KH Jih-puns hjältar: Samurajer i KH

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,420
Borde kitsune vara ett lokalt namn på rävfolk, alver som har bundit sig med rävar, eller något typ av hamnskiftande rävande/demon/liknande? Eller något annat?
Kitsune har gott om potential. Jag undrar om inte det snyggaste ändå är om de är andar/demoner i niosvansad rävform, som kan lära sig att ta människoform eller besätta människor som en besvärjelse.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,999
Location
Ereb Altor
Borde kitsune vara ett lokalt namn på rävfolk, alver som har bundit sig med rävar, eller något typ av hamnskiftande rävande/demon/liknande? Eller något annat?
Antingen alver med rävar som själsdjur/hamnbytarförmåga eller ett nytt folkslag: Rävfolk (som Vargfolk fast inte riktigt). Eller något annat!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,420
KH:s demoner innebär bara att de har utomjordiskt ursprung. Inte att de behöver ha fladdermusvingar och huggtänder och blodtörst. Karkioner är ett bra exempel på detta.
Karkioner har ju visserligen fladdermusvingar ;) Det kanske är en stretch att kalla Karkioner demoner - men precis, det finns en uppsjö av utomvärdsliga varelser, och de flesta av dem kan kallas demoner.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,098
Location
Stockholm
Jag undrar om inte det snyggaste ändå är om de är andar/demoner i niosvansad rävform, som kan lära sig att ta människoform eller besätta människor som en besvärjelse.
CoC: Secrets of Japan hade en annorlunda tolkning på kitsune om jag minns rätt. Ska jag kolla upp den?
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,098
Location
Stockholm
Föreslår att kappa antingen är en demon, eller ett skällsord för sköldpaddsfolk som har blivit laglösa.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,098
Location
Stockholm
Ostasien inspirerade spel bilder av Paul Bonner, från hans facebook - Paul Bonner | Facebook - som är tydligt japan inspirerade till vissa delar men samtidigt sin egen grej.





 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
246
Ostasien inspirerade spel bilder av Paul Bonner, från hans facebook - Paul Bonner | Facebook - som är tydligt japan inspirerade till vissa delar men samtidigt sin egen grej.





Om jag inte missminner mig så är de där bilderna från Riotminds 5E-pryl The World of Kensei. Något sorts världsmodul typ.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,420
Ostasien inspirerade spel bilder av Paul Bonner, från hans facebook - Paul Bonner | Facebook - som är tydligt japan inspirerade till vissa delar men samtidigt sin egen grej.





Jag ser inte den ostasiatiska inspirationen genom allt Bonner!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,673
Location
Stockholm
Det går ju säkert att göra det här bra, men hela tråden osar så otroligt mycket kulturell appropriering 😅

Men, om inte annat så är det ett lysande exempel att peka på när någon undrar vad CA är!
 
Top