Nekromanti Jobbiga spelmöten...

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Jag tycker du ska säga åt honom att skärpa sig helt enkelt. Det verkar som om han förstör spelandet för alla andra som spelar.
Om han är en bra kompis ska han inte förstöra för er andra.

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Psycher at your servicssssse...

Han kanske känner att "ROLLspel" med fokus på rollspelande är något han inte förstår sig på riktigt - Ett hot eftersom han behöver vara "viktig", viktigare och bättre än andra.

Slår han folk på överarmarna och ser det som sin rätt så är det väl hans sätt att markera att han är viktigare.

Hans storebror och kompisar är viktiga. Ditt rollspelsgäng verkar inte viktiga. Varför spelar han med er då?

Han kanske helt enkelt är tacksam för att kunna umgås med er -Jag känner mig sugen att tro att han är nyfiken på "er värld", rollspelande och mindre prestige-inriktat, fast det tror jag nästan inte. Du kanske kan avgöra det.

Så.. han spelar väl rollspel för att få:
1. Vara som sin storebror
2. Tävla med monstren
3. Tävla med spelarna

Jag vet inte.. Om ni tog bort tävlingselementet så kanske han skulle sticka/utvecklas till det bättre. Prova att låta alla utforma sina rollpersoner som dom vill, inga poängrestriktioner. Då tycker han antingen att det är dumt och sticker, eller accepterar det och ger med sig.


Eller.. hu.. Jag vill inte tänka på det.. ;)



/Min psykoanalys.


/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Oj, jag åg fel :)

Oj. Nu har jag gjort bort mig totalt......
Det var bara för att jag var inne på EON forumet samtidigt och där var det 143 nya inlägg sen sist.
Så jag tänkte att då kunde väl inte detta inlägg finnas med.............(hoppsan)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
"<EM>Jag orkade inte <U>lyssna</U> på alla svar...</EM>"
Vad har du för datapryl som inte jag har? /images/icons/smile.gif

"<EM>En annan sak man kan fundera över är varför han har ihjäl karaktären han väl har lånat? Mycket underligt enligt min mening. Just därför ska man kanske se till att han gör en egen karaktär, då blir i alla fall ingen annan drabbad av att han känner sig sur.</EM>"
Han kanske tror att det är som i ett dataspel. När gubben dör så är spelet slut. Han kanske inte fattar att SL kan ta karaktären som SLP. Säg till honom det, <B>Bobby</B>. "Äh, du behöver inte ta självmord, jag kan ta den.. Tja då! *vinka* ".
Tvinga honom att göra en RP. Säg att de andra är nån helt annan stans (1 ord?) och om han prompt tar självmord, "spola tillbaka" och häv att gubben tar självmord, gör en SLP utav den och spela vidare.

/[color:green]Han</font color=green> som antar att <B>Bobby</B> redan gör på det viset så att andra spelare inte upprörs
 
Top