Ja. Men jag tycker ändå att ni borde tillåta .jpeg.Då är det väl lättare för dig att bara döpa om dem?
Jag skrev inte att det är "jobbigt". Kalla mig gärna perfektionist, för det är jag; jag gillar när saker är korrekta, oavsett om de "fungerar" eller inte.Det gör väl ingen skillnad. och ärligt talat tycker jag "det är jobbigt" inte är en giltig orsak då.
Jaha. Jag trodde inte att det var en så vansinnigt jobbig sak att korrigera.Vi har bättre saker att förändra och förbättra än att lösa en massa småsaker som lata användare inte orkar själva.
Fanns. Man kan nog betrakta det som dött idag, och i vilket fall så hanterar filsystemen kortformer på namnen ändå.P g a att det finns ett OS som inte klarar filändelser på fyra bokstäver
Även om jag i princip håller med (jpeg är den rekommenderade ändelsen, precis som mpeg, html osv) så kan jag inte låta bli att föreslå en annan lösning:Min bild har hetat "shaggy.jpg" tidigare, men i o m att alla andra bilder i min bildkatalog har korrekta ändelser så skulle jag vilja byta namn på den här också, och noterade precis att det inte gick att ändra till "shaggy.jpeg".
Öh, va?Hade du haft en .tiff så hade du konverterat till .jpg utan att bråka
Ja, det tycker jag. Är det något fel på det?men bara för att du vill köra "korrekta ändelser" så tycker dua tt vi ska ändra saker.
Du tycker således inte att det är att "ha någon inverkan" att tvinga användare att döpa om sina korrekt namngivna JPEG-filer? OK.Tills dess satsar vi hellre tiden på att förändra saker som faktiskt har någon inverkan.
Tanken har slagit mig också, men det känns väldigt fel även att byta bildformat (särskilt från en JPEG-bild), bara för att forumet inte godkänner filändelsen ".jpeg". Det får bli en mjuklänk tills vidare.Gör om bilden till PNG eller GIF. Tre bokstäver, problemet löst.
När det finns en så pass enkel workaround så finns det säkert mycket som är betydligt viktigare att lägga energi på. I vilket fall så är det i slutänden Gardeners system och det är han och ingen annan som bestämmer vad som ska göras.Du tycker således inte att det är att "ha någon inverkan" att tvinga användare att döpa om sina korrekt namngivna JPEG-filer?
Du borde prova det någon gång, det är befriande.Jag tror f ö banne mig inte att jag någonsin har svarat något i stil med "Sluta gnälla." under alla mina år av ideellt engagemang; inte ens efter att ha jobbat i femton timmar i sträck, eller alla gånger då det inte varit mitt fel utan användaren själv som har klantat sig, men jag som fått reda ut det efter att ha blivit utskälld. Då kan man tala om att "gnälla".
JPEG har en hel del overhead, så på små bilder (som en avatar) så är normalt sett GIF eller PNG mycket effektivare i vilket fall. På stora bilder drar JPEG dock ifrån, såvida det inte är teckningar eller annat som packas effektivt med RLE-kodning.men det känns väldigt fel även att byta bildformat (särskilt från en JPEG-bild)
När man å andra sidan ställer det i proportion till hur enkelt det bör vara att fixa är det tveksamt. Jag inbillar mig att det rör sig om en femsekundersändring (+ incheckning).När det finns en så pass enkel workaround så finns det säkert mycket som är betydligt viktigare att lägga energi på.
Precis. Alltså kan vi lika gärna lägga ner det här nu, i väntan på att han svarar.I vilket fall så är det i slutänden Gardeners system och det är han och ingen annan som bestämmer vad som ska göras.
Jag har en grundprincip när folk frågar hur lång tid något tar och den är "aldrig mindre än fyra timmar". Visst, ibland kan det gå lite fortare, men ofta så poppar det upp något strul som gör att det tar längre tid än vad man tror. Bättre att bli geniförklarad för att man gör ett fyratimmarsjobb på två timmar än att bli idiotförklarad för att göra ett halvtimmesjobb på två timmar.Jag tycker du borde veta att det inte finns något femminutershack (än mindre femsekunders) i verkligheten.
De som säger att storleken inte spelar någon roll brukar inte ha så mycket att komma med...Jag pratade inte om storleken.