Nekromanti Kända svenska rollspelare (nördregistrering)

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,945
Orvar som hade filmkrönikan (Sävström?).
Och;
Fredrik Strage, om jag inte minns fel.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Fredrik Strage, om jag inte minns fel.
Jo, det stämmer. Han valde bort det till förmån för musiken eftersom coola musiker verkade få ligga mer än skäggiga gamla rollspelsrävar.

Edit: Var det inte den där radiodokumentären om rollspel?
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Piratpartiets partiledare, Rickard Falkvinge har jag för mig är gammal DoD nörd. Vet inte om han räknas in på kändisfronten?

Kitty Jutbring (känd från Big brother m.m) har jag för mig rollspelar, hon undervisar iaf en av deltagarna i att rollspela under ett big brother avsnitt.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Alltså, vad är grejjen med att det är helt ovärda människor som är gamla rollspelare? Är det svenska kändisar som suger, eller är det svenska rollspelare?

Ska jag dela hobby med E-Type, Winnerbäck, Schulman, Birgersson, Uggla och annat bottenskrap kan man ju lika gärna lägga av direkt. Såna vill man ju inte assoscieras med.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,955
Location
The Culture
Ska jag dela hobby med E-Type, Winnerbäck, Schulman, Birgersson, Uggla och annat bottenskrap kan man ju lika gärna lägga av direkt. Såna vill man ju inte assoscieras med.
Kan du ge ett exempel på en häftig kändis som du gärna skulle dela hobby med?

/tobias -- Ernst-Hugo Järegård borde ha spelat rollspel...
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Rapparen Melinda berättar i Mikrofonkåt att hon var med när hennes storebror Profilen spelade rollspel. Och jag vill minnas att Fredrik Strage berättade i Nöjesguiden att han hade diskuterat rollspel med Petter när han intervjuade honom, även om det inte kom med i själva intervjun.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,902
Location
Stockholm
Gurgeh said:
Kan du ge ett exempel på en häftig kändis som du gärna skulle dela hobby med?
Robyn, Ebbot, Börje Salming.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,885
Location
Off grid
Lisa Nilsson var ju Fantasyfantast när rollspelsvågen pågick som bäst. Vet inte om hon spelade dock.

//EvilSpook
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Jag undrar om inte Jonas Hassem Khemiri (ett öga rött) måste ha spelat rollspel, åtminstone lite, eftersom han ger en visserligen barnslig men korrekt beskrivning av det i Montecore...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,591
Location
Helsingborg
Dante said:
Gurgeh said:
Kan du ge ett exempel på en häftig kändis som du gärna skulle dela hobby med?
Robyn, Ebbot, Börje Salming.
Robyn har spelat, inte konstant under en längre tid, men har provat på det när rollspel anordnades som en ungdomsaktivit. Detta var innan hon blev känd. Fast jag vet inte om det räknas egentligen. Tror nog att de flesta kändisar som växte upp under 80-talet testade på rollspel. Sedan har jag för mig att någon gamling (Bengt Bedrup?) ville spela rollspel under ett program i Stjärnor på slottet, eller vad nu det där skitprogrammet hette. Det var typ friformsaktigt, något jag som kan tänka mig att skådespelare prövar i sina improvisationsövningar, även om rollgestaltandet mest var en ursäkt för att få pussa damerna på munnen.

Byt för övrigt "rollspel" i tråden mot "knark" och det blir roligare läsning.

/Han som åtminstone startar rykten
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Gurgeh said:
Kan du ge ett exempel på en häftig kändis som du gärna skulle dela hobby med?
Har alltid drömt om att spela rollspel med Maud Olofsson, Mikael Persbrandt och Per Moberg
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Det beror väl på var man drar gränsen för "känd", och vad "gamla" ska betyda. Och om man får lov att tala i egen sak. :gremwink:
 
Top