Julkalendern is coming! THIS IS YOUR 10 DAY WARNING

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Så. Jag visste inte riktigt om det här skulle in under makande eller evenemang men jag tänker att moderatorer med flinka fingrar förmår flytta hela faderullan ifall fel förekommit.

Nå, visst minns ni att vi hade en makarkalender, lite hastigt påkommen, 2019? Och en 2020?

Klart vi ska ha en i år igen. Det här är bara en liten uppvärmningstråd, en "fair warning" och en påminnelse om vad som komma skall. Jag tänker mig ungefär samma lösa struktur som tidigare år:

  • Tillsammans strävar vi efter att öppna en lucka per dag fram till julafton.
  • Det finns ingen gräns för hur många luckor som kan öppnas på samma dag. Det kan finnas flera luckor med samma siffra.
  • Man "öppnar en lucka" genom att posta ett inlägg.
  • I inlägget ska följande finnas med:
    • En kort beskrivning av vad som finns på utsidan av luckan, förutom siffran.
    • Valfritt: ett julrim relaterat till innehållet.
    • Ett innehåll, lagt inom spoilertaggar för maximal luck-känsla.
  • Innehållet ska vara något man skapat till något rollspel. Eller det kan ju vara ett rollspel också, om man hunnit bygga ett. Det kan vara en husregel man just kom på, en SLP som kan slängas in någonstans, det kan vara ett vapen med stats, en ny klass till D&D, en ny bakgrund till Rotsystem, en mini-dungeon, en häftig organisation, ett äventyrsfrö, en inspirerande mening eller nästan vad som helst som faller under kategorin "skapande" och "rollspel".
  • Skulle vi som kollektiv missa en dag så gör det inte jättemycket, men om man är den förste som postar något nästföljande dag så är det helt OK att numrera sitt inlägg retroaktivt.

Jag tänker också återanvända namnet "kreativitetskalender" från förr året, eftersom "rollspelsmakarkalender" är för långt.
 
Top