrande är rolig, har inte träffat honom på säkert 15 år.
 
Last edited:

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,075
Verkar vara väldigt ont om kändisar som spelar rollspel. Trist.

Men finns det inte en massa amerikanska kändisar som spelar DnD (åtminstone i enskilda YouTube-klipp)?
 
Top