Nekromanti JOINKS!!! Spöhöhöken!!!

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Spooky !!

Det där låter ju helt kalrt mysko faktsitk !!
Men för att försöka svara på frågorna....
1) Nej, jag har tyvärr inte "råkat" ut för spöjken eller liknande. Men jag skull gjärna vilja vara med om det.
2) Naee, det har jag väll inte gjort- Även om det är en bra idé.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
"1.Om nån av er har råkat ut för nåt liknande?"
Nope, spöken, magi, spådomar och gud är precis likadant för mig.. Jag tror på det när jag upplever det.. Att andra tror på dem eller lägger fram förslag om att sådant finns baserat på upplevelser får stå för dem.. Jag tänker iaf. inte argumentera emot..

"2.Har ni använt era upplevelser i rollspelssammanhang?"
Eftersom jag inte tror på sådant (eller snarare är öppen för förslag) så har jag inte använt egenupplevda spökhändelser.. Dock är det inget som hindrar mig från att läsa andras upplevelser och använda dem eller göra om mina egna mer "jordnära" upplevelser till spökupplevelser..

"3.Hur använder ni spöken i era rollspel?"
Beror på hur rollspelet ser på spöken. I DoD så finns kummelgastarna beskrivna så jag använder dem så.. Om jag skulle stöta på ett rollspel som inte beskriver spöken ingående så kör jag dem nog som från andras upplevelser och från filmer.. Poltergeistliknande beteende och man ser oftast aldrig spöket själv.. Spöken sinsemellan följer knappast samma mall utan är inviduella, precis som människor.. Man kan tolka detta lite som att man gör spöket så att den passar in i stämningen i äventyret..

~Nu när det var så många Mulder på forumet så då visar [color:\\"green\\"]Han[/color] upp sig i rollen som Scully
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag måste hålla med Rising. Lyckost dig. De verkar ju vara vänliga och lugna. Frågan är hur man ska reagera om de skakar för mycket på tvättstället och råkar ha sönder en tallrik? Ställer du dig och skriker kanske de blir glada och vill se dig göra det igen. eller så börjar de härmas och föra massa oväsen.
Något sådant som står och skriker i köket kommer nog inte barnen att tycka om... Vi får hoppas att de fortsätter hjälpa till med tvätten istället...
 

telcontar

Warrior
Joined
10 Mar 2002
Messages
227
Location
Rivendell
"Vi får hoppas att de fortsätter hjälpa till med tvätten istället... "

Tja, eller att de börjar meka med bilen. Det skulle inte va så dumt!!! :gremcool:
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Finns spöken???

Tråkig realist som jag är måste jag väl säga att jag gärna skulle tro på spöken och övernaturliga grejer. Dock hare jag aldrig träffat på något det minsta onaturligt, så jag är långt ifrån övertygad, trots att jag har vänner som påstår att de sett spöken hit och dit.

/Black Dwarf, vill se ett spöke... fast hellre en hustomte. :gremlaugh:
 
Top